Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
radyatörün önünü kapatmanız birşey ifade etmeyecek,zaten motor ısınıpta ortalama 80 dereceye kadar termostat hiç açmaz ve radyatör devre dışıdır..
termostatı olmayan araçlarda kışın radyatörün önü kapatılırdı,termostat düzgün çalışıyorsa gerek yok..hatta size sorun bile çıkarabilir..
motorun daha çabuk ısınması için kaloriferi çalıştırmayabilirsiniz bi müddet..
kalorifer peteğindeki su motorun sıcaklığını içeri taşıyarak sabah erken ısınmasını engeller,tabi arabanın içindeki soğuk sizi rahatsız etmeyecekse..
karton koyma işini sattığımız vectraya kadar bizde yapıyorduk ama bunda koyacak yer bile yok el girmiyor yahu... ama motorun ısınmasına büyük katkısı var tartışmasız...
Otomatik fan sistemlerinde kartona vs hiç gerek yok. Ben reno araç için yapardım. Oda reno çalıştığı zaman fan olmadığından devri daim fan görevi de yapardı ve bu yüzden kış ayında araç ısınmaz idi. Ama otomatik fan açan araçlar için çok gerekli olduğunu sanmam gerek de yok Ankara'nın kışı belli 5 yıldır opel kullanıyorum belli sıcaklığa gelene kadar fan açılmıyor ve motor maşallah her zaman istediğim ısıda oluyor.
termostad da olsa araç hareket ettiği müddetçe önden giren soğuk hava nedeniyle motor daha geç ısınır.
karton koymanın amacı önden giren soğuk havayı keserek motorun daha çabuk ısınmasını sağlamak.
aynı şartlarda kullanılmaya devam eden motor diyelim 10 dk. ısınıyorsa, karton koyduğunuz zaman önden gelen soğuk havayı almadığı için 5-6 dk. da ısınır. ön ızgaradan giren soğuk hava motorun daha geç ısınmasına neden olur.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.