şanzuman yağı

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracın servis manuellerinde ki bilgi hiçbir zaman yanılmaz.Normal koşullarda manual vites dişli kutuları uzun ömürlü yada lifetime olarak açıklanan yağlar ile dolum yapılır.uzun ömürlüden kasıt 500 bin km.Eğerki ralli koşullarında , çok ağır yük ve sıcaklık şartlarında eziyet şartlarında uzun sayaç ( 200-250 bin km) geçti ise yenilemeniz tavsiye edilir.Mesela yağ değişimi konusunda bilgi edinek isteyen bazı kişilere sözkonusu model şanzumanlarıiçi yağ değişimi gereksiz diyor.
Ayrıca Opelin f16-f20 gibi bilindik manuel vites yağı ATF değildir.Ama EP80 de değildir.
EP 80 , ATF ye göre daha mantıklı ve konulabilir , sorun çıkarmayacak yağdır.EP80 mineral bazlı ve tek vizikosite yağdır.Ancak örneğin F20 şanzuman için doğru yağ SAE75W 85 tir.Opelin orjinal 75w-85 ide kırmızı renkli olup ATF sanılıyr malesef. Sıcak ve normal iklim için 75w85 , soğuk olabilen iklim için 75w80 en güzelidir.Bu yağlar ise en kötü ihtimal ile yarı sentetik ve hatta çoğu sentetiktir.
Özetle : ATF asla koymayın.EP80 ise neden olmasın.Ama doğrusu : kitap ne diyorsa odur.

problem yada kuşkun yok ise sadece seviyesine bakmanı tavsiye ederim.Yada geçmişini bilmeyerek emin olmak için değişim yapacaksan kitaba başvurmalısın.


Castrol sitesinden alıntıdır :


MANUEL TRANSMİSYON YAĞI











Syntrans Z Longlife 75W-80, özellikle ZF genişletilmiş değişim aralığı gereksinimlerini (500.000 km) karşılamak üzere geliştirilmiş tam sentetik SAE 75W-80 sınıfında dişli yağıdır. API GL-4 gerektiren diğer düz şanzımanlarda tavsiye edilebilir ve özellikle yükler ile sıcaklıkların daha yüksek olduğu uygulamalar için uygundur.
 
Son düzenleme:

mesut6

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Herkese selamlar ömürlük yağ yoktur olsa motor yağı da ömürlük olurdu şanzıman yağı belli bir yıl sonra çamur gibi oluyor düz Vites de yağ seviyesini bilmiyorsunuz zamanla o yağ çamur gibi oluyor ve buda dislileri asındırıyor ve o akıskanlıgı bozulan yağ bazı yerleri zamanla tıkıyor ve yağın akmadıgı yerler asınıyor ve sanzımanı da motor gibi görün şimdi motor yağı eksilince ekliyorsunuz şanzıman da öyle yağ bakımı önemli bmw ile opeli kıyaslamak yanlış arada model ve kullanılan parça kalitesi vardır örneğin bende bmw nin yaptığı motorları begenmiyorum motor hafif olsun diye alüminyum karışımı parçalar kullanıyor ve motor ömrü az oluyor ve opel vivaro da Renault Trafic motoru var opel motor yapmayı bilmiyor mu diyeceksiniz opelin ticari araç geçmişi Renault kadar yok ve Renault dan motor desteği alarak ticari araçlarını geliştiriyor Mercedes'in bile Renault motor kullanacağını duymuştum bir model icin konuyu biraz saptırdım kusura bakmayın
ali abi ben kendimce yorum yapmadım zaten yaşadıgım olaylardan bahsettim fakat yorum yapmak gerekirse bence motorla sanzıman bir degil az bucuk bildigim kadarıyla farklı calısma sistemleri var birde bmw gibi bir markayı bu kadar kücümseyemezsin bende bil opelciyim opelimi seviyorum begeniyorum yanlıs anlasılmasın ama bu baska bisey
 

@li58

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
285
Tepki puanı
67
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
ali abi ben kendimce yorum yapmadım zaten yaşadıgım olaylardan bahsettim fakat yorum yapmak gerekirse bence motorla sanzıman bir degil az bucuk bildigim kadarıyla farklı calısma sistemleri var birde bmw gibi bir markayı bu kadar kücümseyemezsin bende bil opelciyim opelimi seviyorum begeniyorum yanlıs anlasılmasın ama bu baska bisey

Yok kardeşim ben küçümseme yapmıyorum bmw ile Opel arasında sınıf farkı teknoloji farkı ve benim anlatmak istediğim bmw nin bazı modellerini begenmiyorum motor yapısı olarak kasa yapısı olarak ve sağlamlık olarak begenmiyorum bir Mercedes bir audi kadar sağlam deil ömürlük motorları 500 bin 600 bin km yapanı gördüm antalyada bir müteahhit te araç ...bmwlere baktığımızda 300 bin küsür lerdeki araçlara yeni motor yapıldı diyor bmw nin motor kalitesi düşük motoru güçlü hızlı ama dayanıklı değil ben onu anlatmak istedim yanlış anlasılmadım umarım benim çocukluğum opelde geçti Opelinde iyi yanı kötü yanı var opelin de begenmedigim yanı var her arac için bu böyledir önemli olan senin içine sinmesi isterse dünyanın en kötü aracı olsun
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ömürlük yağ mı olurmuş ya, etikette yazan lifetime zırvalığına aldırış etmeyin. Gerekirse fabrikayla temas kurup angi yağın koyulması gerektiğini öğrenin ve ona göre şanzıman yağı koydurun. Vectra C serisindeki AISIN marka active select şanzımanların en pis sorunu zaten yağdır, ısınınca tekleme vites geçişlerinde sarsma falan...Yanlış yağ koymaktan geçer o olay, doğru yağ=max verimlilik.
 

havaciahm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2013
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ömürlük yağ mı olurmuş ya, etikette yazan lifetime zırvalığına aldırış etmeyin. Gerekirse fabrikayla temas kurup angi yağın koyulması gerektiğini öğrenin ve ona göre şanzıman yağı koydurun. Vectra C serisindeki AISIN marka active select şanzımanların en pis sorunu zaten yağdır, ısınınca tekleme vites geçişlerinde sarsma falan...Yanlış yağ koymaktan geçer o olay, doğru yağ=max verimlilik.

Konu gerçekten çok uzun süre tatışılmış ama hem yıllarca ömrünü hem taksicilik hem kamyonculuk aynı zamanda da motorla ilglenen bir babanın çocuğuyum. Sayesinde aracıma da iyi bakıyorum. Onun tecrübesinden ve yıllarca yanlarında çalıştığım sanayideki ustalardan öğrendiğim şudur. Şansıman yağı durduk yerde değiştirilmez. Ancak eksilirse tamamlanır. Aksini iddia eden birçok servis var. Hiçbir servis kitapçığı yada fabrika şansıman yağının değiştirilmesi gerektiğine yer vermiyor. Bir arkadaşın söylediği gibi Opellerde baskı balata değişiminde şansıman yağı kontol edilir ve eksikse tamamlanır ama değişim yapılmaz. Ve bugüne kadar duyduğum ve gördüğüm bütün şansıman problemleri yağ değiştiren arkadaşların araçlarında meydana geliyor. Yağ değiştirmeden sadece eksileni tamamlayarak farklı araçlarda 1 milyon km üzerinde (sadece bir araçta 750.000) yol yapmış bir şöför ve kendi tecrübelerim ki bende çok yüksek km yapan biriyim, şansıman yağını değiştirmeye gerek yok.
NOT: Manuel şansıman için geçerli bütün söylediklerim. Otomatik şansıman bir araç kullanmadım o yüzden bir bilgi sahibide değilim.
 

@li58

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
285
Tepki puanı
67
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Ahmet bey siz öyle biliyorsunuz başınıza gelmediği için bilmezsiniz benim 2001 model rxt 140 hp laguna 1 vardı araç fabrikadan çıktığındaki yağ hiç degismemis üstüne eklenmiş ve eksilen yağın üstüne yağ eklendimi sürekli o eklenen yağ diğer yağı bozar ve benim lagunam 5 vites dislisi yedi ve geri vites disliside gacır gucur ediyordu ve şanzıman bi açtı usta yağ simsiyah su gibi olmuş şanzıman yağı değişmesi olmasa o kadar firma sanzıman yağı uretmezdi ve insanlar ömür boyu yağ değişimi yapmazdı öyle maliyetli bir işlem deil en fazla 80-90 tl şanzıman yağ değişimi sürekli şanzıman yağı değişmiyor ki
Motor yağı eksilince eklenir bir sefere mahsus o zaman biz motorun yağını da degistirmeyelim eksilince sürekli ekleyelim kâr ederiz ben sizin bahsettiğiniz gibi bir ustanın lafına inandım degistirmedim araç bir yıl sonra şanzıman sorun çıkardı 2001 yılından beri hiç yağ degismemis bana 2000 tl ye patladı ve sattm gittim sıfır araca girdim onu sattm ve şimdi 2.el araba aldım benden önceki sahibi 3 sene önce değiştirmiş bende aracı aldıktan sonra bi süre sonra değiştirdim dünyadaki herşeyin belirli bir ömrü vardır
Bizim bile bir ömrümüz var ömürlük yağ mı olur herkesin düşüncesi farklıdır düşüncenize saygı duyuyorum ben yaşadım gördüm
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Değiştirilmesi illa ki mecburi değil ancak doğru yağ ile komple değiştirilirse de bir zararının olacağından bahsetmek elbette abes kaçar :) Benim içime dert olur 50.000 km'den fazla aynı yağ kalırsa şanzımanda. Dolayısıyla trigerden trigere şanzıman yağını da değiştirtirim zaten 80W Castrol dişli yağı çok daha pahalı bişi değil.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Valla şöyle söyliyim, motor yağı en geç 10bin kmde değiştirilmesi gerekiyorsa şanzıman yağını ben Triger değişme kmsinde değiştiririm. Sonuçta yağ da bozulmaya ve özelliğini kaybetmeye başlar.
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bu eski konudan devam etmek istiyorum.
Bugün bu konuyu okumadan önce soğuklarda araç ısınana kadar vites geçişleri kumda vites atarcasına bir his veriyordu. Bugün sanayiden geçerken aklıma geldi ve şanzıman yağını şanzıman alt kapağını açtırarak boşalttırdım bir litre ya var ya yok ve kıvamı pek de hoşuma gitmedi.usta 75-80 şanzıman yağı al yoksa 75-90 da olur dedi ve desede, opel ustasını aradım atf şanzıman yağı koy dedi almaya gittiğimde atf otomotik vites yağıdır (mobi,petrol ofisi marka) yazdığı için almadım. Başka ustalar 75-90 dedi neyse bende sonuçta 94 model araç eski nesil 75-80 ince gelir diye uzatmayayım castrol 75-90 aldım ve koydurttum. Bu başlıkta kimisi değişmez kimisi değişir kimisi ömürlük desede ben belli bir zaman ve km den sonra değişmesi taraftarıyım çünki dişlilerin birbiri sürtünmesi sonucu mikro düzeyde talaş oluşumuna sebep olacak ve buda yağın çok ilerde çamurlaşmasına neden olacaktır.ve opel yetkili ve özel servislerin önerdiği atf de mantıklı gelmedi. sorum ise castrol 75w-90 hypriod acaba doğru seçimmiydi. Bir sıkıntı yaşar mıyım? Şimdilik bir sıkıntı yok sanayiden çıkarken motor soğuk olmasına rağmen vites geçişlerini beğendim.İleriki günlerdeki durumu da buraya yazarım.Araç manuel vitestir.
 

RAINMAN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2006
Mesajlar
445
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim aracım otomatik şanzuman bir ay önce değiştirdim. Usta 40000 km de bir değiştir dedi. İçinde çıkan yağ zift gibiydi. 4 lt yağ koyduk, zannedersem atf 6 idi.
 
Üst