H&r mi eibach mi?

ihsan_07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2010
Mesajlar
280
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende dün taktım helezonları eibach 5 cm

gerçekten orjinalinden hiçbir farkı yok...hatta orjinalinden daha iyi geldi bana,benin jantlar 17 olunca araç biraz yükseldi belli bir hızdan sonra direksiyon titremeye başlıyordu aracın altına gereğinden fazla hava girdiği için ama şimde çok iyi,,,viraşların tadını çıkarıyorum :D
dış görüntü kendini toparladı...
 

Kunteper Canavarı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yahu sende ne inat varmış :D arabaya konforu yay değil amortisör verir 5 cm yay al onların altına aracı esnetebilecek tarzda yani kısa ama sert değil amortisör bul bak bakalım aracın nasıl yolda top gibi seke seke gidiyor bizler kısa yaya orjinal amortisör kullandığımız (ya da sertleştirilmiş spor amortisör taktığımız için) araç alçaldığında amortisör kapanıyor,esnemesi azalıyor hal böyleyken aracın sertleşti sanıyorsun :D bu tamamen amortisörün vazifesini tam yapamadığından kaynaklanıyor su an kısa yayın varsa git namıstaıne amortisörlerinin kafalarını 3 cm aldır bak baklaım nasıl konfor gelıyor aracına,sertlik ayarlı amortisörler neden yapılıyor sanıyorsun ...

Yani sen diyorsunki cengiz abi spor yay ile standart yay aynı sertlikte aynı esneme payına sahip öylemi.

Benim arabamda sertlik ayarlı koni amortisör var ve eibach yay var.
Araba bildiğin kütük.

Arkadaşımdada standart amortisör üzerine eibach yay var oda kütük.

Şimdi biz nerde hata yapıyoruzda sizin arabalardaki konfor bizim arabalarda olmuyor.

Yani ben Koniye sertlik ayarı dışında bir ayar yapamıyorum. Yani bendeki sorun kalıcı çözüm yok.

Arkadaşımın corsası için önerin namşıtayn mıdır nedir oraya gidip boyunu kısalttırmasımı çözecek problemi.

Yada yayım konforlu diyen arkadaşların hepsi bu namşıtayn işinimi yaptırmış...
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Yani sen diyorsunki cengiz abi spor yay ile standart yay aynı sertlikte aynı esneme payına sahip öylemi.

Benim arabamda sertlik ayarlı koni amortisör var ve eibach yay var.
Araba bildiğin kütük.

Arkadaşımdada standart amortisör üzerine eibach yay var oda kütük.

Şimdi biz nerde hata yapıyoruzda sizin arabalardaki konfor bizim arabalarda olmuyor.

Yani ben Koniye sertlik ayarı dışında bir ayar yapamıyorum. Yani bendeki sorun kalıcı çözüm yok.

Arkadaşımın corsası için önerin namşıtayn mıdır nedir oraya gidip boyunu kısalttırmasımı çözecek problemi.

Yada yayım konforlu diyen arkadaşların hepsi bu namşıtayn işinimi yaptırmış...
ben yay aynı sertlikte demiyorum spor yaylar daha yumuşak o yüzden arac aşağıya doğru düşüyor diyorum örnek de veriyorum bendeki h%r lerle orjinal calibra yaylarını yanyana koyunca boyları aynı diyorum sen aracına sertlik ayarlı koni spor amortisör takarsan tabii ki de tangır tungur gidersin ama yüksek süratlerde ve virajlarda gözün arkada kalmaz diyorum sonra kısa yaya ıcerısınde calıcacagı alanı yaratan kısa normal amortisör takarsan aracın pamuk gibi olur diyorum,siz hata yapmıyorsunuz olması gerekeni yapıyorsunuz araca spor mod verip sürüş dinamiğini artırıyorsunuz spor amortisör takarak yanı sert amortisör burada hem aracın esnemesini azaltıyor hem de az esnediği için sürtme sorununu ortadan kaldırıyor Berat'ım ezbere konuşmuyorum ben ha babam calibramla uğraşıyorum millet bayram seyran eş dost gezerken,hafta sonları sinemalara ,bowling salonlarına ,pikniklere ıvıra zıvıra giderken ben sanayilerde fink atıyorum,araca ne yapsam da nasıl olsa diyorum vs.vs yani al benzin koy kullan tarzı bir makına olmadıgı ıcın bendekı (yasından ve parca sıkıntısından dolayı)devamlı bir araştırma,geliştirme çabası içinde oluyorum mecburen kısaca deneyimlerimi söylüyorum internet arabacılığı yapmıyorum
aslında en doğrusu şöyle yorumlamak ben kısa yay aldım h&R araçta konfor kaybı olmadı sürtmeden dolayı mecbur kaldım söktüm orjinalleri takarken bir de ne göreyim yanyana koydum e ikisi de aynı boyda hani bu kısa yaydı dedim kendi kendime sonra içime dert oldu 1 takım daha orjinal yay aldım eee onlar da aynı boyda hadı cık ısın ıcınden cıkabılırsen h&r de 3 -4 cm düşen araç orjinalde adı üsatünde orjinal hale dönüp yükseliyor buradan ne sonuç çıkaralım sırf yay için konuşursak
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Modifikasyonun en gerekli bölümlerinden biri de arabayı alçaltmak, yere yakınlaştırmaktır...

