Opel ınsıgnıa'ya fabrika çıkışlı lpg

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İşte üstadım olay bu... bende bunu demek istiyorum. OPel ülkemize verdiği modellerin durumu ortada... bu resmini eklediğim araç bir örnek bu araç Türkiye de yok desem yalan olmaz ben göremedim. Bu araç Alman'yadan geldi. Türkiye de değil.Ülkemizde olan modellerinde ise ya açılır tavan yok, ya merkezi kilit yok, ya sürücü hava yastı yok, ya da başka donanımlar eksik gedik...

Ama buna karşın işte ülkemizde belli bir pazarı var. Eğer ülkemizde yaptığı işi Almanya da yaptın yemin ederim orada taşa tutarlar... ama ülkemizde sür gitsin sonrada bizde burada tartışır dururuz...
Almanya'da 4 cam kol çevirmeli,renksiz camlı (şahin,toros lada samara v.s. gibi) Astra F varmıdır diye merak ettim şimdi.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
İşin özünde adamlar ülkelerin de sattıklarını başka ülkelere vermiyor. Türkiye de yok en basit örneği... resmini eklediğim araç varsa bir başka arkadaşımız da eklesin. Sanmam.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Valla kobra takibinde bile vectra a kasanın arka camlarının manuel olduğunu gördüm. bu olayın opel ile alaksı yok. bizzat opel türkiye ile alakası var. örnek doğuş oto siz hiç gördünüz mü gırtlağına kadar dolu bir golf falan göremezsiniz. doğuş oto min donanımlı arabaları max donanımlı gibi ülkemizde gösterim dünya paraya satıyor. he bu vw grubunda çok abartı diğer markalarda biraz daha insaflı...
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Valla kobra takibinde bile vectra a kasanın arka camlarının manuel olduğunu gördüm. bu olayın opel ile alaksı yok. bizzat opel türkiye ile alakası var. örnek doğuş oto siz hiç gördünüz mü gırtlağına kadar dolu bir golf falan göremezsiniz. doğuş oto min donanımlı arabaları max donanımlı gibi ülkemizde gösterim dünya paraya satıyor. he bu vw grubunda çok abartı diğer markalarda biraz daha insaflı...

Fatih bak bu konuda çok haklısın. Çünkü uzun zamandan bu yana araç araştırmaktayım... hundai kadar özellikler sunan standart bir modeli için başka bir firma görmedim. Adamlar en boş modellerinde dahi opel ve vw katlayacak kadar donanım veriyor.
 

izm35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
211
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar, almanyada satışı olan her araçı, bizdeki vergi oranları eklenerek ödemesini peşin yaparak izmir torbalı genel merkeze getirtebiliyorsunuz, bu şekilde ülkeye ithalatı yapılmış 1.7 diesel cdti astra j ler mevcut, gerçekte satışı var ise parasını peşin ödeyerek siparişte bulunabilirsiniz.

ancak şahsi fikrim konu lpg den acıldı, benzin 350-380 derece sıcaklık oluşturur, lpg ise 700-800 derece aralıklarında, %100 lpg ye özel dizayn edilen bir motor olmadığı sürece eninde sonunda bir sorun çıkartacaktır. hiç bir ürün iki katı sıcaklıktan etkilenmeden çalışamaz... 4 dereceden 8 dereceye çıkılmıyori 350-380lerden 700-800 lere fırlıyor...
 

erdincss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
bende 1.6 turbo insignia var.ortalama 10 lt yakıyor bu araç .daha aşağı düşmedi.16000 km oldu.uzun yolda hemde .amma kıyamıyorum buna lpg taktırayım.diğer araçlardan 4 litre fazla yaksın 20 tl eder bunun için değermi lpg taktırmaya eper yakıtı düşünen varsa almasın bu arabayı yazık bence orjinal motora lpg taktırmak iyi şey değil..koy benzini bas abi adam gibi çok rahat araba tam uzun yol aracı.yormuyor virajlarda savrulmuyor...manevra çok iyi yakıt hesabı yapan bu arabayı almasın abi.....araba ağır 1680 kg bunu en az 1.4 motor çeker.arabaya 4 kişi biner olur 2 ton.bu ağırlığı çekecek ama yakmıcak.mümkün değil.yılda 10000 km den fazla yapmayan zaten dizel almasın benzinli alsın.koysun benzini bassın bu kadar.şimdi alamssa ilerde alır.hayatta herşey olur.bende 26 yaşına kadar yayandım.sonra bir nissan aldım 2 el.10 sene kullandım çok iyi bir primeraydı.nissan cibini beğnemedim.gittim bastım parayı aldım bunu kısmet oluyo.size nasip olsun İNŞALLAH. ama genelde opel hep böyle zaten benzin yer.başarılar.
 

onur akca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2010
Mesajlar
159
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opelın turbolu olanlarına lpg olmuyor dıye bılıyorum 1.6 115 hp olanlar atmosferık duz bır motor neden lpg olmasın
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
arkadaslar, almanyada satışı olan her araçı, bizdeki vergi oranları eklenerek ödemesini peşin yaparak izmir torbalı genel merkeze getirtebiliyorsunuz, bu şekilde ülkeye ithalatı yapılmış 1.7 diesel cdti astra j ler mevcut, gerçekte satışı var ise parasını peşin ödeyerek siparişte bulunabilirsiniz.

ancak şahsi fikrim konu lpg den acıldı, benzin 350-380 derece sıcaklık oluşturur, lpg ise 700-800 derece aralıklarında, %100 lpg ye özel dizayn edilen bir motor olmadığı sürece eninde sonunda bir sorun çıkartacaktır. hiç bir ürün iki katı sıcaklıktan etkilenmeden çalışamaz... 4 dereceden 8 dereceye çıkılmıyori 350-380lerden 700-800 lere fırlıyor...

maalesef forum gibi insanların bilgi aradıkları yerlerde bu kadar eksik ve yanlış bilgiyi bir arada görmek şaşırttı beni...

Verdiğiniz değerler maalesef yanma sonu oluşan silindir içi sıcaklıklar kesinlikle değildir ki, EGT (Egzost Gas Temparature) atmosferik benzinli motorda normal yükte 550-600 derece civarı iken Turbo benzinli bir araçta bu değerler 800 derece civarı olur. Nerede 300 dereceler ah ah :cool:

Sizin verdiğiniz değerler kendi kendine tutuşma sıcaklığı olarak isimlendiriliyor ve şu şekilde dir:
Benzin : 228-471 °C
Bütan : 480-530 °C

Yani arada dağlar kadar bir fark yok ayrıca LPG nin yanma sonu 700 derece gibi bir sıcaklığa çıkarttığı ile ilgili bir doküman şuana kadar okumadım. Eğer aldığınız bir bilimsel kaynak varsa paylaşırsanız sevinirim...

Şimdi devam edersek...

Adyabatik Alev Sıcaklıklarına bakalım :

Propan (C3H8) Hava ile yanarsa (%21 O2) 1980 °C
Bütan (C4H10) Hava ile yanarsa (%21 O2) 1970 °C
Benzin (Karışım) Hava ile yanarsa (%21 O2) 2197 °C

Şimdi görüldüğü üzere LPG (Bütan ve Propan Karışımı) nin adyabatik alev sıcaklığı yaklaşık 1975 derece iken benzinin 2200 derece civarı gibi. Sonuçta gördüğünüz üzere LPG nin yanma anındaki sıcaklığı kesinlikle benzinden fazla olmuyor, zaten bu bilimsel olarak da kanıtlanmış durumda. Burada bilinmesi gereken olay mol başına LPG den alınan enerji benzinden az olduğundan LPG silindir içine %20 fazla verilmelidir ki aracın hareketi için gerekli olan enerjiler eşitlensin. Yani 1.0 lt benizne karşılık 1.2 lt LPG harcanır, buda LPG nin hem yanma sonu sıcaklığının düşük olduğunun hemde enerjisinin az olduuğunun başka bir açıklamasıdır.

Asıl açıklanması gereken ve halka arasında şehir efsanesi olmuş başka bir konu da bu zaten LPG nin yanma sonu sıcaklığı benzinden fazla deniyor ama bu o şekilde olmuyor. Yapılan testler gösteriyor ki AFR oranı iyi yapılmış bir LPG li araçta EGT sıcaklıkları benzinden daha az bile çıkıyor.

Sonuçta kulaktan doğma bilgiler ile insanları yanlış yönlendirmek neden ben anlamıyorum bunu...
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/insignia-4-door/konfigurator.html#engine

edition elegance donanımına 1.4 t lpg gelmiş arkadaşlar. opel türkiyede gelişmeler var :D

2.8 lt. V6 TURBO ECOTEC 325 HP AWD, 6 İleri Manuel =Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyat 240.036,75 TL
Alan var mıdır acaba ?
Aslında Audi A6 nın en dandiği (iki çeker) bu fiyattan başlıyor... neden alınmasın..
 
Üst