Opel Ampera Resmen Yakalandı.

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

Yeni Opel Ampera


opel03032009000.JPG
Opel'in yeni modeli Ampera, 500 km menzile sahip elektrikle çalışan çevreci bir otomobil. Farklı tasarımı ve genişletilmiş menziliyle yeni Opel Ampera.


Opel'in ilk defa Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtımını gerçekleştireceği yeni modeli Ampera, Flextreme ve GTC
Concept otomobillerinden aldığı tasarımı ipuçlarını bir araya getiriyor.

Ampera, gücünün tamamını elektrikten alıyor. 60 kilometreye (MVEG) kadar gerçekleştirilecek yolculuklar için, 16-kWh’lık lityum-iyon aküye depolanan elektrik enerjisiyle çalışıyor. Sıfır karbondioksit (CO2) salınımıyla yeni Opel Ampera hem çevreci hem de ekonomik. Akünün tamamen tüketildiği zaman, bir motor-jeneratöründen gelen elektrikle, Ampera’nın menzili 500 kilometreyi geçiyor.


opel03032009001.JPG

Yeni Opel Ampera, sıfırdan 100 km/h hıza 9 saniyede ulaşıyor ve maksimum 161 km/h hıza ulaşıyor. Bu da elektrikli motora sahip otomobil için oldukça iyi bir performans.


Marka: Opel.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben opel amperanın tanıtım belgeselini izledim yapımını falan burdaki bilgilerde eksik var amperada çift motor var biri ana motor olan elektrikli motor diğeride onu şarj etmek için görev yapan benzinli motor bir nevi jenaratör şekli tamda motora benzemiyor zaten ama o motor elektrikli motorun elektirği komple tükenirse aracı normal benzili araç gibide çalıştırıp götürüyor neticede ana motor elektrikli motor..

ayrıca eleştrimenlerin belgeselde sorusu oldu ve bu sorun en büyük sorun ingiliz eleştirmen opel yetkilisine benim cep telefonumdaki lityum ion pil bile ancak bir sene gidiyor sonra ömrü yarıya iniyor zaten iki sene sonrada komple bitiyor aynısı diz üstü bilgisayarım içinde geçerli 1 sene sonra bataryası bitiyor.. bu araçda kullanılan lityum akü lerin ömrü ne kadar ve performansını ilk günü gibi koruyabilicek mi 5 sene sonrada yoksa insanlar her 3 senedebir aküleri değiştirmek zorundamı kalıcaklar yada diğer lityum piller gibi alanlar 1 sene sonra ancak kağıttaki verilerin çeyreğinimi yapabilicekler..

opel yetkilisi kısa cevap verdi bu sorunlar üstünde çalışıyoruz dedi sanırım vericek cevabı yokdu..


bu hybrid araçların en büyük sorunu bu akü problemi bu akülerin ömürleri belli değil bir fabrika 1 sene diyor diğeri 2 diyor bir diğeri 3 diyor ama netice belliki ömürleri 3-4 seneden fazla değil bu aküler bittimi ne olucak??

bu aküler bildiğiniz normal araba aküsü gibi değil biz türkçede aküye çevirmişiz ama bunlar cell yani hücreler dikdörtgen yada kare şeklinde şeyler cep telefonun gelişmişi diyelim ama sistemi aynı ve bazıları arabanın tam ortasında yer alıyor yani değiştirmek için arabayı komple parçalamak gerekiyor bazıları motorun alt kısmında onun içinde arabanın ön ksımını sökmek gerekiyor komple yani anlıycağınız işçiliği ağır bir masraf akülerin fiyatları zaten dudak uçuklatıcak rakamlar..

bir insan 3 sene 5 sene bindi hybrid araca aküleri değiştirme vakdi geldi gitti 3 bin tl 4 bin tl akü değişimine para verdi servisde nerede kaldı o ekonomi nerede kaldı hybridlik zaten fosil yakıtlı bir araç kullansa 3 senede ona yakın yakıt yakardı.. alırım bataryası ölmeye yakın satarım zihniyetide tutmaz alan adamda enayi değil aküsü bitik araç alıcak kadar yada satan fiyatı öldürücek çok zarar edicek..
 

Qabus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2009
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Abi arabanın duruşu kara hız rekoru kıracak gibi duruyor ama 160 son hzııymış
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Abi arabanın duruşu kara hız rekoru kıracak gibi duruyor ama 160 son hzııymış

oda sıfırı 160 yapar içindeki bataryalar eskidikçe verimliliğini yitiricekdir son süratte düşücekdir yani 5 sene sonra o araç 120 yi görse iyidir
gideriz servise birde bir araba fiyatı batarya değişim parası isterler..

bu elektrikli araçların en büyük sıkıntısı bu yaygın olmadığı için kimse bu kısmından bahsetmiyor.. toyota prius un batarya değişimi 6000$ mış amerikada prius kullanıcıları forumunda okumuşdum sadece batarya 2500$ mış..

bu amperanında batayaları değişim vakdi geldimi bize 6 bin dolar masraf çıkarırlarsa zaten kullandığın müddet boyunca yapdığın bütün ekonominin hepsini direk bataryaya yatırırsın..

insanlar çok heveslidir yeni bir model çıkdığında olaylara çok yanlı marka fanataizmi içinde lokal bir açıdan bakmamak lazım neticede bizler tüketiciyiz paralarımız çok değerli ne kadar zor koşullarda o paraları bir araya getirip bir araba almaya karar veriyoruz..
 
Üst