şarj lambası yanıp sönüyor

ÇAVDAROĞLU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar araba çalışırken şarj lambasının yanıp yanıp söndüğünü farkettim. Ancak gaza bastığımda lamba sönüyor, rölantide tekrar yanıp sönmeye başlıyor.Sürekli gittiğim opel özel servise götürdüm. Arabanın şarzını usta ölçtü normal olduğunu söyledi. Birkaç gün daha kullan bakalım ne olacak dedi.Eğer yanmaya devam ederse şarj dinamosu sökülecek, diyot ve konjektöre bakılacak dedi. Şu an şarj lambası yanmıyor. Ancak arabayı stop ettikten sonra tavan lambasını yaktığımda ışık şiddetinde dalgalanma olduğunu gördüm. Sanki farlarım da eskisi gibi göstermiyor.

Nasıl bir yöntem izlemeliyim? Arabayı iyi bir elektrik ustasına da göstereyim mi?Yardımcı olursanız sevinirirm
 

buraqh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
3,938
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Muhtemeln sarj dinamosu arızalanmıstır alternatör diot tablosunun degismesi gerekebilir
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Muhtemelen şase baglantın gevşemiş yada oksitlenmiş. Bahsettiğiniz sorunlar buna benziyor.

Denemek iiçin AKÜ nün - eksi ucundan aracın şasesine bi kablo değdir yada bagla yada bi arkadaşın tutsun sen iç lambada dalğalanma vs devam ediyormu bak.

Eger düzeliyosa aracın şase baglantısını bulup temizleyip sıkın..
 
Son düzenleme:

mer67

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2007
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Şase bağlantısı muhtemel, eski arabamda başıma gelmişti, şase bağlantısının olduğu yerden resmen oksit den dolayı kopmak üzereydi.
Yukarıdaki arkadaşlara katılıyorum
Saygılar
 

ÇAVDAROĞLU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tavsiyeler için teşekkür. Dediğiniz gibi şase kablosunu kontrol ettireceğim, inşallah dinamoda sorunu yoktur.
 

ÇAVDAROĞLU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
oTO ELEKTİRKÇİSİ KAYIŞI KONTROL ETTİ ÇOK GEVŞEK NEREDYSE YERİNDEN ÇIKACAK DEDİ ONU DEĞİŞTİR SORUN ÇÖZÜLÜR DEDİ SERVİSTE DEĞİŞTİRDİM FAKAT ŞARJ LAMBASI YİNE ARA RARA YANIP SÖNÜYOR. sERVİSTEKİ USTALAR ŞARJ DİNAMOSUNUN DİYOT VE KONJEKTÖRLERİNDEN OLDUĞUNU ISRARALA SÖYLÜYORLAR GALİBA HAFTASONU DİNAMOYU SÖKTÜRECEĞİM. dİNAMONUN YENİSİ 250 LİRA SERVİSTE(DELPHİ) , TAMİRİ NEKADAR OLUR ACABA, BU DİYOT VE KONJEKTÖR BİRLİKTEMİ AYRI AYRI MI SATILIR.
KISACA YENİSİMİ TAMİR Mİ KARAR VEREMİYORUM..
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
oTO ELEKTİRKÇİSİ KAYIŞI KONTROL ETTİ ÇOK GEVŞEK NEREDYSE YERİNDEN ÇIKACAK DEDİ ONU DEĞİŞTİR SORUN ÇÖZÜLÜR DEDİ SERVİSTE DEĞİŞTİRDİM FAKAT ŞARJ LAMBASI YİNE ARA RARA YANIP SÖNÜYOR. sERVİSTEKİ USTALAR ŞARJ DİNAMOSUNUN DİYOT VE KONJEKTÖRLERİNDEN OLDUĞUNU ISRARALA SÖYLÜYORLAR GALİBA HAFTASONU DİNAMOYU SÖKTÜRECEĞİM. dİNAMONUN YENİSİ 250 LİRA SERVİSTE(DELPHİ) , TAMİRİ NEKADAR OLUR ACABA, BU DİYOT VE KONJEKTÖR BİRLİKTEMİ AYRI AYRI MI SATILIR.
KISACA YENİSİMİ TAMİR Mİ KARAR VEREMİYORUM..

Tamir kararıdan önce Cengiz beyin önerisini değerlendirmelisiniz.;)
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Muhtemelen şase baglantın gevşemiş yada oksitlenmiş. Bahsettiğiniz sorunlar buna benziyor.

Denemek iiçin AKÜ nün - eksi ucundan aracın şasesine bi kablo değdir yada bagla yada bi arkadaşın tutsun sen iç lambada dalğalanma vs devam ediyormu bak.

Eger düzeliyosa aracın şase baglantısını bulup temizleyip sıkın..

Bir ekleme olarak bunu motor çalışmıyorken deneyin. yani dinamo devrede değilken. hala ışıklarda pırpır varsa şaseden olması muhtemel. Cengiz arkadaş gayet kolay bir yol önermiş denemeside bedava. akünün - ucunu ve aracın gövdesinden herhangi bir noktayı birbirine temas ettireceksin. yalnız bu temas sıkı olmalı ki pırpır önlensin. bu durumda pırpır yoksa sigortalar akü ve ışıklar vs sağlam. pırpır varsa arıza ya aküde ya sigorta pano kablo bağlantılarda...

Aynı şekilde kablo takılı iken arabayı çalıştır. pırpır kesilirse gene sorun kesin şase bağlantısı. yok temas sağlamsa ve pırpır varsa dinamo kontrol edilebilir. çünki motor çalışırken akım dinamodan verilir aküden değil. yalnız bu aşamada Cengiz arkadaş daha bilgili olduğundan şu noktayı kesinleştirsin ve ekleme yapsın. Motor çalışrken akım dinamodan gelir ama aküdenmi devreye verilir yoksa direk dinamo mu besleme yapar...
 
Üst