Sabahlari Arabayi Isitmaya Gerek Varmi

_KRAL_

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
468
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben mesela sabah çalıstırdım otoparkının yokusundan çıkıorum bosa atıorum araba kendi kendine bi gaz verio 3000 devire kadar normalmı bi
 

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
eyupcan014' Alıntı:
arkadaslar genelikle sabahları motor ilk çalıştırılmada en az 3-5 dakika çalıştırılmalı.çünki motor sıcakkken yağın viskozitesi arttığından dolayı silindir cidarlarına kolay bir şekilde aktarılır ve yağsız çalışmamış olur.fakat motor soğukken silindirleri hemen yağlaması çok zor olacağın yağsız bir çalışma gerçekleşitirecektir ve yağsız sürtünme olacağından motorun ömrü azalacaktır..kimse yanlış anlamasın bu mesleğin okulunu okuduğum için bilimsel açıklamasını yapmak istedim.farklı sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.iyi paylaşımlar...

arkadasım o senın dedıgın eskı araclarda oyle.katalogu okursan oyle olmadıgnı goreceksın.aracı rolantıde ısıtmak zaman ve benzın kaybından baska hıcbırsey degıldır.madem bu ısın okulunu okuyorsun senınde bılecegın uzere sımdıkı motorlarda eskı motorlara nazaran cok daha fazla sayıda yaglama portu,kanalı ve cok daha guclu yag pompaları var.kontagı cevırdıgın an motorun en ucra koselerıne bıle cok yuksek basıncta yag basılıyor.ılk calıstırmada bı asınma olması yadsınamaz ama oldugun yerde motoru bekletmek bı ıse yaramaz
 

beyazkoza

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2006
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
genel olarak aynı cevaplar verildiğine göre

genel olarak aynı cevaplar verildiğine göre aracımızı durduğumuz yerde değil yolda ısıtacağız. Gerçi istanbul da yaşıyorsanız yolda da durduğumuz için park halinde beklerken ısıtmakla yolda ısıtmak arasında fazla bir fark olmayacaktır ya neyse. :))) :)
 

torsion

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
1,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
evet hararet en az 45 i görmeden 3000 devirin üstüne çıkmam.

imageoodman haklı eskişehir-ank kadar zarar verir sayden bencede.kardeş sen otomobil mühendisi falan mısın?
 

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
torsion' Alıntı:
evet hararet en az 45 i görmeden 3000 devirin üstüne çıkmam.

imageoodman haklı eskişehir-ank kadar zarar verir sayden bencede.kardeş sen otomobil mühendisi falan mısın?

cok mu bellı oluyor:eek: :eek:
 

flybird

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
312
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vecba' Alıntı:
benim arabanın kitapçığında arabayı ısıtmaya gerek olmadığı ve ısıtmak için çalıştırırsanız fazladan benzin harcarsınız gibi şeyler yazıyordu...bence aracı çalışıtırıp hemen hareket etmek ama ısınana kadar 2500-3000 devri geçmeden kullanmak en iyisi...

Herkes aynı kitapçıklar aynı..
Soğukken fazla evir yapmadan gideceksin.
BU arada arabam otomatik vites. Ve sıcaklık belli bir değere gelene kadar vitesi 3000 devirin altında değiştirmiyor. istesemde soğukken 3000 dd altında kullanamıyorum(en azından 2. vitese geçene kadar).sıcaklık artınca 2000-2500 dd normal devirde değiştiriyor. Neyse Motorsilk var ona güveniyorum.
 
M

mdellal

Bilgi Girilmemiş
faithless1905' Alıntı:
abi sen katalogtan yazmadın mı ben yıllardır öyle yapıyorum
Nası yani anlamadım ne kataloğu ??? :eek: :( :confused:
 
Üst