Lastikler hakkında hersey...

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
LASTİĞİN GÖREVLERİ

http://www.halaogullari.com/tekbil.htm#yukariò Araç yükünü taşımak
ò Direksiyon ile verilen yönü izlemek
ò Motordan gelen gücü ileri/geri hareket olarak yansıtmak
ò Emniyetli bir şekilde hem ıslak hem de kuru zeminde aracı durdurmak
ò Amortisörlere yardımcı olarak sürüş keyfini artırmak

LASTİĞİN YAPISAL ÖZELLİKLERİhttp://www.halaogullari.com/tekbil.htm#yukari
tekbil1.gif

Tekerlek lastiklerinin yapılarında, gerekli yüksek mukavemeti karşılamak üzere Nylon, Rayon, Polyester gibi elyaf esaslı kordlar ile çelik kordlar bulunmaktadır. Topuk dayanımları ise çelik teller yardımıyla sağlanır. Birbirinden farklı karakterdeki bu elemanların birarada tutulması ve hizmet anında zeminle temasın güvenle sağlanması ile yanaklardaki esneme kabiliyetinin verilmesi görevini lastik karışımı üstlenir. Lastik karışımını Doğal ve Sentetik kauçuklar ile ana dolgu olarak Karbon Karaları oluşturur. Bunlara ilave olarak koruyucular adı altındaki kimyasallar ile lastiğin “elastik” hale gelmesini sağlayan vulkanizasyon elemanları bulunmaktadır. Karışımın işlenmesi ve homojenliği için kimyasal yağlar kullanılır. Lastikler gövde yapılarına göre iki ana gruba ayrılır.
tekbil2.gif
Değişen ve gelişen otomotiv sektörünün gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilen bir yapıdır. Bu lastiklerde gövde yapısı, üstün özellikli rayon, nylon, polyester gibi tekstil esaslı kordların lastiğin dönüş yönüne 90 derecelik açı yapacak şekilde yerleştirilmeleri sonucu oluşan karkasın üzerine, taban merkez çizgisine paralel tekstil esaslı kordlardan oluşan kuşaklar ile belirli açıda çelik kord kuşak katlarının tatbik edilmesi sonucu oluşan yapıdır. Aynı zamanda Radyal yapı, sadece tekstil esaslı ve lastiğin dönüş yönüne göre sıfır derece ve belli açıdaki kordlardan oluşan kuşakların tatbik edilmesiyle de oluşabilir. Ölçü tanımında "R" harfi ile belirtilir.
Çapraz Katlı Lastikler

Lastik teknolojisinin başlangıcında kullanılan ilk gövde yapısıdır. Bu lastiklerin gövdesini oluşturan tekstil esaslı “kord” iplikleri birbiri üzerine, lastik dönüş yönüne 35-40 derece açı yapacak şekilde çapraz olarak yerleştirilmiştir. Bu yapı “Diagonal” veya “Konvansiyonel” olarak da adlandırılır. Ölçü tanımında “-” veya “D” ile belirtilir
TUBELESS VE TUBE-TYPE LASTİK
tekbil3.gif
<DIV align=center>Araçlarda yüke karşılık gelen tepki kuvvetini karşılayan, lastikler ile jant arasına sıkıştırılan hava basıncıdır. Lastikler sadece hava basıncının sıkıştırıldığı kılıflardır. Sıkıştırılmış hava basıncının tutulması, iç lastiklerle veya dış lastiklerin iç kısmına tatbik edilen ve sızdırmazlık sağlayan liner tabaka yardımıyla sağlanır. İç lastikli kullanılan dış lastiklere Tube-Type, iç lastiksiz kullanılan dış lastiklere Tubeless lastik denir. <SPAN lang=TR style="mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: TR">
 
Son düzenleme:

etubey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
266
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler...
 

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
rıca ederım arkadaslar ama konunun hepsı cıkmamıs bu kadar kısa ve dar kapsamlı deıldı...
 
Üst