Hararet derecesi / Fan ilişkisi

adige55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selam.
Bu konu defalarca konuşuldu farkındayım ama çoğunda net bir açıklama olmamış. Aracım astra h 1.6 2008 sedan modeli. Aracımda hararet normal seyir halindeyken falan hararet hep 94-95-96 bandında seyrediyor. Fakat 10 dakika sıkışık trafikte kalayım 105-108'lere dayanıyor. Hararet 108' geldiğinde fan açıyor sesini duyuyorum ve halen trafikteysem en fazla 99'lara düşüyor. Tekrar 108 lere çıkıp fan açıp 99 derecelere düşüyor. Yoğun trafikte hep bu şekilde döngü halinde. Ama trafik açılıp normal seyire döndüğümde 95-96 lara tekrar düşüyor. Benim sorum bu araç bu kadar kısa sürede neden 108 dereceleri görüyor? Ve hararet bi kere 108'i gördüğü an performans düşüyor ve kalkışlarım çok zorlaşıyor. Bu aracın fan kaç kademedir? 1-2-3 kademe diyorlar ama ben hararet 95 dereceden 108'e kadar gözlemledim ilk fanı 108 derecede açıyor. Bu sorunu nasıl ortadan kaldıra bilirim? Bunu burayada yazmamdaki sebep İstanbulda yoğun yağmur yağışından dolayı oluşan trafikte yarım saat kaldım hiç bir arabada problem yok benim aaracın kaputtan deli gibi buhar çıkıyor çok ısındığından yemin ediyorum utandım diyebilirim.. Bilgilerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selam.
Bu konu defalarca konuşuldu farkındayım ama çoğunda net bir açıklama olmamış. Aracım astra h 1.6 2008 sedan modeli. Aracımda hararet normal seyir halindeyken falan hararet hep 94-95-96 bandında seyrediyor. Fakat 10 dakika sıkışık trafikte kalayım 105-108'lere dayanıyor. Hararet 108' geldiğinde fan açıyor sesini duyuyorum ve halen trafikteysem en fazla 99'lara düşüyor. Tekrar 108 lere çıkıp fan açıp 99 derecelere düşüyor. Yoğun trafikte hep bu şekilde döngü halinde. Ama trafik açılıp normal seyire döndüğümde 95-96 lara tekrar düşüyor. Benim sorum bu araç bu kadar kısa sürede neden 108 dereceleri görüyor? Ve hararet bi kere 108'i gördüğü an performans düşüyor ve kalkışlarım çok zorlaşıyor. Bu aracın fan kaç kademedir? 1-2-3 kademe diyorlar ama ben hararet 95 dereceden 108'e kadar gözlemledim ilk fanı 108 derecede açıyor. Bu sorunu nasıl ortadan kaldıra bilirim? Bunu burayada yazmamdaki sebep İstanbulda yoğun yağmur yağışından dolayı oluşan trafikte yarım saat kaldım hiç bir arabada problem yok benim aaracın kaputtan deli gibi buhar çıkıyor çok ısındığından yemin ediyorum utandım diyebilirim.. Bilgilerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.

arıza lambası yanmıyorsa termostat ve fan çalışıyor denebilir.
termostat 92 de açmaya başladığı için önden gelen rüzgarla 95 civarı derecelere düşmesi normaldir.
sıkışık trafikte ısınıp 108 derecelere kadar ulaşmasıda normal.108 sonrası fan açar 100 civarına düşer.

aracınıza yapabileceğiniz bir şey yok üretimi bu şekilde.
antfriz mutlaka olsun içinde...
 

adige55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arıza lambası yanmıyorsa termostat ve fan çalışıyor denebilir.
termostat 92 de açmaya başladığı için önden gelen rüzgarla 95 civarı derecelere düşmesi normaldir.
sıkışık trafikte ısınıp 108 derecelere kadar ulaşmasıda normal.108 sonrası fan açar 100 civarına düşer.

aracınıza yapabileceğiniz bir şey yok üretimi bu şekilde.
antfriz mutlaka olsun içinde...

Bu durumu isyanmı etmeliyim yoksa normaldir diyip geçmeli miyim? Eski aracım fiat punto hararetin bir kere 90'ı bir tık geçtiğini görmedim ki aracın fanını dahi o kadar zorlanıp çıktığım yerlerde bile 1 kere açtığını görmedim. Astra bu şekildir diyip geçeceğiz ama durum ortada. Bir arabanın harareti 108-113 leri nasıl görür yani. Suyun kaynama derecesi 100 olarak düşünürsek heleki. Opel motoru sıcak sever muhabbetini de ortaya atıp ustaların ağzına sakız edenlerin durumunu da merak ediyorum şuan. Sıcak falan sevdiği yok araba seyir halinde bir kere 108 dereceyi görüp fan açtığında performans gidiyor arabayı zor kaldırıyorum...
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Bu durumu isyanmı etmeliyim yoksa normaldir diyip geçmeli miyim? Eski aracım fiat punto hararetin bir kere 90'ı bir tık geçtiğini görmedim ki aracın fanını dahi o kadar zorlanıp çıktığım yerlerde bile 1 kere açtığını görmedim. Astra bu şekildir diyip geçeceğiz ama durum ortada. Bir arabanın harareti 108-113 leri nasıl görür yani. Suyun kaynama derecesi 100 olarak düşünürsek heleki. Opel motoru sıcak sever muhabbetini de ortaya atıp ustaların ağzına sakız edenlerin durumunu da merak ediyorum şuan. Sıcak falan sevdiği yok araba seyir halinde bir kere 108 dereceyi görüp fan açtığında performans gidiyor arabayı zor kaldırıyorum...

