Eps yardimi

ÖZCAN AVCI

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
35
Tepki puanı
2
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
2004 model opel corsa aracimda eps lambasi yandiktan sonra direksiyonumda ağirlaşma oldu. Aracimi özel servisi götürdüm cihaza bağlanip aracimin elektro servo beyninin arizali olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Servo yu değiştirdiler ama ariza aynen devam etti. Nedenini bulamiyorlar. Bana bu konuda yardimci olacak arkadaşlardan yardimlarini bekliyorum.
 

Sanal42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arızayı tespit etmeden parça değiştirip vatandaşın parasını sömürüyorlar.servis beyni değiştirip parayı cebe attı ama sorun devam ediyor. Bu para helal mı? Electro servo motorunun kendisinde bir sorun olabilir. Akü 'yü kontrol ettirdin mi? çünkü Electro servo direksiyon elektrikle çalıştığı için aküden beslenir. akü zayıfsa direksiyon ağırlaşabilir.
 

burock2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Madem servo değiştikten sonra da sorun devam etti, paranı geri almadın mı ? pahalı bir parça sanırım o çünkü.
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
servo motor değiştirmeden önce tamir yoluna gitmeleri gerekirdi, ayıca ücreti neden ödedin ki sorun devam ediyorsa ?
 

ÖZCAN AVCI

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
35
Tepki puanı
2
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar hiç bir yere 5 kuruş para ödemedim.bu konuda rahat olabilirsiniz. bana bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.sorunum halen çözülmüş değil.
 

EGR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
841
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Adı üzerinde elektro servo muhakkak elektronik sorun vardır! Ayrıca geçmiş olsun umarım sorunu çözerde rahatlarsınız.
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
2004 model opel corsa aracimda eps lambasi yandiktan sonra direksiyonumda ağirlaşma oldu. Aracimi özel servisi götürdüm cihaza bağlanip aracimin elektro servo beyninin arizali olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Servo yu değiştirdiler ama ariza aynen devam etti. Nedenini bulamiyorlar. Bana bu konuda yardimci olacak arkadaşlardan yardimlarini bekliyorum.
gövde kontrol modülüne baksınlar
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Konuyla hiç bir alakası yok ama.. Anlatamadan duramayacağım.

Sene 2003, o zamanlar ki arabam VW Polo'mun merkezi kilit sistemi arızalandı. Özel servise gittim, bagajın içindeki kaplamayı kaldırıp iç kısımdan orta boyutlarda plastik bir kutu çıkardı, merkezi kilit pompasıymış.
"İçine su kaçmış, bozulmuş" dedi; eee dedim "ne yapacağız?", değişmesi gerekirmiş. Yenisinin fiyatını sordum, bir yerleri arattı, o zamanın parasıyla "340 milyon" dedi.. Tamam dedim ver, kalsın, öğrencilik zamanları zaten o kadar da param yok. Taktık çalışmayan kutuyu yerine.
Aylarca o halde kullandım arabayı, eski doğanlar gibi ellerimle açıyorum kapıları, kapılar sorun değil de, asıl sorun benzin alırken oluyordu, benzin kapağı merkezi kilide bağlı, her benzin alışta o kutunun yer aldığı kaplamayı kaldırıp elimi kaportanın içine doğru sokuyorum, kabloların arasında kolumu S şekline getirmeye çalışarak, depo kapağının manuel açılma pimini bulup çekiyorum. Ancak öyle açılıyor depo kapağı, bu arada elim mi pislenmiyor, kolum mu çizilmiyor.. rezillik..

Baktım olacak gibi değil.. Eh dedim, ne yapayım, çıkartayım kutuyu, giderim yarın Taksim'e, parçacılarda ararım bu parçayı, 300'e falan bulabilirsem alayım bari. Kutuyu söktüm yukarı çıkardım, hiç öyle bir elektronik bilgim, hobim falan da yok, işte vakti zamanında TEES Elektronik Setleriyle olduğu kadar :)

Neyse, biraz da meraktan, lan dedim ne var bu kutunun içinde, açtım baktım. Elektronik bir devre, gerçekten de su girmiş herhalde, yer yer paslanmış, yer yer yosun tutmuş, kirlenmiş, devreler görünmüyor pislikten. Oksijenli suyla iyice bir temizledim, kurutma makinesiyle kuruladım, devreler ortaya çıktı. Devre köprüleri var üzerinde, bazıları hafif paslanmış, ama özellikle bir tanesi artık pastan mı, nemden mi, yosundan mı bilmiyorum, erimiş gitmiş, kopuk. Tamam, elektronik bilgimiz yok gerçi ama o kadar da kafamız çalışıyor, aldım kutuyu gittim arka sokaktaki elektrikçiye, abi dedim, şuraya bir lehim atıver. Adam bu ne falan dedi, dedim bırak ne olduğunu sen lehimle işte; 4-5 sn sürdü sürmedi, tamam dedi, abi dedim kapağı da silikonla sıkıca takar mısın, onu da yaptı, borcum ne kadar dedim, ne verirsen dedi, attım 1 milyon, helalleştik, arabaya gittim, kutuyu taktım yerine ve.. viola! çatır çatır çalışmaya başladı merkezi kilit.

Arabayı 2008 Martında sattım, o güne kadar en ufak bir arıza göstermeden çalıştı, aç gözlü servisin dünya para istediği ve fakat 1 milyona hallettiğim merkezi kilit problemi.

Diyeceğim odur ki, bazen bu tip aç gözlü servisler çıkabiliyor insanın karşısına. Merakın olmasa, bilgin olmasa, gidip paşa paşa vereceksin belki de. Oysa ne olur, müşterinin derdini en ucuza çözme yoluna gitsen önce..
 

ÖZCAN AVCI

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
35
Tepki puanı
2
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar sorunum halen çözülmüş değildir.... Koskoca türkiyede bu işten anlayan usta yok mu yaw anlamiş değilim.herşeyin yenisini takmaaya çalişiyorlar ama sonuç gene ayni.
 

bciplak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
189
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
özel servisten çare bulamadığın her durumda yetkili servise gitmen gerekir bence
 
Üst