Opel Meriva OPC

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Opel Meriva OPC

Opel Performance Center sunar

Opel markasının tanıdık modellerini tam bir performans canavarına dönüştüren Opel Performance Center, araçlara bu özelliği kattığını ise marka isimlerinin sonuna OPC takısını ekleyerek vurguluyor. Firma motordan süspansiyona, aktarma organlarından görünüşe kadar standart modelleri elden geçirip ortaya bambaşka sporcular çıkartıyor. Birçok modifikasyon tutkunu standart otomobillerinin görünümünü ve performansını değiştirmek için aylarca çaba harcarken, Opel bu tip tutkuları olanlara işin ustasından ve standart fırından çıkan ürünleri sunuyor. Sonuçta sizin zevkiniz hangi sınıfta bir otomobile uygunsa ya da hangi sınıftan bir performans makinesi istiyorsanız Opel’in OPC damgalı ürünlerine göz atmanız yeterli olabilir. Zaten OPC kısaltması otomobil sözlüğünde kendisine önemli bir yer bulan GTI ile benzer anlamı ifade ediyor. Elbette birçok firma modellerine özellikle son dönemlerinde bu uygulamayı yapmaya başladı. Çünkü tüketici tarafından gelen isteklerde bu durum iyice ön plana çıkmaya başladı.

Opel Performance Center’ın sihirli dokunuşları aile otomobili olarak bilinen Meriva modeli bir performans ustasına dönüşüyor. Bu küçük vanın dış görünümünde bile altında yatan gücü anlatan birçok tasarım unsuru bulunuyor. Acımasızca güçlendirilmiş motorlar, alçaltılan amortisörler ve büyük jantlar OPC’lerin genel fiziksel özellikleri arasında yer alıyor. Meriva, bütün bu ayrıntılara sahip. Yolu yutarak ilerliyormuş gibi görünen Meriva OPC’yi aile otomobili olan kardeşlerinden ayırmak da çok kolay. Bal peteği formundaki ön ızgara, farklı tasarlanmış ön ve arka tamponlar, arka spoiler, karartılmış arka camlar, 17 inç çapındaki 6 kollu jantları ve bu jantların içlerine gizlenmiş olan, mavi kaliperlere sahip devasa diskleri fark etmemek çok zor.

Meriva’nın iç mekân özellikleri kullanışlılık üzerine inşa edilmiş durumda. Bu nedenle iç mekânda fazla sayıda düğme bulunmamasının da etkisiyle kullanımla ilgili bir sorun bulunmuyor. Başarısını kanıtlamış koltuk katlama (FlexSpace) sistemiyle de dikkat çeken Meriva’nın iç mekânı OPC eklentisiyle birlikte elbette değişim göstermiş. Ancak bu beklediğimiz gibi ciddi bir değişim değil. Yolculara OPC’nin içinde olduğunu hatırlatan ilk donanım vücudu eldiven misali saran, abartılı yan desteklere sahip olan Recaro imzalı ön koltuklar ve kapı girişlerindeki opc yazıları. Mavi-beyaz çizgilere ve kırmızı ibrelere sahip opc göstergeler, etli opc direksiyon simidi ve ele iyi oturan 6 ileri opc vites topuzuysa sürücüye özel donanımlar. Bunlar otomobilin sportiflik iddiasını iç mekana taşımakta yeterli olsa da, bu kadar özel bir otomobilde metal pedal kiti gibi basit bir donanımın neden kullanılmadığını da anlamak zor.

Şimdi gelelim motor kaputunun altına. OPC tarafından 1.6 litrelik Ecotec motor baz alınarak geliştirilen motor, Meriva kaputu altına yerleştirilmiş en güçlü makine. Turboyla aşırı beslenen motor, bu sayede 5500 d/d’ya ulaştığında 180 HP güç ortaya koyabiliyor. Bu değer litre başına alınan verimliliğin 112.5 HP seviyesine ulaşmasını sağlıyor. Bunun yanında 2200-5500 d/d gibi geniş bir aralıkta da 230 Nm’lik (Overboost la 266 Nm) maksimum tork kullanıma sunuluyor. Motorun sadece kağıt üstündeki verimliliği bile sürücünün iştahını hemen kabartmaya yetiyor. Ancak, elde ettiğimiz test sonuçları (devreden çıkartılamayan ESP sisteminin etkisiyle) Meriva OPC’nin performans açısından standart 1.6 lt’lik motorlu otomobillerden biraz daha iyi olabildiğini koyuyor. Fakat Meriva OPC’nin hızlanma isteği ilk kalkış atlatıldıktan sonra beklenildiği gibi fazlasıyla artıyor. Öyle ki yaptığımız otoyol sürüşlerinde gelmiş geçmiş en iddialı Meriva OPC’nin içinde olmak nefes kesici bir duyguydu.

