[FONT=Arial,sans-serif]EWB ile fren mesafesi kısalıyor[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Siemens tarafından geliştirilen Elektronik Takoz Freni (EWB) karlı ve buzlu yollarda fren mesafesini yüzde 15’e kadar azaltabiliyor. Kuzey İsveç’te yapılan testlerde, ilk denemelerde saatte 80 kilometre hızla giden bir aracın durma mesafesi 64.5 olarak tespit edildi.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Aynı hızda giden hidrolik fren ve ABS donanımlı benzer bir araç ise fren yaptıktan 75 metre sonra durabiliyor. Bir başka deyişle EWB donanımlı araç tam olarak durduğunda, hidrolik frenli araç 30 km/s hızda hala hareket ediyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Yapılan bu testler sonucunda şimdiye kadar EWB sisteminin modellerde gösterilen fren mesafesini kısaltan özelliği doğrulanmış oldu. EWB, herhangi bir hidrolik sistem olmadan çalışması nedeniyle fren teknolojisinde bir devrimi temsil ediyor. Arabadaki her bir tekerin, fren çatalı, disk, pedal ile donatılmış kendi ayrı ünitesi bulunuyor ve bunların tümü elektronik olarak kontrol ediliyor. [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]EWB sisteminin tam ortasında silindir şeklindeki takoz yatak mekanizması bulunuyor. Bu mekanizmada silindir yatağı hareket ettiren elektrikli motor, minimum miktarda enerji ile güçlü bir fren etkisi oluşturabiliyor. Elektrik motoru fren pedalını, silindir yatağı üzerinde en iyi fren etkisini almak için gereken en doğru yerde tutuyor. Bu sırada sensörler saniyede 1000 kez fren pedalını izliyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Bugün hemen hemen tüm araçlarda kullanılan hidrolik sistemler, ABS ve servo fren gücüne bağlı olmalarına rağmen EWB’den daha yavaş tepki veriyorlar. Fren pedalına uygulanan basıncın hidrolik sisteme gönderilmesi için geçen bu sürede çok önemli milisaniyeler kaybediliyor. Kullanılmaya başlanmasıyla hidrolik fren sıvısı ihtiyacını ortadan kaldıracak EWB’de ise her şey elektronik olarak gerçekleşiyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]EWB’nin üç yıl içinde seri üretime hazır olması bekleniyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Siemens tarafından geliştirilen Elektronik Takoz Freni (EWB) karlı ve buzlu yollarda fren mesafesini yüzde 15’e kadar azaltabiliyor. Kuzey İsveç’te yapılan testlerde, ilk denemelerde saatte 80 kilometre hızla giden bir aracın durma mesafesi 64.5 olarak tespit edildi.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Aynı hızda giden hidrolik fren ve ABS donanımlı benzer bir araç ise fren yaptıktan 75 metre sonra durabiliyor. Bir başka deyişle EWB donanımlı araç tam olarak durduğunda, hidrolik frenli araç 30 km/s hızda hala hareket ediyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Yapılan bu testler sonucunda şimdiye kadar EWB sisteminin modellerde gösterilen fren mesafesini kısaltan özelliği doğrulanmış oldu. EWB, herhangi bir hidrolik sistem olmadan çalışması nedeniyle fren teknolojisinde bir devrimi temsil ediyor. Arabadaki her bir tekerin, fren çatalı, disk, pedal ile donatılmış kendi ayrı ünitesi bulunuyor ve bunların tümü elektronik olarak kontrol ediliyor. [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]EWB sisteminin tam ortasında silindir şeklindeki takoz yatak mekanizması bulunuyor. Bu mekanizmada silindir yatağı hareket ettiren elektrikli motor, minimum miktarda enerji ile güçlü bir fren etkisi oluşturabiliyor. Elektrik motoru fren pedalını, silindir yatağı üzerinde en iyi fren etkisini almak için gereken en doğru yerde tutuyor. Bu sırada sensörler saniyede 1000 kez fren pedalını izliyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Bugün hemen hemen tüm araçlarda kullanılan hidrolik sistemler, ABS ve servo fren gücüne bağlı olmalarına rağmen EWB’den daha yavaş tepki veriyorlar. Fren pedalına uygulanan basıncın hidrolik sisteme gönderilmesi için geçen bu sürede çok önemli milisaniyeler kaybediliyor. Kullanılmaya başlanmasıyla hidrolik fren sıvısı ihtiyacını ortadan kaldıracak EWB’de ise her şey elektronik olarak gerçekleşiyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]EWB’nin üç yıl içinde seri üretime hazır olması bekleniyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]