Şanzıman yağı değişimi yapılmalı mı

ayurdakok

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ağu 2021
Mesajlar
71
Tepki puanı
6
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Suraya bir goz atarsaniz iyi olur. Kanallarini da takip etmenizi oneririm. Bazi detayli icerikleri cok iyi

Burada sanziqman yağı ortlama 150bin km diyor ama bazı arkadaşlar 90bin kmdiyor .kafam karıştı. Bir de yağın ömrü var. Onu da düşünmek gerek. T olarak manuelde ne diyor ona bakmak lazım
 

ayurdakok

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ağu 2021
Mesajlar
71
Tepki puanı
6
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
dizel corsa d aracımın manuel yağını 70 binde değiştirdim. öncesinde özellikle 1. vitese geçerken kemikli şekilde geçiyordu bazen de takılıyordu tırtıklı yüksek ses çıkarıyordu, yağ değişmini yaptım bu durum yok oldu ancak 2. vitesten 1. vitese seyir halindeyken yine çok rahat geçmiyor sanırım biraz şanzıman dişlileri bu zamana kadar zarar gördü ondan dolayı, keşke önceden değiştirseydim zarar ve yıpranma az olabilirdi, normal vites değişimi sesi ise sanki içinde yağ yokmuş gibi birazcık demir sesi geliyor o da yağın inceliğinden ve yeni olmasından bence, bu zamana kadar beklemeseydim çok farketmeyebilirdim bu sesi. tüm vitesler arasında çok rahat geçiş için ne yapılabilir tam bilmiyorum bilenler varsa bir dahaki bakımda o parçaları da değiştirmeyi düşünüyorum. Yağı tam miktarında koymak gerekiyor seviyesinden kontrol de gerekiyor. Ayrıca ustanın saçma hatası sonucu yolda giderken vites burcu araçtan düşmüş, zor bela burç olmadan vitesi saçma bir durumda kullanarak geri dönüp başka burç (ve ayarladıkları somun gibi bir parçayı törpüleyerek) montajı ile tekrar kullanabildim. demem o ki ustanın tecrübesi de önemli
Aynı sorun var bende de var. 1 ve 2. vitese geçişler. Takır tukur sesler geliyor. Yüksek hızdan 1.vites geçişmek istiyorsaniz maalesef 20km altına inin ancak o zaman geçiş oluyor. 2 vitese geçiş ise doğru hızda olmanız gerekiyor. Bu arada koyduğumuz şansızaman yağının markası ve spekifasyon modunu paylaşır mısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: tcoban

ayurdakok

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ağu 2021
Mesajlar
71
Tepki puanı
6
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Şahsen ben değişmemesi gerektiğini düşünenlerdenim...Şanzımanda sıkıntı yoksa çapak vs de olacağını düşünmediğimden değişimden sonra vites geçişlerinde sertlik ve şanzımandan ses gelme gibi olasılıkları mevcut olacağını düşünüyorum...Şöyleki;şanzımanda uzun süre kalan yağ biraz daha kalınlaşıyor.... Dişliler bu şekilde yağı kullanıma alışıyor...Siz yeni yağ koyduğunuzda daha ince ve akışkan olduğundan viteslerde kemikli bir geçiş şanzımandanda ses veya hafif uğultu gibi sesler duymaya başlayabiliyorsunuz...Tabi uzman değilim...Uzmanlar ne derse onu yapmak daha mantıklı ama kar etmeyi düşünerek yağ değişmine onay veriyorlarsa bu bizim için problem malesef...
Hiç bir yağ ömürlük değildir. Oksijen, sürtünme sonrası ısı vs. kalitesini düşürmekte.
 

ksk

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
578
Tepki puanı
24
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Kısa süre önce kendi arabamın şanzıman yağını kendim değiştim evin önünde.
Km yaklaşık 100k.
Çıkan yağ siyah renkteydi. Yağı daha atmadım kola şişesine koydun duruyor.
Yeni ekledigim ise 2 litre motul 75w80 gl5
 
  • Beğen
Tepkiler: camel2019

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
220
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Aynı sorun var bende de var. 1 ve 2. vitese geçişler. Takır tukur sesler geliyor. Yüksek hızdan 1.vites geçişmek istiyorsaniz maalesef 20km altına inin ancak o zaman geçiş oluyor. 2 vitese geçiş ise doğru hızda olmanız gerekiyor. Bu arada koyduğumuz şansızaman yağının markası ve spekifasyon modunu paylaşır mısınız?
GM marka 93165290 parça no.lu yağ ile değişim yapıldı. bu ürün türkiye sitelerinde 75 90 diye geçiyor ancak bence hatalı yazılıyor. yurtdışı sitelerinde bu parça kodu için 75-85 olarak geçmekte. yağlar ile ilgili bilgi veren bir sitede de corsa d için gerekli yağ bilgisinde 75-85 yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam 2 kutuya yakın gitti, şu anda geçişler için yine hızımı düşürüyorum ancak kemikli geçiş yok demir sesi de yok şu anda.
 

ayurdakok

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ağu 2021
Mesajlar
71
Tepki puanı
6
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
GM marka 93165290 parça no.lu yağ ile değişim yapıldı. bu ürün türkiye sitelerinde 75 90 diye geçiyor ancak bence hatalı yazılıyor. yurtdışı sitelerinde bu parça kodu için 75-85 olarak geçmekte. yağlar ile ilgili bilgi veren bir sitede de corsa d için gerekli yağ bilgisinde 75-85 yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam 2 kutuya yakın gitti, şu anda geçişler için yine hızımı düşürüyorum ancak kemikli geçiş yok demir sesi de yok şu anda.
Bilgi icin tesekkurler. Peki değişim icin ne kadar iscilik masrafi alindi? Tàpalara ulàsmak icin Ekstra parcalar sokuldu mü?
 

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
220
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bilgi icin tesekkurler. Peki değişim icin ne kadar iscilik masrafi alindi? Tàpalara ulàsmak icin Ekstra parcalar sokuldu mü?

200-300 gibi bir şey tutmuştu işçilik baya zaman geçti zaten heryerin işçilik fiyatı farklı. bir kaç demir sökülmesi gerekiyor kapağa ulaşmak için. salıncak mıydı tam hatırlamıyorum hangisi, zaten yukarda da yazdım burç vs sorun oldu yolda düştü zor geri döndüm somun buldular başka ayarladılar öyle sonra sorun olmadı ama. ön sol teker sökülüp o delikten dolmuş mu diye bakılması önemli. zaten forumda bir arkadaş anlatmıştı
 
Üst