hükümetin ticari araç vurgunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar ticari araçlar için bir haber gördüm. nette araştırdım aşağıyı bi okuyun. rezalet...

500 bin ticari araç için kötü haber

--.png
++.png

Yeni yılda hafif ticari araçlara 'amacına uygun' kullanım şartı geliyor. Mesela bir pastane sahibi, adına kayıtlı aracıyla pasta dağıtabilecek. Fakat, bu araçla çalışanları eve bırakamayacak. Cezayı, kamuyu temsil eden polis, jandarma, vergi memurları, sivil memurlar kesebilecek. 3 kez ceza yiyenin ilgili belgesi iptal edilecek, ticari belgesi olmayana sadece para cezası verilecek

Karayolları Genel Müdürlüğü'ne bağlı Ulaştırma Müsteşarlığı 2006 yılında hazırladığı bir yönetmeliği yeni yılda başlatma peşinde. Bu düzenleme ile ticari araçların kiralaması tamamen ortadan kalkarken, bu tür araçların leasing yöntemiyle edinilmesi de imkansız hale geliyor. Yeni düzenleme ile araç ruhsatında adı yazılı olan kişi ve onun yaptığı iş, sadece 'o araçla ilgili ise' kullanılabilecek.
Bu düzenleme ile 1 Ocak 2010'da 500 bine yakın ticari araç yola çıktığında yeni cezalarla karşı karşıya. Bu araçların 25 bin adedi kiralık araçlar oluştururken, 80 bine yakınını KOBİ'lerin kendi araçları oluşturuyor. Kalan 300 bin adedin üzerindeki araç ise ticari olarak alınıp, dönüşüm sonucu koltuk sayısı artırılan araçlar.

1 Ocak'ta devreye girecek yeni kanun ile bu tür araçlar sadece belgedeki amaç için kullanılabilecek. Yani pastaneye ait araç sadece pasta dağıtabilecek ama pasta hammaddesi alıp getiremeyecek. Çünkü bu iş satışı yapan tarafın görevi kabul ediliyor. Hafta içi ticari amaçla kullanılan araç, akşamları servis haline gelemeyecek ya da bu araçla hafta sonlarında ailecek pikniğe gidilemeyecek. Uygulama ile zarar görmesi beklenen araç kiralama şirketleri, anlaşmalı oldukları firmalarla ikinci el, satın alma veya anlaşmanın iptali seçeneklerini konuşmaya başladılar bile. Leasing ile araç alımını dahi imkansız kılan sistemle kiralama yöntemi de devre dışı kalacak. Bu uygulama ile yılın ilk üç ayında hafif ticari araçların satışının 20 bin adet artması bekleniyor.
Yeni dönemde satışı artacak modeller şunlar: Doblo, Connect, Kangoo, Caddy, Berlingo, Partner, Fiorino, Bipper ve Nemo...
Ankara'ya gidip dert anlatacaklar
3.5 TONDAN daha az yük taşımaya elverişli ticari araçların kiralama ve işletilmesini düzenleyen kanun en çok Japon Mitsubishi'nin de ortağı olduğu Intercity'i etkileyecek. Bu firmanın 25 bin aracının yüzde 12'si bu tip araçlardan oluşuyor. Kanun hakkında 2006 yılından bu yana eleştirel olduklarını söyleyen Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak, 'Yasa, ticari araç kulanımını 4 bin liradan başlayıp, 250 bin liraya kadar değişen tarifeleri olan 70'in üzerinde belgenin alınması üzerine kurulu. Kendi işini yapan KOBİ'lerin işlerini zorlaştırıyor. Onlara ek masraflar çıkarıyor. Bunu daha önce Ulaştırma Bakanı ile Başbakanımız'a da anlattık. Onların hak vermelerine rağmen, yasa aynen çıkarılıyor. Bunu son bir kez daha anlatmak için Ankara'ya gideceğiz' dedi.
Sektörün bir diğer önemli oyuncusu Derindere Filo'nun CEO'su Aytekin Yıldırıcı da Ankara yoluna düşecek ekipte yer alıyor. Filo kiralama sektörünün ağabeyi olan Yıldırıcı, 'Ben yasaya bir şey demiyorum. Hazırlanmış, nedenleri var, kendilerine göre haklılar. Ama kanunun daha önce anlaşması yapılmış olan işleri etkilememesi lazım. Bundan sonra yapılacak yeni kiralama anlaşmalarına izin vermemeli. Sektörümüzde kendi hatamız olmayan nedenlerle küçülmeler yaşanacak' diye konuştu...
'Yollar eskiyor' diye sayı sınırlanıyormuş
KARAYOLLARI Genel Müdürlüğü tarafından ilk kez 2006 yılında hazırlanan kanunun gerekçelerinden biri olarak, 'Kiralama yöntemi sayesinde trafiğe daha çok araç çıktığı ve bu yüzden karayollarının daha çok eskidiği' gösteriliyor...
Erdoğan 2 yıl önce 'düzeltelim' demişti
2 YIL önce İstanbul'da toplanan 'Ulaştırma Zirvesi' sırasında finansal kiralama yapan şirketlerin yöneticileri konuyu Ulaştırma
Bakanı Binali YIldırım ile Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a bizzat kendileri anlattı. Başbakan Erdoğan'ın, çıkan kanunun kiralama sistemini ortadan kaldıracağı yönelik bilgilendirme sonrasında 'Olur mu öyle şey. Lütfen bu kanunu düzeltin dediği' buna rağmen yasanın iki yıl sonra yeniden gündeme getirildiği ortaya çıktı.
'K tipi' belge, 'L tipi' belge bu işin içinden zor çıkılır!
1-Sadece kendi iştigal konusu ile ilgili taşımacılık yapacaklara ve fakat ticari maksatla taşımacılık yapmayacak olan kişiler yönetmeliğe göre K2 yetki belgesi almakla yükümlüdür. K2 yetki belgesi alınabilmesi ve kullanılacak araçların bu belgeye kaydedilmesi ise ancak bu araçların 27255 sayılı Karayolu Taşıma Yönetmeliği'nin 25'inci maddesinin b fıkrasının 1'inci bendine göre 'ÖZMAL' olarak kaydettirilmiş olması gerekmektedir, yani ticari aracı kullanacak kişinin bu aracı mutlak olarak satın alması gerekmektedir.
ELEŞTİRİ: Ulaştırma Bakanlığı bu uygulamasıyla şirketleri kendi faaliyetlerinde kullanacakları ticari araçlarını satın almaya, sermayelerinden trilyonlarca lirayı araçlara yatırmaya zorlamakta ve esasen kiralamayı yasaklamaktadır.
MEZARLIK İMASI YANLIŞ
2-
İlgili bakanlık yetkilileri filo kiralama sektörünün eskimiş oto mezarlığına döndüğünü söylüyor.
ELEŞTİRİ: Ulaştırma Bakanlığı'nın filo kiralama sektörünü bilmediği belirtiliyor. Filo kiralama sektöründe 2. el araç kiralanması diye bir şey yok. Araçlar genelde 36 ila 48 ay arasında kiralanıp en fazla 4 yaşında kiracının aracı yenisiyle değiştirilir.
YETKİ BELGESİ YETMİYOR
3- 'Yetki belgesi alacaksınız, yoksa ticari araç kiralayamazsanız'... Şu an bilinen anlamda operasyonel ticari araç kiralanması yönetmelikte kesinlikle yasaklanıyor.
ELEŞTİRİ: Bakanlık ya belge alın, ya araç satın alın, belge almazsanız araç kiralayamazsanız şeklinde bir beyanla tamamen yönetmeliğin yasakladığı bir olguyu sanki yetki belgesi alındığında yapılacakmış gibi bir izlenim uyandırmaya çalışıyor. Böyle bir şey yoktur. Ticari taşıma yapmayacak ve kendi faaliyetlerinde kendi malını taşıyacak kişilerin araç kiralaması yönetmeliğe göre mümkün olmayacak. Bu kiralamayı tamamen yasaklamakta ve kısıtlamakta.
BELGE ALMAK PAHALI
4-
Çok sayıda ticari araca sahip büyük şirketler 250 bin TL karşılığında L belgesi adı verilen bir belge alabiliyor ve bununla bir araca 50 araç kiralaması yapabiliyorlar.
ELEŞTİRİ: Şirketler, büyük maliyet getiren L belgesi almaya zorlanıyorlar. Fakat bu şirketler bu belgeyi almalarına rağmen kiralamadan uzaklaşarak, kendi filolarını kurmak ve ikide bir değişen kanun ve yönetmeliklerle uğraşmak istemiyorlar.
ŞARTLARI ÇOK AĞIR
5-
Ticari taşıma yapmayan tacirlerin Lojistik Firması olabilmesi fiilen imkansız. Zira sözleşmeli taşıt maddesiyle yönetmelikte geçen sözleşmeli taşıt kiralanabilmesi ancak başka ve aynı tür yetki belgesi sahiplerinin yapabilecekleri bir olay.
ELEŞTİRİ: Bir yandan ticari taşıma yapmayacak kişilere 'K2 almalısınız derken, diğer yandan K2 de sözleşmeli taşıt da olmaz kiralık taşıt da ve hatta finansal kiralama ile aldığınız taşıtları dahi 'K2 de kullanamazsınız, o halde siz lojistik firması açın ve lojistik firması olarak başka bir lojistik firmasından bu araçları sözleşmeli taşıt olarak kiralayabilirsiniz' demektesiniz. Bu arada lojistik firması olabilmek için yönetmelikte geçen şartları da yerine getirmeniz gerekmektedir. Bu şartlar basit bir anlatımla 150 bin TL sermaye, 100 ton taşıma kapasitesine sahip araç parkına (yani yaklaşık 3.5 tonluk araçlardan 30 araca sahip olmak) 1000 metrekarelik kapalı ve açık alan işyeri bulunması vs şartları yerine getirmeniz gerekmekte.
 

piyanist16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
691
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
birkaç gündür bu haberi bende takip ediyorum, anladığım kadarıyla bu bizim gibi hususi kullanıcıları pek ilgilendirmiyor, zaten araçlarımızın ruhsatında hususi yazıyor, vergimizi de hususi panelvana göre ödüyoruz, umarım bizde etkilenmeyiz bu durumdan...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
K-2 belgesinde benim de kafamı karıştıran durumlar mevcut. Abimin şirketi adına kayıtlı bir açık kasa kamyoneti var. Şirket tasfiye halinde olduğu için araç bir süredir hususi oto gibi kullanılıyor. Arasıra ben bile kullanıyorum. İki kere Ankara'dan İzmir'e ev eşyalarımı bile getirdim. Kendim emekli memurum, ticari faaliyetim yok, kendi özel işim için abimin kamyonetini K-2 belgem yok diye kullanamayacakmıyım. Kapımızda kendi kamyonetimiz varken K-2 belgemiz yok diye illaki başka kamyonet veya K-2 belgesine sahip şoför mü tutmam gerekecek. Tamam art niyetli kişiler olabilir ama biraz esneklik sağlanması gerekmez mi? Hususi amaçlı kamyonet, midibüs olamaz diye tüm kamyonet/midibüs kullanıcılarından K-2 belgesi istenmesi bence yanlış.
 

KRAL

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
3,578
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
süre uzatıldı K belgesinde
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu yasa resmen küçük esnaf ve kobiye dükkanınızı kapatın gidin evde yatın demek..

bu yasa yüzünden bir aracıyla 2-3 iş yapan ufak işletme sahipleri artık sadece tek iş yapabilicek yani her iş için farklı bri araba almak zorunda kalıcak gariban servis şöförü ticari araçcı haftasonu da ek gelir için aracıyla yük taşıma yada farklı bir iş yapmaya kalkarsa ceza yiyicek cezada çok ciddi 2 bin tl yani 2 milyar ...

buna karşın godoman kargo nakliye şirketleri hükümete yalvar rica kendilerini bu yasalardan sıyırdılar onlara yasa içinde ek özel madde çıkdı...

bu yasa ile taşıma yapan servis ve ufak çapda işler yapan oto kiralama işi yapan şirketler kepengi kapatır..
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
K-2 belgesinde benim de kafamı karıştıran durumlar mevcut. Abimin şirketi adına kayıtlı bir açık kasa kamyoneti var. Şirket tasfiye halinde olduğu için araç bir süredir hususi oto gibi kullanılıyor. Arasıra ben bile kullanıyorum. İki kere Ankara'dan İzmir'e ev eşyalarımı bile getirdim. Kendim emekli memurum, ticari faaliyetim yok, kendi özel işim için abimin kamyonetini K-2 belgem yok diye kullanamayacakmıyım. Kapımızda kendi kamyonetimiz varken K-2 belgemiz yok diye illaki başka kamyonet veya K-2 belgesine sahip şoför mü tutmam gerekecek. Tamam art niyetli kişiler olabilir ama biraz esneklik sağlanması gerekmez mi? Hususi amaçlı kamyonet, midibüs olamaz diye tüm kamyonet/midibüs kullanıcılarından K-2 belgesi istenmesi bence yanlış.

Abi artık ticari araç kullanabilmek için SRC belgesi isteniyor, bir kaç yıldır konu gündem de, (ticari araç sürücüleri için) ehliyetin yerine geçeceği söyleniyor.İşi bu olan sürücülerin herhalde tamamı SRC belgesi edindi, işi bu olan sürücü derken, iş yerine adına kayıtlı ticari (doblodan tut da Volvo çekiciye kadar,aklına ne geliyorsa) kullanabilmek için bu belge şart, henüz kontrolleri sıkı değil ama yakında sıkılaştıracaklar.Yani çalıştıgın şirketin veya herhangi bir şirkete kayıtlı ticari bir aracı alıp biryere giderken polis durdurup SRC belgesi isteyebilir.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yakında aşı kağıdı da istemezlerse hiç şaşırmayın.
 

tunerrus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
3,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Bizim şirket adına kayıtlı doblomuz var kamyonet olarak geçiyor ama hususi araç ruhsatta. Benim bu belgeyi almama gerek yok sanırım değil mi?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bizim şirket adına kayıtlı doblomuz var kamyonet olarak geçiyor ama hususi araç ruhsatta. Benim bu belgeyi almama gerek yok sanırım değil mi?
Araç şirket adına kayıtlı olduğuna göre sorunlarımız aynı. Üstelik abim şirketi kapattı tasfiye halinde. Tasfiye işlemi bitince ruhsat yenilenecek o zaman inşallah rahatlıyacağız.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende öyle biliyorum aracın hususi kullalınması önemli değil şirket adınaysa aracı artık katogorilendiriyorlar yani bu araç bu iş içindir kartıda belgeside budur bu araçla başka bir iş yapamassınız gibi.. cezasıda çok ciddi 2 bin tl ..yani bu k2 midir nedir o kartı çıkartmassanız polis yakalarsa 2 bin tl cezası var.. k2 belgesini çıakrtmak yeni yıldan sonra 5 bin tl den başlıycakmış aracına göre 250 bin tl ye kadar çıkıcakmış şu anda teşvik amaçlı %90 indirimliymiş..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst