Insignia 2.0 Turbo

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opel-insignia_11.jpg

Yılın otomobili unvanını almak o kadar kolay değil, bu unvanı taşımak da. İşte bu yüzden bütün gözler Opel’in orta sınıftaki yeni kozu Insignia’nın üzerinde. Vectra’nın yerini alan Insignia, güçlü rakiplerle mücadele edebilecek mi? Böyle bir soruya “Yılın Otomobili” ödülünden önce herkes şüphe ile bakardı ama şimdi durum farklı. Çünkü o Avrupa’da yılın otomobili, arkasındaki rüzgâr çok güçlü ve tabii sorumlulukları da öyle…


GÖSTERİŞLİ DIŞ TASARIM
Bu otomobilin tasarımı gerçekten etkileyici, onu önden görenler anlamaya çalışırken arkadan görenler biraz çarpılmışa dönüyor. Hangi kelimeyi kullansak daha uygun olur diye fazla düşünmeye gerek yok, tek kelimeyle ‘gösterişli.’

Bir kere son iki nesil Vectra’nın büyüyen boyutlarla estetik tasarım arasında yaşadığı karmaşayı Insignia’da görmüyoruz. Bu otomobil adı gibi yepyeni bir görünüm sunuyor ve bu görünümüyle BMW ve Audi gibi premium markalara benziyor. Aslında bir sedan olmasına rağmen arka tasarımı ve alçalan tavan çizgisi ile oldukça sportif bir tasarıma sahip. Önden bakıldığında yeni ve büyük Opel logosu ile ön ızgara bu otomobilin oldukça heybetli görünmesini sağlarken motor kaputunda çok fazla sert olmayan çizgilere yer verilmesi aracı daha da çarpıcı bir hale getiriyor.

Yüksek yapısıyla güçlü bir görünüm arz eden Opel Insignia’nın profilden daha sakin göründüğünü söyleyebiliriz, yan aynaların tasarımı oldukça şık ama görüş açıları daha iyi olabilirdi diye düşünüyoruz. Bu otomobilin en çarpıcı tasarım öğesi ise arka bölümde yer alıyor. Arka tasarıma bakınca bu aracın hatchback versiyonunu bile aratmayacak akıcılıkta bir sedan olduğunu ve bunun insanı ciddi şekilde kışkırttığını görüyoruz.

ETKİLEYİCİ İÇ TASARIM
Bu otomobilin içi dışı bir! Nasıl mı? Dışarıda ne görüyorsanız, içeride de benzeri var. Direksiyon simidinden tutun da ön konsoldan kapılara kadar uzanan bütün çizgiler dış tasarımla uyum gösteriyor. Çoğu otomobilde ihmal edilen iç tasarım Insignia’da zirve yapıyor. İşçilik ve malzeme kalitesi de oldukça tatminkâr görünen Insignia’nın direksiyonunda olmak büyük keyif veriyor.

Türkiye haritası bulunan dahili navigasyon sistemi ve başarılı müzik sistemi sayesinde oldukça renkli görünen orta konsoldaki menüyü premium modellerde sık rastladığımız vites topuzunun gerisindeki kumanda düğmesinden de kontrol edebiliyorsunuz. Yol bilgisayarı ise sadece gösterge tablosunda yer alıyor. Koltuklar AGR’den ortopedik sertifikası almış, vücudu çok iyi sarıyor. Sürüş pozisyonu ayarları çok rahat yapılabilen koltukların yanal destekleri de yeterli. Diğer taraftan diğer otomobillerde hiç rastlamadığımız bir şey Insignia’nın arka koltuklarında yer alıyor; üç noktadan Isofix bağlantı noktası. Aracın görüş açılarına alışmak biraz zaman alıyor, yan aynalar da biraz küçük gibi geldi bize!

Bir sözde otomobilin iç aydınlatmasına… Otomobilin hem gösterge paneli, hem ön hem de arka aydınlatması mükemmel, aracın içerisi istendiği anda ışıl ışıl oluyor. Gece Insignia’nın içini fotoğraf çekmek bile insana ayrı bir keyif veriyor. Ön ve arka koltuklarda yaşam alanı genel olarak yeterli ama eğimli tavan tasarımından dolayı arka koltuklarda boyu 1.90’a yaklaşanlar psikolojik olarak kendilerini biraz rahatsız hissedebilirler. Insignia’nın 500 litrelik bagajı oldukça yeterli ama tasarım uğrunu ağzının biraz dar tutulduğu da gözden kaçmıyor.

TAM GÜÇ, FLEXRİDE ŞASİ
Test aracımızda opsiyonel olarak sunulan dört çeker sistem (2.8 lt’de standart), 220 HP güç ve 350 Nm tork bir araya gelince 2 litrelik turbo motordan nasıl bir performans ortaya çıktığını herhalde tahmin ediyorsunuzdur.

1.5 tonluk Insignia’nın gaza ilk yüklendiğiniz anda şaha kalkmış bir at gibi çıldırdığını görmek bile insanı heyecanlandırmaya yetiyor. Adaptif 4x4 sistemi sayesinde yola adeta yapışan Insignia, her türlü virajdan cesurca çıkıyor. Güçlü turbo motor ve 6 ileri otomatik şanzımanın uyumu ise övgüye değer. Tabi bu işbirliği hızlanma değerlerini de yansıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.9 saniyede alan Insignia 240 km/s’lik son sürate çıkabiliyor.
Insignia’da FlexRide adı verilen özel bir süspansiyon sistemi kullanılıyor. Bu sistem sayesinde otomobil sportif tercihlerde “Sport”, konfor odaklı tercihlerde “Tour” olmak üzere iki modda kullanılabiliyor. Otomobil herhangi bir ani karar durumda ise kontrolü tamamen kendi eline alıyor. Orta konsoldaki bir düğme ile istediğiniz moda alabildiğiniz otomobil, mod değiştirdiğiniz ilk andan itibaren kendini hissettiriyor. Sürüş keyfini arttırmak için sunulan bu sistem gerçekten etkileyici. 0.27 sürtünme katsayısı ile sınıfının en aerodinamik otomobili olma iddiasını taşıyan Insignia ile asfaltta ilerlediğiniz her kilometrede bu iddianın ne kadar sağlam temellere dayandığını anlıyorsunuz…

ÜSTÜN GÜVENLİK, YÜKSEK DONANIM
Baz donanım Edition’dan itibaren sınıfında 10 hava yastığı sunan ilk otomobil olan Insignia’nın güvenliğe verdiği önemin en büyük kanıtı EuroNCAP’tan aldığı beş yıldız. Fren diski temizleme sistemi ile kötü hava koşullarında frenlerin kendi kendini temizleyerek çok daha etkili bir duruş sağlamasından tutun da arka koltuklarda çocuk koltuğu sabitlemek için sınıfında ilk defa sunulan 3 noktadan ISOFIX bağlantı noktasına kadar birçok güvenli detayı Insignia’da görev alıyor.

Türkiye’de hatchaback ve sedan olmak üzere iki farklı gövde tipiyle satılan Insignia, 115 HP ve 180 HP olmak üzere iki farklı güç çıkışına sahip 1.6 lt benzinli, 220 HP 2.0 lt, 260 HP 2.8 lt benzinli ve 130 ile 160 HP olmak üzere iki farklı güç çıkışıyla sunulan 2.0 lt dizel motor seçeneklerine sahip. Edition, Sport ve Cosmo olmak üzere üç farklı donanım seçeneği ile sunulan Insignia, 50.250 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. En pahalı versiyonu 124.707 TL’lik fiyat etiketi ile 2.8 lt Adaptif 4x4/Oto. Şanzıman olurken kullandığımız test aracı opsiyonları ile birlikte 105.000 TL’yi buluyor.

“Yılın Otomobil” ödülüne layık görülen Opel Insignia, yerini aldığı Vectra’dan bir adım daha ileri giderek Opel’in amiral gemisi olma hedefine doğru hızla ilerliyor. Aslında bu unvanın hakkını da şimdiden veriyor gibi

 
Son düzenleme:
Üst