durum tamamen normal.kapali devre calisan sogutma sistemi suyu 100 derecede degil 125 derece civarlarinda kaynatir.bu durum antffiz sayesinde daha guvenli hale gelir.yari yariya kirmizi (organik) antfriz yaz kis mecburi olmalidir icinde.
su kapagini arac calisirken acarsaniz basinci tahliye edeceginden su yada antfriz 100 , 104 derece civarinda fokurdar.contayi yakabilir.o yuzden su kapagi sogukken acilmali ve kapak saglam olmali...

fan actiginda yuksek guc cektigi icin motor performansinda dusme normal...sarj dinamosu motordan guc ceker.
 

halit69

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
392
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
ayrıca bu opellerin yüksek sıcaklıkta çalışması motordaki aşınma oranını azaltıyor osebepten yapılmış
 

enermax

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
72
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Tipik atmosferik opel sorunu, ben bu sorunu antifirizi -20 civarına seyrelterek (orjinalde -35 civarıydı) ve katkı olarak mocool kullanarak bir nebze çözdüm. Şimdilerde bizim opeller ve cruzlar için 95 lik termostat geliştirmişler. Bence bu termostat takılırsa sorun büyük oranda düzelecektir.
 

ksk

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
578
Tepki puanı
24
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
KESiNLiKLE arabanı cihaza baglatip fan kademe testi yaptır.
Bu test en fazla 1 dk sürüyor.
Eğer ilk iki kademe çalışmıyor sadece son kademe çalışıyorsa fan rezistansı bozuk. Yenisini takmak gerekir.
Termostat, antifiriz, radyatör, devirdayim,vsss asla uğraşma.
Haaa birde opeller sıcağı sever lafına itimat etme. İçten yanmalı motorların dizaynı genellikle nominal 90 dereceye göredir.(günümüz binek araçlar). İş makinesi, F1 araçlar,.... Hariç
 

addim27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, 4 ay önce 2012 1.4 insignia aracımın termostat müşürü arızalandığı için termostatı komple yenilettim.. 1 ay önce, sanıyorum lpg kaynaklı bir ayar hatasından motor çok ısınmaya başladı (ısınmanın fazla olduğunu araçtan indiğimde egzozdan gelen çıtır çıtır soğuma sesinden tahmin ettim ama çok önemsememiştim) ve birkaç gün sonra 12km'lık kısa bir yolculuğun sonunda aşırı basınçtan devirdaim, yedek depoya giden ince hortum ve radyatörden motora su gidişini sağlayan kalın hortumun motora girdiği noktadan (deve boynu imiş adı) su kaçağı oldu.. Suyun sıkışmış ve dışarı çıkmaya çalışır bir hali vardı.. Bu olay yaşanırken termostat tarafındaki kalın hortum sıcak değilken diğer taraftaki kalın hortuma el değmiyordu.. Anladığım kadarıyla termostat açılmadığı için oldu ve ilginçtir gösterge 90'ı geçmemişti.. (sanıyorum yolculuk kısa diye)
Ertesi gün servise gitmeden evvel rolantide aracı çalıştırdım, bir süre sonra termosrat tarafındaki hortum ısındı ve su kaçağı oluşmadı.. Öncelikle lpg nin ayarını kontrol ettirdim, güncellettim, bir obd2 cihazı satın alıp araçtaki anroid ekrana torque uygulaması yükledim ve aracı takibe aldım, yaklaşık bir ay oldu, araç hareket halindeyken motor suyu sıcaklığı 105 dereceye ulaşana kadar termostat açılmıyor, açılınca 100 dereceye iniyor sonra tekrar 105, ışıklarda beklerken 108 ekadar çıktığını gördüm.. durduğumda aracı stop etmeden beklediğimde ise 109 dereye ulaşınca fanın çalıştığını tespit ettim.. Hiç 110 olmadı.. (Bunlar olurken paneldeki gösterge 90'ı gösteriyor) İki kez de aracı hiç yürütmeden rolantide bekleyip ölçtüm, bu defa 99 derecede fan açılıyor ve 90a düşüyor, bekletince tekrar 99, fan, 90, aynı döngü..(sanıyorum bu durumda da 95'te termostat açklıyor) Termostatın değerlerinden ve sağlığından emin olmadan kaçak olan kısımları yeniletmek istemiyorum, tekrar ederse diye.. Şayet termostatımda da hata varsa onu da yeniletmek gerekecek.. Değerlerin birçok araçta aynı olduğuna bakılırsa, kronik sorunların teemel kaynağı, aracın içine monte edilmiş termostat adındaki el bombası..
Evet yüksek ısı motor ömrünü uzatıyor olabilir ama beraberinde birçok parçanın ömrünü çok erken bitiriyor (Yüksek ısı kaynaklı erken değişen devirdaim, manifold, eriyen subab, hortumlar, yedek depo, turbo çatlağı) Ben 95 lik termostat arıyorum, nerden bulabilirim?

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst