P0400 hatası

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Merhaba,
Forumda bu hatayı aradığımda genelde dizel araçlarla ilgili sorunlar çıktı karşıma, belki sorunuma daha net cevap alırım diye açtım bu konuyu.

Sorun şöyle başladı, son zamanlarda arabanın çekişinde biraz düşme vardı ve normalden fazla yakmaya başlamıştı. Ben bunu debriyajın bitiyor olduğuna yormuştum kendimce. Ancak bir hafta kadar önce sabah işe giderken bir kırmızı ışıkta durduğumda araba stop etti ve kontağı çevirdiğimde çalışmadı. Çalışmadı derken şöyle, kontağı çevirdiğimde araç marş alıyor ancak motor çalışmaya devam etmiyordu, sanki injeksiyonlu değilmiş gibi. Eski arabalarda marşa basarken gaza da basmanız gerekir ya onun gibi. Ben de aynen böyle yaptım, marşa basarken gazı da pompaladım çalışsın diye. Biraz zorlayarak da olsa arabayı çalıştırdım ve devam ettim yola. Bu sırada arıza ışığı yanmamıştı. Ancak geçen gün yine işe giderken, yine aynı kırmızı ışıkta araç stop etti fakat tek bir farkla, bu sefer çalışmamakta niyetliydi. Anahtarı tak çıkart gaz pompala derken arabayı baya bir zorlayarak çalıştırdım ancak bu seferkinde arıza ışığı yaktı ve kaldı. Bundan sonra da 2 kere daha bu stop etme sorunuyla karşılaştım. Motor sıcakken boşa attığımda (kırmızı ışığa yaklaşırken hareket halinde veya duraklarken) devir önce 300 lere kadar iniyor, sonra akü şarj ışığı yanıyor ve fark edip gaza basmazsam nihayet stop ediyor.

Arıza kodunu okuduğumda P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction arızası olduğunu gördüm. Türkçesi anladığım kadarıyla "EGR akış hatası" yani bir yerinden EGR sensörüyle alakalı gibi.
Ankara paintball buluşmasında Hakan Abi oksijen sensörünü kontrol ettir demişti, üstüne de bu hata kodunu görünce artık arabada kesin bir sorun olduğunu ve servise götürmem gerektiğini anladım.
Bu arada araç okuduğum diğer konulardaki gibi 3000 devirin üstüne çıkmama, 4000 lerde elektrik kesme gibi sorunlar yapmıyor, hatta sırf denemek için kesiciye kadar bastım, 6500e kadar gidiyor. Araba 1.4 motor 2003 model Astra.

Bu konuda tecrubesi veya fikri olanlar varsa yardımcı olabilir misiniz? Yapılması gerekenler, tahmini masraf nedir? Bu EGR temizlenebilen bir parça sanırım ama kendim yapabilir miyim yoksa servise götürmek şart mı? Bunu hepten iptal etmek mümkün mü? İptal edersek ne gibi olumsuzluklar çıkabilir?

Biraz uzun oldu ama sorunumu tam olarak anlatabilmişimdir umarım, buraya kadar okuduysanız teşekkürler...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
gecmis olsun,
vakum hortumlarina bak baglantilarinda yirtik kopuk varmi diye,,,
Vakumpompasi bozuk olabilir...
Ama dedigin gibi EGR olabilir...sök ve fren yagi ile temizle..bir bak düzelmez ise egr yi degistir
 

misyon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
508
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kardeş aracın arızası egr valfi temizlik olabilir ama geçici bir çözüm aracının kaç model veya şase numarasını yazarsan egr iptali olabiliyor ama z1.4 xe se egr fiyatı ise yaklaşık 150 ile 200 arası fiyatı var piyasada
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Z14XE motor, bu EGR egsozda bir yerdeymiş ama nerededir yerini tam bilen var mı? Söküp bir temizleyeyim ben şunu...
 
Üst