Aracın servis manuellerinde ki bilgi hiçbir zaman yanılmaz.Normal koşullarda manual vites dişli kutuları uzun ömürlü yada lifetime olarak açıklanan yağlar ile dolum yapılır.uzun ömürlüden kasıt 500 bin km.Eğerki ralli koşullarında , çok ağır yük ve sıcaklık şartlarında eziyet şartlarında uzun sayaç ( 200-250 bin km) geçti ise yenilemeniz tavsiye edilir.Mesela yağ değişimi konusunda bilgi edinek isteyen bazı kişilere sözkonusu model şanzumanlarıiçi yağ değişimi gereksiz diyor.
Ayrıca Opelin f16-f20 gibi bilindik manuel vites yağı ATF değildir.Ama EP80 de değildir.
EP 80 , ATF ye göre daha mantıklı ve konulabilir , sorun çıkarmayacak yağdır.EP80 mineral bazlı ve tek vizikosite yağdır.Ancak örneğin F20 şanzuman için doğru yağ SAE75W 85 tir.Opelin orjinal 75w-85 ide kırmızı renkli olup ATF sanılıyr malesef. Sıcak ve normal iklim için 75w85 , soğuk olabilen iklim için 75w80 en güzelidir.Bu yağlar ise en kötü ihtimal ile yarı sentetik ve hatta çoğu sentetiktir.
Özetle : ATF asla koymayın.EP80 ise neden olmasın.Ama doğrusu : kitap ne diyorsa odur.
problem yada kuşkun yok ise sadece seviyesine bakmanı tavsiye ederim.Yada geçmişini bilmeyerek emin olmak için değişim yapacaksan kitaba başvurmalısın.
Castrol sitesinden alıntıdır :
MANUEL TRANSMİSYON YAĞI
Syntrans Z Longlife 75W-80, özellikle ZF genişletilmiş değişim aralığı gereksinimlerini (500.000 km) karşılamak üzere geliştirilmiş tam sentetik SAE 75W-80 sınıfında dişli yağıdır. API GL-4 gerektiren diğer düz şanzımanlarda tavsiye edilebilir ve özellikle yükler ile sıcaklıkların daha yüksek olduğu uygulamalar için uygundur.
Ayrıca Opelin f16-f20 gibi bilindik manuel vites yağı ATF değildir.Ama EP80 de değildir.
EP 80 , ATF ye göre daha mantıklı ve konulabilir , sorun çıkarmayacak yağdır.EP80 mineral bazlı ve tek vizikosite yağdır.Ancak örneğin F20 şanzuman için doğru yağ SAE75W 85 tir.Opelin orjinal 75w-85 ide kırmızı renkli olup ATF sanılıyr malesef. Sıcak ve normal iklim için 75w85 , soğuk olabilen iklim için 75w80 en güzelidir.Bu yağlar ise en kötü ihtimal ile yarı sentetik ve hatta çoğu sentetiktir.
Özetle : ATF asla koymayın.EP80 ise neden olmasın.Ama doğrusu : kitap ne diyorsa odur.
problem yada kuşkun yok ise sadece seviyesine bakmanı tavsiye ederim.Yada geçmişini bilmeyerek emin olmak için değişim yapacaksan kitaba başvurmalısın.
Castrol sitesinden alıntıdır :
MANUEL TRANSMİSYON YAĞI
Syntrans Z Longlife 75W-80, özellikle ZF genişletilmiş değişim aralığı gereksinimlerini (500.000 km) karşılamak üzere geliştirilmiş tam sentetik SAE 75W-80 sınıfında dişli yağıdır. API GL-4 gerektiren diğer düz şanzımanlarda tavsiye edilebilir ve özellikle yükler ile sıcaklıkların daha yüksek olduğu uygulamalar için uygundur.
Son düzenleme: