Kış aylarında Nitrojen hava kullanımı

neonal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
460
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Azot gazı havadan daha ağır bir gaz olduğu için lastikte basınç düşmesi daha az yaşanır deniyor. Ayrıca azot gazının faydaları arasında nem içermediği için jantları daha geç eskitmesi, lastiğin ömrünü uzatması ve daha az ısınması var. Bu daha az ısınma yazın daha çok işime geldiği için yaz lastiklerimde azot kullanıyorum, kış lastiklerinde normal hava.
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Hava, yani atmosfer zaten %78 nitrojenden oluşuyor diyorum, başka birşey demiyorum :)
 

airbus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
95
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lastiklere nitrojen basılması !!

İyi forumlar,
gelişen teknoloji ile lastiklere hava yerine , nitrojen basılması ne kadar sağlıklı,
avantajı dezavantajları nelerdir..yol tutusu nasıldır..
önerir misiniz..?
bilgilerinizi bekliyorum ..kolay gelsin.
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Yeni konu açmadan önce lütfen arama yapın ;

Konular birleştirildi, buradan devam
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
nitrojen ısınp genleşmediği için yazın nitrojen basıyorlar.
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Lastiği Su buharından koruması olmasa Araba için tamamen gereksizdir. Uçaklar için önemli bir kullanım alanı var zira -70 derecelerden +40 dereceleri bulan ısı değişimleri yaşıyor uçak lastikleri. Bu sebeple genleşme katsayısının düşüklüğü sebebi ile Nitrojenin faydası çok uçaklara..

Bir konu da Oksijenin lastik içinden kaçma eğiliminin Nitrojene göre daha fazla olması sebebi ile normal hava ile şişirilen lastiklerin basınçları biraz daha sık kontrol edilmek durumunda kalınır.
Ancak zamanla oksijen kaçtıkça içeriye %78 nitrojen içeren hava basıldığından ve oksijen daha çabuk kaçtığından belli bir çevrimden sonra lastiklerde otomatikman sadece nitrojen kalacaktır. :)
 

DalyaNTurguT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
401
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Yazında, kışında nitrojen diyorum ben, yazın nitrojen kışın oksijen diyen lastikçiler işin ticari yönünü düşünüyorlardır. Çünkü; her yaz yeniden nitrojen bastırmanız gerekecek... Nitrojen lastik ömrünü uzattığı gibi, lastik basınçlarını kontrol etme zamanınızıda uzatır. Ama çok kısa sürede nitrojende olsa lastiğiniz iniyorsa, o zaman lastiğiniz yanaktan yada sibop tan kaçırıyor demektir. Veya çivi gibi bir yabancı cisimle şişlenmiş demektir. Saygılar...
 
Üst