henry ford ve başa bela olan sözleri

onur_arslan_59

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
2,226
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
"Her müşteri istediği renkte bir araba sat[FONT=PELEPF+TimesNewRoman]ı[/FONT]n alabilir, siyah olmak kayd[FONT=PELEPF+TimesNewRoman]ı[/FONT]yla"
arkadaslar pazarlama dersi için bu soz hakkında yorum yapmam gerekiyo da
bu sözü bilen yada hakkında fikri olanlar yardımcı olabilirse sevinirim...



önce kendi fikrimi yazıyım. bence artık gecerliliği olmayan bi söz. tek model araba üretip tüketiciyi bunu almaya mecbur bırakmayı planladı ve bu sayede seri üretimi hızlandırdı..
 

skrijel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
esprili yaklaşmış bence ama işin özü herkez seçme hakkına sahiptir ama konu ford ise seçme şansın yok :) s.. s.. siyah alıcaksın diyo amcam
 

tiseduba

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2009
Mesajlar
308
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
istediğin rengi satın alabileceğini düşünebilirsin.... ama sadece siyah alabilirsin...
 

hubus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
756
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
önemli olan, büyük olan firmalar, insanlara fazlaca seçim hakkı sunmadan sadece verdikleriyle yetinmelerini öngörüyorlar...yani ford istiyorsan sadece siyah var...

şimdilerde VW de de aynı şeyi yapıyorlar, mesela yeni polo tek donanım seviyesinde, opsiyonel donanım yok...araç budur, alıyorsan bunu al, almıyorsan sen bilirsin mantığı...
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Kafası iyiyken söylemiş. ayılınca saçmaladığını farkedip başka laflarda etmiş sonradan.
 

iceboy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
2,397
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Toyota Üretim Sistemi (TPS) i okuyun derim arkadaşlar.
Kısaca TPS ile bilgi vereyim, Just in Time yani tam zamanında üretim önemli konudan bir tanesi. Yani sıfır stok [ütopyadır,doğrusu minimum stoktur] ve talep geldiği anda üretip depolama maliyetinden ayrıca zamandan kazanmak esas amaçtır. Ve sürekli gelişim felsefesi demek olan Kaizen noktasından hareketle defolar minimize edilir.

Bir diğer kritik konuda çekme sistemidir, yani talep üzerine üretimdir. Müşteriyi, ihtiyaçlarını ve zevklerini ön planda tutar. Yani Ford daki gibi üretime dayalı bir felsefe değil, tamamen talep ve müşteri odaklı bir sistemdir. Bu sistemde müşteri tatmini,otomasyon,müşteri isteklerine tam ve çabuk cevap verme,maliyet düşürme,işte uzmanlaşmayı sağlar. Bunun sonucundada artan bir pazar payı oluşur.

Devir artık kitlesel üretim devri değil, bireysel kişiselleştirme devridir. Devir artık pazarlama devri. Pazarda nasıl yer edinirsiniz, müşteriyi tatmin ederek, aradığını vererek. Uluslararası arenada olay artık pazarlama savaşları. Bu savaşta kazanan hep bir taraftır,o da müşteri.Savaşı verenler müşteriye kendilerini diğer rakiplerinden farklı kılacak özelliklerini ön plana çıkartmak için çabalayan üreticilerdir. Müşteri aradığından fazlasını bulursa, o zamanda işte markaya bağlılığı,sadakati o kadar artar.Satın alımını sürekli sadık kalarak aynı markadan yapmaya başlar. Yani müşterinin neye ihtiyacı yada isteği varsa onu verirseniz müşteri tatmin olur. Ana nokta müşteri odaklı olmak. Ford mantığı ile üretirim nasıl olsa satarım mantığı geçmiş yüzyılda kaldı malesef. Müşteriye yakınlığı olan firmalar, CRM i düzgün yapan firmalar bu devirde ayakta kalır. Artık amaç 5000 dolarlık müşteriyi 5000000 dolarlık müşteri yapmak arkadaşlar,mantık bu.

İki kere iki dört.
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
acaba siyahi lere karşı ilgisimi vardı. siyah olmak kaydıyla demiş. belki kişinin ten renginden bahsediyor. ama henry ford beyaz adam. anlamadım gitti.
 
Üst