Nasıl olsa zaten bir gün arabanızın çamurluğuyla tekerlekleri arasındaki o çirkin boşluktan rahatsızlık duyucaksınız... Bundan kurtulduğunuzda da elinize fazladan bir yol tutuşu geçecek... Arabaları fabrika çıktılarından farklı yüksekliklere indirmenin bir sürü yolu vardır ama bazılarını hiç tavsiye etmem...


YAYLARI KESMEK

Arabanızı alçaltmanın belkide en kolay ve ucuz yolu budur.. Ama tabi arabanız için en zararlısı da... Tabi hiç tavsiye etmeyeceğim birşey... Bu şöyle uygulanır; yaylarınızdaki parçalardan arabayı alçaltmak istediğiniz kadarı kesilir ve öylece kendi hallerine bırakılır... Bunu sakın denemeyin!!! Çok ucuz bir yol olabilir ama hayatınızın en kötü yol tutuşunu yaşayacağınızdan emin olun! Eğer helezonlarınızı kesmeye kalkarsanız çok tehlikeli bir araba kullanmaya hazır olun! Güzel gözükebilir ama ne kadar uzun sürer?




KISA YAYLAR

Yayları kesmenin daha iyi bir yolu kısa yaylar taktırmaktır. Bu ürünlerin yapımcıları bu yayları arabanızı güvenli bir şekilde alçaltmanız için bir sürü araştırmalar yaparlar... Bunlardan bir çoğu TüV lisanslı olarak üretilir, bu da yüksek kalite anlamına gelir. Eğer -30mm veya -40mm düşünüyorsanız amortisörlerinizi değiştirmeye gerek duyulmayabilir. Fakat -60mm gibi ekstra bir yay kullanacaksanız mutlaka amortisörlerinizi de değiştirmelisiniz. Aksi taktirde kısa bir zaman içinde amortisörlerinizde çökme / patlama yaşayabilirsiniz.

İYİLEŞTİRİLMİŞ AMORTİSÖRLER

Bu tarz bir modifikasyonla -40mm den daha fazla alçaltmalara gidebilirsiniz ve arabanızın yol tutuşu bir rüyaya dönüşür. Eğer -40mm’ den daha derinlere inmek isterseniz bu tür modifikasyonlar için özel imal edilmiş kısa ve daha sert amörtisörler kullanmalısınız. Böylece arabayı bir sürü riske atmamış olursunuz.



COILOVER'LAR

Eğer sanat yapmak istiyorsanız bunlar tam size göre. Bu amortisörler yükseklik ayarlıdır ve de size büyük bir özgürlük sunarlar. Eğer arkadaşlarınıza artistlik yapmak istiosanız tekerleklerinizi kaputtan dışarı çıkarabilirsiniz. Ama sakın pazartesi günü işe giderken yükseltmeyi unutmayın! Yüksekliği kolayca ayarlayabilirsiniz... Bunlar için özel kitler satılmakta. Bunlardan etrafta hiç görmedim ama paranız varsa sakın kaçırmayın derim...


HANGİSİ EN İYİSİ ?

Kendi arabanız için bir alçaltma kiti bulamadıysanız sorun etmeyin. Mesela Polo ile Ibiza’ nınkiler aynı yani Polo için dizayn edilmiş bir kiti Ibiza’ da rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bunları iyi araştırmalısınız sadece...

Hangi amortisörler iyi ya da hangisi paranızın karşılığını verir? Bu soruların cevabı arabanıza göre değişir ama Koni veya Bilstein alırsanız yanılma riskiniz olmayacaktır. Bunları da Eibach veya H&R yaylarıyla kombine ederseniz süspansiyon olayını aşmış olursunuz. Seçim size kalmış biraz araştırmanız yeterli...


SERTLİĞİ AYARLANABİLİRLER

Eğer mümkünse kendinize bunlardan bir çift edinin derim. Kaputunuzun altından arabanın amortisör sertliğini küçük bir kol yardımıyla ayarlayabilirsiniz... Uzun bir yola mı gideceksiniz? Ayarlayın en yumuşağına babalar gibi seyehat edin, ya da virajlarla dolu bi yolda spor ve seri bir kullanım mı? Ayarlayın en sertine spin atmaktan korkmayın... Çoğu coiloverlar zaten bu özelliğe sahip. Ama emin olun ki bu fiyatı arttıracaktır...


