otomatik vites hakkında düşüncelerinizi rica etsem

ugurdalkiran

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar 97 1.6 gl vectarmı sattım bi araba var 1.8cc elagance 2001 model makyajlı kasa vectra 100binde otomatik vites üstünde lavoto tüp var(opelin kasa tipinden vazgeçemiyorum daha doğrusu opelden vazgeçemiyorum)

otomatik vites kafamı karıştırıyor birazda korkuyorum şehiriçi ortalama günde 60-70 km yol yapan birisiyim artıları ve eksileri nedir masraf olarak dahamı ağır yoksa aynımı manuele göre arama yaptım forumda ama tatmin edici bir bilgi bulamadım yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim..
 

anıl_ilhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
1,410
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
otomatik vites olarak sadece honda kullandım süperdi.. vectra için yorumunsa kullandkça alışacaksındır çok keyifli ;)

otmatik vites arıza verir mi diye sorma ,öldüm diyene kadar aynı performansı sergiler bittiği gün tamircide gözünü açarsın :)
 
G

gedikümit

Bilgi Girilmemiş
bende 97 cd var. ankaradayım kullanma günlük mesafem yaklaşık 55 km. bence süper yoğun trafikte hiç sıkıntı yaratmıyor. 100 km'de yaklaşık 9-9,5 litre benzin yakıyor sabah ve akşam mesai trafiğinde. uzun yolda ise 6-6,5 civarı yakıyor. çok memnunum. doğru tercih yaparsınız. hayırlısı olsun sizin için:good:
 

DeGGiaL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
102
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende de senin kafandaki düşünceler vardı ama araç sorun yapıyorsa zaten sorunlu demektir..Yani otomatik manuele göre daha sorunlu felan lafları bi kenara bırakacaksın...Bende otomatik vectra b var gerçi alalı 1 hafta oldu ama 900 km yol yaptım çok rahat ve sade...Ayrıca spor konumu da mevcut..Ben benzine acımam diyorsan spor konumunda kullanmak da ayrı bir keyif veriyor insana...Yakıt mevzusuna gelince arabayı ekonomik kullanmayı bilen birisine otomatik ve manuel aracı kullandırırsan tabii ki manuelde daha cok yakıt tasarrufu sağlar..Ama aracı ekonomik kullanmayı bilmeyen birisi otomatik vitesli araçta daha cok yakıt tasarrufu yapar..Zaten teknik özelliklerinde de belirtildiği üzere otomatik vitesli araç normal olarak yaklaşık 100 km de 1 lt yakıtı daha fazla yakıyor...Karar senin...
 

ugurdalkiran

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
bende de senin kafandaki düşünceler vardı ama araç sorun yapıyorsa zaten sorunlu demektir..Yani otomatik manuele göre daha sorunlu felan lafları bi kenara bırakacaksın...Bende otomatik vectra b var gerçi alalı 1 hafta oldu ama 900 km yol yaptım çok rahat ve sade...Ayrıca spor konumu da mevcut..Ben benzine acımam diyorsan spor konumunda kullanmak da ayrı bir keyif veriyor insana...Yakıt mevzusuna gelince arabayı ekonomik kullanmayı bilen birisine otomatik ve manuel aracı kullandırırsan tabii ki manuelde daha cok yakıt tasarrufu sağlar..Ama aracı ekonomik kullanmayı bilmeyen birisi otomatik vitesli araçta daha cok yakıt tasarrufu yapar..Zaten teknik özelliklerinde de belirtildiği üzere otomatik vitesli araç normal olarak yaklaşık 100 km de 1 lt yakıtı daha fazla yakıyor...Karar senin...


hocam yakıttan ziyade altından kalkamayacağımız arızalar vs gibi yani masraftan kasıtım bu

aracı gösterdim 100binde ağır bakımlarının hepsini yaptımış faturaları gördüm yakıt çok önemli değil 1 l çok fazla bişey değil korkum arıza veya mekanik aksamdaki masraflar
 

ugurdalkiran

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
artı bu zamanda 6-7 yaşında 100bin km altında araç bulmak çok zor kmyide gösterdim orjinal km dediler
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
Otomatik vites manuelden daha fazla sorun çıkarırmış. Bu sadece bir şehir efsanesi.
 

tyanali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
2,038
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Konyanın trafiğini çok bilmiyorum ama şehir içinde günlük 60 km yapan birine otomatik şart bence.
 

