Isıl İletkenlik

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Alüminyumun ısıl iletkenliği düşük olurmu yahu altın bakır alüminyum gümüş gibi madenler gayet iyi ısı iletirler demir ve türevleri ise bunlara göre daha kötü ısı ileticileridir

fakat ben sorudan yinede birşey anlamadım çünkü alüminyum değil ne olursa olsun içinden hava geçen bir maden içinden geçen havaya ısıl bir etkide bulunmaz çünkü kendiside aynı havanın içinde ve dolayısıyla aynı ısıdadır yani soğuma diye birşey olmaz

Eğer alüminyumun içinden geçen hava normal ortam havasından sıcaksa alüminyumun kendisi ise ortam ısısı içindeyse ancak o zaman içinden geçen sıcak havadan ısı koparır ve demir türevlerine göre daha iyi ortama yayar

fakat bunu motorun neresiyle ilişkilendirdin o kısmı anlayamadım

Kaputun altında olduğu için emme manifolduna giden boru ortamdaki ısıyı borunun içindeki havaya geçirmezmi yani onu diyorum.
 

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
intercooler ve radyatör gibi parçalarda aliminyumun tercih edilmesi ısıl iletkenliği iyi olduğu içindir ama bu durumda soğutma dış ortam havasıyla yani peltier prensibiyle olduğu için motor iç aksam hava borularıyla farklı bir mantığı var.

motor aksamında ise üreticilerin plastik kullanması ve metal parçaları bile izolasyonlu boyalarla boyaması motor bölmesindeki sıcaklığın boruların içindeki havayı daha fazla ısıtmasını engellemek içindir.yani kaput altına geldiğimizde ısıl iletkenliği düşük olan malzemeler daha iyi sonuç verir.

benzer kitlerde aliminyum parçalar kullanılması ve emme manifoldlarının da genellikle aliminyum olması biraz kafa karıştırıcı gelsede, plastikten aşırı besleme manifoldu olmaz aliminyumdan başka metaller ise özkütlesi yüksek olduğu için çok ağır olacaktır ve aliminyum imalatlar çoğu alternatifinden daha hafif ve ucuzdur.

karbonfiber intake kullanılan m3ler falan da var sonuçta

Heh bende onu diyorum yani bu satılan kitlerin alüminyum borularının motora performans olarak artısı değil eksisi olacak yanlışmıyım ?
 

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
Heh bende onu diyorum yani bu satılan kitlerin alüminyum borularının motora performans olarak artısı değil eksisi olacak yanlışmıyım ?

ben pek bişey değiştiğini düşünmüyorum. sonuçta baştan soğuk hava emip genellikle silikon yani izolasyonu iyi olan bir tünelden turboya geçiriyorsun burda turbonun emiş kısmı zaten egzozdan güç alan bir parça olduğu için üzerine basıncıda bindirip güzelce ısıtıyor ordan intercoolera giden hava hızına göre büyük ölçüde soğuyup yoğuşarak emme manifolduna basılıyor. bu süreç çok hızlı ve hava yüksek basınçta olduğu için santimetreküpte oksijen molekülü miktarında çok az fark olur. hava zaten basınçlı ve çok hızlı geçiyor. ciddi anlamda aşırı beslemeli bir araçta saniyede 5-6 metreküp hava yutuluyor bu hızda çalışan bir sistemde intercooler ve turbo olduğu sürece tünellerdeki ısıl iletkenlik çok birşey değiştirmez. tabiiki izole edilse daha iyi olur ama farkedilir bir değişim olmaz belki 600 bglik araçta 1 bg farkeder. :D

atmosferikte ise hava mümkün olduğunca motor sıcaklığına maruz kalmadan çekilmekte ve basınç sözkonusu olmadığından genellikle ısıl iletkenliği düşük olan plastik ve karbonfiber tipi malzemelerle motorun ve egzozun uzağından çevre yollardan geçirerek emiş yaptırılır.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Motorun emme sisteminin ısı iletkenliği az olan maddelerden yapılması gerekir çünkü dışarıdan soğuk hava girişi motor gücü için önemli bir etkendir ama manifoldta ısıl sorunlar nedeniyle mecburen metale dönülüyor ona takılmamak lazım
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Tabi turboda iş farklı dışarıdan soğukta emsen turboda oransal olarak çok fazla ısındığı için tüm iş intercooler da bu yüzden turboda giriş tünelinin ısıl izolasyonu önemsizdir
 

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Güzel bi tarışma oldu bilgiler için teşekkürler.
 
Üst