Sürüş özellikleri konusunda ise bambaşka duygular yaşanıyor. Sertleştirilen süspansiyon sistemi, yere yaklaştırılan yapısı ve elden geçirilen direksiyon tepkileri, aynı zamanda Meriva OPC’nin virajları en çok seven model olmasını da sağlıyor. Otomobilin yol tutuşu her hızda güven veriyor ve virajlarda salınımlar oldukça az. Yine de Meriva bir van ve yüksek yapısı nedeniyle yan rüzgarlara hala çok açık. Yani OPC de olsa viyadüklerden geçiş dikkat istiyor. Sert süspansiyon sistemi, ülkemizin bozuk yollarında bir hayli bilinir tepkiler veriyor. Özellikle enine tümseklerden geçerken çıkan sesler ve alınan darbeler bir şeylerin kırılıp kırılmadığını merak ettiriyor.

Motor: 4 silindirli, 16 valve Turbo
Silindir hacmi: 1598 cc
Maksimum güç: 180 HP 5500 d/d
Maksimum tork: 230 Nm 2200-5500 d/d
Şanzıman: 6 ileri manuel
Maksimum hız: 222 km/s
0-100 km/s: 8.2 sn
Yakıt tüketimi : 10,4/6,3/7,8 lt/100 km
Lastikler: 205/45/R17
Boş ağırlık: 1375 kg
Uz./gen./yük.: 4068/1694/1624 mm
Dingil mesafesi: 2630
Bagaj hacmi: 350/2000 lt

omopc1.jpg


omopc2.jpg


omopc3.jpg



 

Ekli dosyalar

  • M OPC.jpg
    M OPC.jpg
    88.2 KB · Görüntüleme: 177
  • M OPC 2008 (20).jpg
    M OPC 2008 (20).jpg
    91.8 KB · Görüntüleme: 150
  • M OPC 2008 (19).jpg
    M OPC 2008 (19).jpg
    36.1 KB · Görüntüleme: 145
  • M OPC 2008 (4) - Kopya.jpg
    M OPC 2008 (4) - Kopya.jpg
    88.2 KB · Görüntüleme: 151
  • M OPC 2008 (9).jpg
    M OPC 2008 (9).jpg
    90.8 KB · Görüntüleme: 147
Son düzenleme:

tarantula_06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
jantlar hariç performance car ile alakası yok bence. bukadar özen gösteriyosun bi gösterge koy bi civciv li kokpit koy be opc :)
 

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ne alakası var ya 1.6 turbo 180 hpyi okumadınız sanırım
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
kullanıcı olarak..

Arkadaşlar bu aracı kullanan biri olarak..
Eksileri;
-OPC olarak lanse edilen araçta spor pedallarının olmaması (ki ben kendim yaptırdım) :D
-TC' nin devreden çıkarılamaması..:(
-Ön farların da standart dışı olmaması(karartılmış olabilirdi..):confused:
-Eksoz güzel ama çift tarafta ya da ortada olması daha iyi olurdu..:mad:
-Ön direkler çapraz görüşü etkiliyor..
-Yol tutuşu konusunda kesinlikle sıkıntı yok ama viyadüklerde yan rüzgarlardan etkileniyor..
-Ses sistemi yetersiz.. (6 hopörlör.. 10 olabilirdi..)
-Sunroof opsiyonu olmaması..:D

Artıları;
+Süspansiyon sert ve kullanışlı.. olumsuz bi durumla karşılaşmadım..
+Hızlanma konusunda çok istekli: 1 vitesi çabuk deviriyo 2 de de tc ışığı yanıyo..
+Turbo gayet iyi.. 1.6 motor olduğunu asla hissetirmiyor..
+Aracın iç ferahlığı maksimum derecede iyi..
+Hem aile, hem spor olması benim için MÜKEMMEL..

Ayrıca;
+Standart merivalara göre yere yakın dikkat etmek gerekiyor..
+Kar lastiği takmak için 15 jant (195/60/15) takayım dedim olmuyor (ön kalipererlerin 308 mm olduğunu unutmuşum) o yüzden 16 jant (205/50/16)alacaz mecburen..
+Ben de görüpte almak isteyen çok..:rolleyes:
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
opc 1.6 turbo motor verileri..

GM nin opel de ve vauxhall modellerinde kullandığı 1.6 OPC turbo motor..
 

Ekli dosyalar

  • 1.6 OPC Turbo CorsaMerivaPowerCurve.jpg
    1.6 OPC Turbo CorsaMerivaPowerCurve.jpg
    49.3 KB · Görüntüleme: 116

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
son susturucunun ucu ve ön farlar dışında güzel bir araç :D
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ingilizcesi daha detaylı o yüzden ekliyorum

[FONT=ARIAL,HELVETICA][SIZE=+2]Rüsselsheim. A new Opel creates yet another new segment: the 220 km/h, five-seat Meriva OPC is the first sporty minivan.[/SIZE][/FONT]
Op000152.JPG
Rüsselsheim. A new Opel creates yet another new segment: the 220 km/h, five-seat Meriva OPC is the first sporty minivan. At the same time, it extends the high performance OPC family, which also includes the Astra OPC, Zafira OPC, Vectra OPC and Vectra Station Wagon OPC, and has grown to five models within a few months. Dealers will start deliveries of the Meriva OPC soon, with prices starting at 23,000 euros. The highlight of the new sports Meriva is the most powerful production engine in this displacement class. This newly-developed 1.6-liter four-cylinder turbo ECOTEC engine delivers 132 kW/180 hp and develops maximum torque of 230 Nm, available in a wide band from 2200 to 5500 rpm. Along with the six-speed manual gearbox and sport chassis, this forms the basis for the minivan's exciting drive. In addition, the standard "Overboost" system can temporarily increase torque by around 15 percent, offering a real advantage in dynamics. The state-of-the-art 1.6-liter OPC engine weighs only 131 kilograms and produces 112.5 hp per liter. Technical highlights include a fast-reacting water-cooled turbo-charger integrated in the exhaust manifold, air-cooled intercooler, sodium-cooled exhaust valves, oil-spray cooling of the pistons, a reinforced crankshaft and friction-reduced drive of the 16-valve unit's two camshafts. An additional primary catalytic converter close to the engine ensures rapid exhaust-gas treatment after starting the vehicle. The Meriva OPC reaches a maximum speed of 222 km/h and accelerates from zero to 100 in only 8.2 seconds.

[FONT=ARIAL,HELVETICA][SIZE=+2]"Overboost" also enhances active safety[/SIZE][/FONT]
Op000153.JPG
A special feature of the new engine also enhances active safety: the turbocharger's electronically-controlled overboost function can temporarily increase torque by 36 Nm to 266 Nm on demand - an increase of around 15 percent. The need for additional power is determined by the electronics system based on the speed with which the gas pedal is applied. The extra power is available for a maximum of five seconds; thereafter the control unit seamlessly regulates the torque back to the regular maximum level of 230 Nm. The overboost function aids drivers in various situations, for instance in overtaking more quickly and thus more safely. The OPC's chassis is lower than other Meriva variants (10 mm in front, 15 mm in the rear). McPherson struts in front and a torsion-beam with coil springs in the rear ensure secure and consistent handling. Twin tube gas pressure shock absorbers are fitted all round. The Meriva OPC's driving performance is further enhanced by large 17-inch wheels with 205/45 ZR 17 88W tires. With a 16.7:1 ratio, the rack-and-pinion power steering gives precise response, while 16-inch brakes with ventilated disks at the front and 14-inch solid disks at the rear ensure powerful deceleration.

[FONT=ARIAL,HELVETICA][SIZE=+2]Sporty OPC looks underline top-Meriva status[/SIZE][/FONT]
With its distinctive front and grille, the Meriva OPC's stylish looks reflect its role as the sporty top variant in the model line. The dynamic lines are accentuated by the front bumper with large air intakes, the characteristic OPC honeycomb grille, and the aerodynamically-optimized roof spoiler and rear apron. The Meriva OPC also features blue brake calipers and a trapezoidal tail pipe. Exclusive to the OPC family is the arden blue metallic exterior color, with star silver, sapphire black and magma red available on request. The Meriva OPC's interior boasts Recaro sport seats in front with leather/fabric upholstery as standard, a leather-trimmed OPC sports steering wheel and gear shift knob, as well as chrome-ringed instruments with special dials.
[FONT=ARIAL,HELVETICA][SIZE=+2]AFL available for first time in class[/SIZE][/FONT]
Standard equipment includes anti-lock braking (ABS), an electronic stability program (ESP), brake assist, and electronic brake force distribution. Passive safety features comprise a stable, torsionally rigid passenger compartment with computer-calculated deformation zones, doors reinforced with steel beams, six airbags including head curtain airbags, active head restraints in front, mountings for the ISOFIX child's seat system, and Opel's patented Pedal Release System (PRS). Opel has enhanced the Meriva range with a number of high-tech options that increase safety, including halogen cornering and curve headlamps (adaptive forward lighting - unique in this class). This makes a significant contribution to active safety at night, for instance when turning on to dimly lit side streets or into dark driveways, driving on winding roads, or when negotiating mountain passes with hairpin turns.
[FONT=ARIAL,HELVETICA][SIZE=+2]FlexSpace remains benchmark for interior versatility[/SIZE][/FONT]
Like all other Meriva variants, the new OPC features the unique FlexSpace concept, which continues to set the benchmark in interior versatility. The compact leisure and family sports van can quickly and easily be transformed from a five into a spacious four, three, two or one-seater with generous luggage space, without cumbersome removal of the seats. With ample interior space and compact dimensions (length: 4.07 meters), the Meriva is not only ideal for city driving, but also provides spacious comfort on longer journeys. The optional cellular phone console is now available with state-of-the-art Bluetooth interface and voice control. In May 2003, the Opel Meriva added a new dimension to the compact class - with great success. The five-seater, which leads its segment in both Germany and throughout Europe, sold over 500,000 units through the end of October 2005. The Zafira OPC has also already shown how successful the combination of sporty driving performance and versatile van can be. Since the Zafira OPC's debut in 2001, more than 12,000 customers throughout Europe have chosen this sports van, the second generation of which has been available at Opel dealerships since the end of November 2005. [FONT=ARIAL,HELVETICA][SIZE=-2]Recommended retail prices ex works in Germany incl. VAT. Information concerning specifications and equipment applies to the models offered in Germany. There may be differences in other markets. All data on fuel consumption refers to combined fuel consumption of the base model in the European test cycle. Subject to alteration.[/SIZE][/FONT]

[FONT=ARIAL,HELVETICA][SIZE=-1]Adam Opel AG, A member company of the GM Group,
Ein Unternehmen der GM Gruppe,
[/SIZE][/FONT]
GM_E1.GIF
[FONT=ARIAL,HELVETICA][SIZE=-1]February 2006[/SIZE][/FONT]
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Alper resmen kapışma oldu..:saplak:

Merivadaş geriden geldin ama iyi yakaladın..:good:
 
Son düzenleme:

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şu kısım dikkatimi çekti bilmiyordum:

"Technical highlights include a fast-reacting water-cooled turbo-charger integrated in the exhaust manifold, air-cooled intercooler, sodium-cooled exhaust valves, oil-spray cooling of the pistons, a reinforced crankshaft and friction-reduced drive of the 16-valve unit's two camshafts. An additional primary catalytic converter close to the engine ensures rapid exhaust-gas treatment after starting the vehicle."


sodyum soğutmalı egzoz subapları, yağ spreyi soğutmalı pistonlar, güçlendirilmiş krank mili ve sürtünmesi azaltılmış iki eksantrik mili ve motora yakın konumlu ikinci (ek) bir katalitik konvertör.

sodyum soğutmalı subap ve yağ spreyi soğutmalı piston teknolojisi hakkında bilgisi olan varsa paylaşsın.. ya sodyum biterse :)
 
Üst