DeGGiaL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
102
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dediğinde haklı olabilirsin arıza ve mekanik aksam olarak...Halk arasında da bir tabir vardır"otomamtik vites arıza çıkarmaz ama çıkarırsa da tam çıkarır" diye...Bunu dizel araçlar için de söyleyebiliriz...Gülü seven dikenine katlanacak hesabı..Ama eğer bakımları zamanında yapılmışsa ki gösterdim diyorsun servise bence korkuların biraz yersiz...
 

Seyf

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
hocam yakıttan ziyade altından kalkamayacağımız arızalar vs gibi yani masraftan kasıtım bu

aracı gösterdim 100binde ağır bakımlarının hepsini yaptımış faturaları gördüm yakıt çok önemli değil 1 l çok fazla bişey değil korkum arıza veya mekanik aksamdaki masraflar

Agir bakimlarinin yapilmis olmasi tabiiki onemli, ancak ot. sanzimanin durumu bilen biri (hakikaten bilen biri) tarafindan kontrol edilmeli. Rast gele gosterdiginiz pekcok kisi anlamaz ve de cok yuvarlak seyler soyler. " Abi otomatik icin kimse bi sey soyleyemez, teshiste bulunamaz" gibi.. Kismen hakli olmakla birlikte bazi kriterler de vardir. Oncelikle arac D konumuna alinarak yumusak ve agressif olmak uzere fakli bicimlerde kullanilmali. Ozellikle yumusak kullanimda, vites gecislerinde (sorunsuz otomatikte vites yukselirken sarsinti neredeyse yoktur, duserken biraz daha hissettirir, bu sarsinti iyi bir kullanicinin manuel degisiminden daha az sarsinti meydana getirir) fazla sarsinti olmamali. Bu sanzimanin yorgunluguna/hor kullanildigina/yagina ozen gosterilmedigine isarettir. ayrica over/drive (teknik adi bu ise de opellerde spor tusu olarak gecer) tusunun faal olup-olmadigi kontrol edilmeli. Over-drive km saatindeki kirmizi cizgiden (50 km/h) sonra daha belirgin hissedilir. Gaz verildigi esnada aktif edildiginde, bir vites dusmus gibi fonksiyon gorerek aracin ileri atilamasini saglar. Bu kick down dan farklidir. Over/drive butun otomatik sanzimanlarda bulunmaz. Gaz verilmedigi durumda, ayni fonksiyon nedeniyle motor freni gucunu artirir. (Uzun rampa inislerde, balatalarin yanik kokusu vermeden yol alinmasini saglar. Motorun devrine gore servis freni ile yardimci olunabilir.) Diger taraftan "kick down" (gaz pedalina tam basmak) suretiyle vites dusmesi ve bu esnadaki sanziman tepkileri ile herhangi bir ariza uyarisi olup-olmadigi kontrol edilmeli. Ayrica diger konumlarda da kulanmak suretiyle sanziman tepkileri kontrol edilmeli. Ve tabii ki yagi vb. de... Bunlardan gecer not alan ot. sanziman iyi durumda demektir. Bunlari otomatik sanzimandan korkman icin yazmiyorum, bu tarz kontroller yaparak ben de ikinci (94 bin km) el ot. sanziman aldim. Hem sehir ici hem de sehirdisi cok rahat. Yakit; nizami kullanim manuel ve nizami kullanim otomatik karsilastirildiginda otomatik biraz fazla yakar, ama deger. Ozellikle otomatikten sonra manuel, 15-20 yil oncesinin araclarina biniliyormus hissi vecektir.
Not: yukaridakiler, elektronik kontrollu, tam otomatik (tork konvertorlu) sanziman dikkate alinarak yazilmistir.
Selamlar..
Seyf Kamali
 
Son düzenleme:
Üst