Opel Corsa D 1.3 CDTİ F17 Şanzıman Yağı Nasıl Değişir?

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Daha önceki konu site arızası yüzünden silindiği için yeni konu açayım dedim. Değişimi 60 binde yaptım yaklaşık 2 bin kmdir hiç sorun yaşamadım vitesler eskiden kemik kırar gibiydi artık parmak ucuyla itmek yetiyor -20 derecede bile:).

İşlemler sırasaında başını ağrıttığım Alican abime( https://www.opelim.net/members/dark_crow.39757/) teşekkür ederim:).
Gerekli Aletler:
Somun sökme tabancası
E18 dişi torks lokma
13 ve 17 lokma
Yanlış hatırlamıyorsam şanzıman karteri içinde 10 lokma gerekiyordu

Sarf malzemeler:

Orijinal f17 şanzıman karteri contası
Cam kazıyıcı contanın kalan kısımları için
Mobil 1 75w90 2 litre yağ

İlk olarak aracı kriko ile kaldırıp altına kriko standlarını yerleştirdikten sonra karter muhafazasını 13 ve 17 lokma ile söküyorum. Şanzıman karteri ortaya çıkıyor.

146b8c41215e60b7e.jpg


Karterin bazı tapalarını sökebilmemiz için şanzıman alt kolunu sökmememiz gerekiyor. İki parçalı olan... Kolun üstteki torks cıvatayı sökmey için vites mafsalının sac segmanını söküp yukarıya doğru kastırmak gerekiyor.

287332f7d9184ced2.jpg


3f996cf1b37be5682.jpg


BU cıvatanın arkası açık olduğundan haffi pas yapıp kaynıyor 720 nm torklu çift çekiçli tabancayla 2. kademede söktü.

4e6768f1d0067fbce.jpg


Buda sökülmüş hali

531c22dc3f18f2eff.jpg


Daha sonra karteri sökmeye başlıyoruz. Burda karteri tek seferde sökmeyip biraz cıvataları gevşetince akmaya başlıyor damlaması durana kadar bekleyip öyle söktüm buna rağmen içinde epey yağ kalmış.

6d592f8a999b21574.jpg


Buda sökülmüş hali bir tarafını sildim ki kirli yağ ve demir tozlarının farkını görmek için.

79420d94c322148d5.jpg


Buda şanzımanın bir kısmı

8838f139935bdd562.jpg


Buda orijinal conta spot ışık altında nedense karanlık çıkmış:).

92d3cf4ba3fb928de.jpg


Şanzımanın ve karterin üzerinde kalan contaları cam kazıyıcısıyla kazıyıp temizledikten sonra karter kapağını ve şanzımanın alt kolunu yağve pislikler tamamen temizlenecek şekilde temizledim. Daha sonra toplamaya başladım.

10918bc5dc8bdb9f1c.jpg


Yağı doldurmak içinse yukarıda havalandırma tapası var bunu 17 açık ağızlı anahtarla söküp 50 cm kadar su terazisi hortumunun ucuna küçük bir huni taktım. Daha sonra havalandırma tapasının yuvası arabanın ön tarafına gelecek şekilde yarım daire olarak açık bu hortum oradan zor geçtive bana kolaylık sağladı.

11c1a76c7a3d0be19b.jpg


12ec5725cff0696d20.jpg


139a8504f5bc81d430.jpg


Havalandırma tapasını kapadıktan sonra son olarak sol lastiği söküp şanzımanın seviye tapasından yağ gelip gelmediğini kontrol ediyoruz

1433c379cef0eeb249.jpg


Ve işlem tamamdır. Bana maliyeti havalı somun sıkmayı saymıyorum onu zaten alacaktım 32 tl contadıy onu alalı 1 yıl olmuştu, litresi 40 tlden de yağ tolamda 112 cebimden para çıktı.

1563d3cbbf1ce9a6cc.jpg


167225459fe746e091.jpg


Not: Değişimden önce her vites geçişimde veya ani olarak gaza yüklendiğimde lak diye vurma sesine benzer bir ses gelirdi. Karteri sökene kadar kırık parça çıkacak diye endişeleniyordum ama çıkmadı yağı değiştirincede ses kayboldu:).
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay ve Enes67

khytr89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2017
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Hocam istanbuldayim. Bunu nerde yaptirabilirim bilginiz var mi ? Yaglari hepsiburadadan aldim
 

hciftcitr

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Allah razı olsun.aracim 2008 model Opel Corsa dizel Essentia modeli.93000 km .
Tamirci değişmez demesine rağmen ısrarla degitirdim,harfiyen dediğiniz herşeye uyguladım.ve iyi ki yapmışım.bazen vites değiştirirken lank diye ses gelirdi gitti,geri viteste debrija o kadar başlama rağmen beni acemi hissetiren ses azaldı.bazen birinci vitese zor geçerdi kayboldu.yani iyi ki yapmışım.Tamirciye de gistemmis olduk.Allah razı olsun.vitesler kaymak gibi geviyory
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Merhaba, konuyu biraz hortlatacağım ama :) ben astra h easytronik şanzuman için bu yağı kullanmak istiyorum ama opel sertifikasyonunu sağlamıyor dediler o yüzden cesaret edemedim. herhangi bir sorun yaşadınız mı ?
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
2 yıl sonra gördüm yazınızı ben herhangi bir sorun yaşmadım geçenlerde motul 75w90 api gl5e geçtim. Tek dikkat edilmesi gereken nokto orjinal kringirik conrası ve sıkma torkunun hepsinde eşit olması kitapçık 4 nm torkta sıkın yazıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer t

Ömer t

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
18 Şub 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba 2011 Astra H aracımda da f17 şanzıman var ve yağını değiştirmek istiyorum acaba karter kapağını sökmeden aks in oradaki seviyesi tespit civatasini sökerek şırınga yardımı ile yağı çekip yine aynı yerden yeni yağı doldurabilir miyiz? Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Merhaba 2011 Astra H aracımda da f17 şanzıman var ve yağını değiştirmek istiyorum acaba karter kapağını sökmeden aks in oradaki seviyesi tespit civatasini sökerek şırınga yardımı ile yağı çekip yine aynı yerden yeni yağı doldurabilir miyiz? Teşekkürler
Yapamazsınız o şekilde
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer t

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
220
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
bende de corsa d 2012 1.3 cdti manuel var. araç 70 binde, 60 binde değiştiremedik öyle kaldı.. kaç yere gittim ustalar manuelse gerek yok filan diyorlar. değişmeyen yağ saçma geliyor bana zaten vites geçişlerinde bazen aşırı sürtme ve takılma oluyor ama bu yüzden artık bir yerde değiştireceğim
değiştiren arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim conta dedikleri bu sanırım değil mi?

şanzıman yağı için değişecek ustanın bana 75-85 dediğini hatırlıyorum corsa d 1.3 manuel de üzerinde gelen fabrikanın koyduğu 75-85 mi bilen var mıdır?

diğer sorum da bizim araçlarda direksiyon elektrikli olduğundan direksiyon yağı değişimi olmayacak değil mi
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bende de corsa d 2012 1.3 cdti manuel var. araç 70 binde, 60 binde değiştiremedik öyle kaldı.. kaç yere gittim ustalar manuelse gerek yok filan diyorlar. değişmeyen yağ saçma geliyor bana zaten vites geçişlerinde bazen aşırı sürtme ve takılma oluyor ama bu yüzden artık bir yerde değiştireceğim
değiştiren arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim conta dedikleri bu sanırım değil mi?

şanzıman yağı için değişecek ustanın bana 75-85 dediğini hatırlıyorum corsa d 1.3 manuel de üzerinde gelen fabrikanın koyduğu 75-85 mi bilen var mıdır?

diğer sorum da bizim araçlarda direksiyon elektrikli olduğundan direksiyon yağı değişimi olmayacak değil mi
Ben yıllardır 75w90la değiştiriyorum bir sorun yaşamadım conta doğru. Yağın değişmesi doğrudur ustalar zor geliyor karter cıvataları fazla sıkmasında dişkapar
 
  • Beğen
Tepkiler: tcoban

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
220
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
corsa d de direksiyon yağı değişimi yok değil mi? net bilgisi olan var mı
 
Üst