radyatör+kalorifer ve devirdaim sorunsalı

jackylupino

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar aracım 2004 corsa 1.2 78000de
en son bakıma kasımda 73000de girdim yağı suyu antifirizi vs bakıldı değişti.
sorunum ise şu sıralar kalorifer ısıtmamaya başladı.
dahası durumu biraz açarsam; 2 ay öncesine kadar cok da sıcak olmasa da ısıtma vardı. 10gun kadar ılıktan artık soguga donmus durumda. dün sabah arabayı calıstırdım 200 metre gittikten sonra arıza ışığı yandı(üzerinde anahtar olan arıza ışığı) ve hemen fan açtı. motor sıcak filan degildi yani ilk çalıştırmaydı. neyse hemen 2km yakındaki bosch servisine çektim bu sırada fan çalışıyor ve arıza ışığı yanıyordu hala. servisin önüne park ettim içeride ustaya baktım neyse içeri al bakalım dedi bu sefer de kontak actım calıstırdım arıza lambası ve fan çalışması durdu. durumu ustaya anlattım baktı ve devirdaimden su kaçırıyor oldugunu soyledi su eklediler 2 litreye yakın,ve kaloriferin soguk uflemeside bu yuzden olduğunu söyledi. yalnız kaçagın cok fazla olmadıgını surekli su antifiriz eklemem gerektigini soyledi. değişim için yan sanayi pompa işçilik antifiriz 300liradan asagı olmayacagını da ekledi. bana pahalı geldi neyse cıktım ordan gittim sonra 3 litre antifiriz aldım yarım litreye yakın antifiriz doktum. ama kalorifer ısıtması hala yok. bu sabah erken arabayı çalıştırdım -9 C idi hava. pompaya baktım altında hafif ıslaklık var karter korumanın oraya damlatmıs biraz yedek su deposunda cok fazla bir azalma yoktu.
1-devirdaim elbet degisecek gibi gorunuyor ama kaçırma varsa bu pompanın işlevini hic goremedigi anlamına mı geliyor?
2- bu arada hareret gostergem 90ı hic gecmedi normal seyirde 85 87lerde oluyor. conta yakma da olabilecegini soylediler ama bana pek ihtimalmiş gibi gelmedi.
3-kaloriferin ısıtması rolantide hic olmuyor hala. yalnız devir 3000 olunca ısınma oluyor ama rolantiye dusunce yine soguk ufluyor.
bu konudaki gorusleriniz nelerdir acaba? simdiden tesekkur ederim
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Motor suyu takviye kapağını aç dikkatlice motor sıcak ise hatta eline bez al cevresini kapatarak aç bak bakalım taşma olacakmı veya egzoz kokusu felan geliyormu? sonra diğer ihtimalleri görüşelim..eğer contaa yaktı ise sistemde hava oluşacağından ve bu en yüksek yeri seçeceği için kaalorifer peteğinde su değil hava birikmessi olacaktır ve sıcaklık tabiiki gelmeyecektir
 

jackylupino

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
takviye kapağını sıcakken açtım bi miktar basınc vardi nitekim tasma olmadı. kalorifer yine aynı gaza basıp 3000deviri gecince sıcak vermeye baslıyor. egzos kokusu yok, motor hararet yapmadı sıcaklık normal 1 saatlik yolculukta ortalama 83 derece civarlarında.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Az basınc normal sistem 1,2-1,5 bar basıncda durması lazım...
şimdi arabanın suyu eğer conta değil sırf devirdaim pomasındaan kaçırıyor ise sistemde su eksilmesinden dolayı hava oluşacaktır buda motor seviyesi en yüksek kısmı bulacaktır kalorifer peteğini... devir daim eğişecek su tamamlanacak başka çare yok..
zaten su kaçırmaya başlayan devirdaim zamanla yatak saracak bu daha vahim sonuçlar doğuracaktır blok olursa triger vs..
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
BU arada termostad bozuk değil bozuk olan devirdaim ve çalışıyor ama ne zamana kadar ???
 

jackylupino

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hocam ben ilk zamanlar kalorifer petegi tıkandı diye dusunmustum. dun bosch servisindeki usta da sabah ilk fan acmanın ise kacıran bolumde su ya donmuş ya da kalmamıs oldugundan arıza ısıgını yakarak motorun susuz kaldıgını dusunerek direk fan actıgi soyledi. su an arıza sondu zaten. ısıkla iyice bakınca ordan sızıyor dedi. 3 ayda 7000km yaptım toplamda sanırım 3 lt su eklenmiştir. haftaya cumartesi degistirecem oyle gorunuyor. insallah 3-5 gun daha sorun cıkarmaz. conta yakmasını sadece bi ihtimal dahilinde bi arkadasım söylemisti ama egzostan beyaz duman atma filan da yok. kaloriferin ısıtmaması da bu yuzden diyebilir miyiz peki?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
zaten fan çalışması motorun tam müşüre gelen kısmı susuz kalınca anlıkda olsa fazla ısınacaktır motor sıcaklığı ayrı müşür gösterge ayrı müşürdür unutma biri (motor sıcaklığını sana panelde gösteren termostad dıbınde olacağından o ısıyı normal gösterir ama motorun yanında olan müşür o an motor dahada sıcaktır o kısmı yanı o da fanı devreye sokacaktır..dikkat et motor conta yakar sonuçta bir kısmı çok ısınacak diğer kısmı su olan kısmı normal olacak..buda motorda çekmeye kadar gider dua et kış ayındasın
evet kalorfer ısıtmaması orada suyun olmaması veya az olmasındadır
 

jackylupino

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
saolun hocam devirdaimi degistirecegim en kısa zamanda inşallah kaloriferdeki sorunda cozulmus olur
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kaloriferde sanmam sorun olsun sorun su azlığından
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ufak bir uyarı; sakın olaki arabana kalitesiz, adi bir devirdaim taktırma.
 
Üst