HİDROLİKLİLER

Bunun inceliklerine girmeyeceğim ama eminim ki çoğunu bir filmde hop hop hoplayan Amerikan arabalarını görmüşsünüzdür. Bu süspansiyonlar içerden bir tuş yardımıyla ayarlanabiliyor. Bu sistem oldukça pahalı ve gereksiz gibi duruyor... Biraz fantazi işi anlayacağınız... Ama gösteriş meraklısıysanız niye olmasın???


GERÇEKLER

Arabanızı yere yapıştırmadan önce nasıl yol şartlarında kullanıcağınızı iyi düşünün. 6-7 cm.lik bir Marlboro paketini bile devirebilecek bir 106 ile bir tümsekten geçmek hiç de iyi bi fikir değil bence... Bunlar İstanbul'un kabusları... Yani tümsek ve çukurlar. Böyle bir arabanız varsa yeni bir marşpiyel için para biriktirmeye başlasanız iyi edersiniz. Son olarak da arabanızla arch’larınız arasındaki mesafeyi mutlaka hesaba katın. Bunlar birbirine değmeye başlarsa başınız büyük belaya girer benden söylemesi... Unutmayın ki bazı firmalar arch’larda tekerlek için boşluk yapabiliyor.. Yani bunu yapan firmalar var.


ALINTIDIR
 

Kunteper Canavarı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cengiz abi eibach -koni vs. den aldığın spor yaylar farklı boylardadır.

ve standart yaydan daha kısadır.Yani belirttiğin gibi aynı boyda değildir.

Spor yaylar yumuşaktır o yüzden araba alçalır demişsin malesef tam tersi boyları daha kısa olduğundan aksine daha serttir.

Üretim esnasında sertleştirirler çünkü boyu kısaldığı için araba şasiye amortisöre oturmasın diye.

Ki bu söylediklerimi yayınladığın makaleden çıkartabilirsin.

Sen arabana 3,5 lik yay aldıysan yada 5 lik onların orjinal yayınla aynı boyda olmasını bekleme. Eğer aynı boyda ise sen aracına standart yayla aynı özelliklerdeki bir yay almışsın oda spor yay değildir.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Cengiz abi eibach -koni vs. den aldığın spor yaylar farklı boylardadır.

ve standart yaydan daha kısadır.Yani belirttiğin gibi aynı boyda değildir.

Spor yaylar yumuşaktır o yüzden araba alçalır demişsin malesef tam tersi boyları daha kısa olduğundan aksine daha serttir.

Üretim esnasında sertleştirirler çünkü boyu kısaldığı için araba şasiye amortisöre oturmasın diye.

Ki bu söylediklerimi yayınladığın makaleden çıkartabilirsin.

Sen arabana 3,5 lik yay aldıysan yada 5 lik onların orjinal yayınla aynı boyda olmasını bekleme. Eğer aynı boyda ise sen aracına standart yayla aynı özelliklerdeki bir yay almışsın oda spor yay değildir.
Ben de dediğin gibi düşünüyordum da yaylar elimde arkadaşın aracta takılı su anda dediğim gibi 4 takım calibra yayı yanyana koyduk boyları aynı h&r mavi renkli ve üzerinde calibra yazıyor araca onu takınca araç alçalıyor Berat boyları dısardayken aynı araca taktıgında arac 3-4 cm arası düşüyor olmazsa bir hafta sonu söker bakarız ikna olursun başka markalar yaylarını başka şekillerde yapıyor oılabilir onda iddiam olmaz ama bendeki h&r lerde durum bu
 

alperx20xev

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
yahu sende ne inat varmış :D arabaya konforu yay değil amortisör verir 5 cm yay al onların altına aracı esnetebilecek tarzda yani kısa ama sert değil amortisör bul bak bakalım aracın nasıl yolda top gibi seke seke gidiyor bizler kısa yaya orjinal amortisör kullandığımız (ya da sertleştirilmiş spor amortisör taktığımız için) araç alçaldığında amortisör kapanıyor,esnemesi azalıyor hal böyleyken aracın sertleşti sanıyorsun :D bu tamamen amortisörün vazifesini tam yapamadığından kaynaklanıyor su an kısa yayın varsa git namıstaıne amortisörlerinin kafalarını 3 cm aldır bak baklaım nasıl konfor gelıyor aracına,sertlik ayarlı amortisörler neden yapılıyor sanıyorsun ...

dediği doğru bizzat kullanıyorum tornada 3 cm aldırmak hem yumusatıyor biraz hemde milin dibine kadar vurmasını önlüyor vawsiye ederim amartisör canağınıda 2.5cm aşagı çektim ben bi nevi spor amartisör oluyor toplam 180 tlye amartisörler meyle sıfır yaylar 6lık ap
 
Üst