klıma hakkında sorularım var

Gawain79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2007
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar arabam resımde gordugunuz araba.
bu arabalarda ben klıma dugmesıne basıp kademeyı 1 e getırırsem, kademe 4 e gore daha mı az benzın yakarım?
cunku benım mantıgıma gore kademeler sadece fan hızını temsıl edıyor. yanı kademe 1 se az ufluyor ama 4 se fan daha hızlı calısıyor.
ama sonucta esas klıma dugmesı basılı oldugu ıcın benzın sarfıyatı aynıdır dıye tahmın edıyorum kademe 1 de olsada kademe 4 te olsada yanlısmyım?
 

Sanal42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet aynen öyle fan kademesini 1 de çalıştırmak yada 4 de çalıştırmak arasında ki tek fark 4 de fan daha fazla akım çekecektir. akü zayıfsa şarj dinamosuna daha çok iş düşer.. ama öyle senin düşündüğün kadar benzinde çok farketmez.

benzin sarfiyatını artıran şey klimanın açık yada kapalı olması dır..
 

astra931

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2007
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
konu başığını değiştirelim Klima Kullanma ALIŞKANLIKLARIMIZ

Hepimizin farklı alışkanlıklarımız var buraya yazıp hangisinin uygun olduğuna beraber karar verelim
Ben klimayı açıp en yüksek kademede çalıştırarak arac içi sıcaklığı istediğimden biraz daha düşük hale getirerek klima düğmesini kapatıp devir daimi en yüksekte devam ettiriyorum .Daha önce başka bi konu başlığında bakteri oluşumunu engellediğini okumuştum
Ayrıca camlardaki buğulanma için soguk mu sıcak mı kullanmalıyız hava devir daimini onu da konuşalım
 

AhmetH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
676
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Basıyorum auto ya 22 derece sıcaklık ayarım o ne yaparsa yapsın :)


buğu çözmek için klimayı devreye sokmak daha mantıklı.


ayrıca sürekli iç sirkülasyonda kalmak içerdeki havanın kalitesini bozar .. araç içindeki hava nın oksijeni azlır baş ağrısı yapar...

hatta kaza riskini arttır.
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Basıyorum auto ya 22 derece sıcaklık ayarım o ne yaparsa yapsın :)


buğu çözmek için klimayı devreye sokmak daha mantıklı.


ayrıca sürekli iç sirkülasyonda kalmak içerdeki havanın kalitesini bozar .. araç içindeki hava nın oksijeni azlır baş ağrısı yapar...

hatta kaza riskini arttır.
daha ne olsun di mi
herkes elle ayarlamanın daha ekonomık oldugunu dusunur ama klima kompresorunun calışmasının zorunlu oldugu derece sıcak ile karsılaştıgınız an en iyi tasarruf klimanın kendisi tarafından yani auto mod ile yapılır iklim kontrollu kliması olanlara önemle duyrulur 22 de biraz soguk gibi ama bu sıcaklarda anca baş ediyor klima...
 

Silverblue

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlk yazan arkadaşa cevaben, klimanın soğutma prensibi ısı transferi üzerine kurulu. Siz fan hızını arttırdıkça içeriye daha fazla soğuk hava verebilmek için kompresor daha fazla devreye girecektir, dolayısı ile daha fazla benzin tüketeceksiniz. Fan motorunun çektiği güce gelirsek, farkedilir derecede tüketimi etkilemez diye düşünüyorum.
 

astra52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
bencede fan ayarını fazla açmanın içeriye fazla hava üflemekten başka bir yararı yok kompresör aynı çalıştığında sonuçta 1 dede 4 dede aynı devirlerde çalışıyo.hız ve motor devri arttıkça kompresörünkide artıyo bu neden çok yüksek devirlerde klimanın kapalı tutulmasını öneriyolarlar.max düğmesini ise özellikle uzun yolda fazla açmamak gerekiyomuş.çünkü içerdeki havanın oksijenini azaltığından uyku yaptığı söyleniyor.
 

CN89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Tem 2007
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
genelde 2-3 te çalıştırırım.ortam istediğim soğukluğa ulaştığı zaman 1 e alıp cama veririm.çünkü konsoldan üflediği zaman beni çok rahatsız ediyor klima.
 

HySofT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2007
Mesajlar
66
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlk yazan arkadaşa cevaben, klimanın soğutma prensibi ısı transferi üzerine kurulu. Siz fan hızını arttırdıkça içeriye daha fazla soğuk hava verebilmek için kompresor daha fazla devreye girecektir, dolayısı ile daha fazla benzin tüketeceksiniz. Fan motorunun çektiği güce gelirsek, farkedilir derecede tüketimi etkilemez diye düşünüyorum.

walla katılmıyorum ben soylediklerinize... fan'ın hızını değiştirmeniz kompresör'ün çalışmasını etkilemez.

şimdi sizin mantıkla gidersek ; kışın ısıtma konumunda ( klima falan kapalı klimayı düşünmeyelim ) ısıtma işlemi radyatördeki su ile yapılır. şimdi fan 2 de iken 4 aldığınızda motor radyatör suyunu dahada ısıtmak için daha çok yakacak demek oluyor :eek:

yani buradan çıkacak sonuç, fan hızının çektiği akımdan başka hiç birşeye etkisi yoktur.
 
Üst