Satışlar yüzde 35 düştü

asTRa

Misafir
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
1,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Satışlar yüzde 35 düştü Top 10 dengesi değişti

13 Haziran 2007
2007 yılının ilk 5 ayında, Türkiye’de en çok otomobil satan ilk 10 markanın sıralamasında dengeler tamamen değişti. Ocak-Mayıs ayları arasında Türkiye’de satılan otomobil sayısında 2006 yılının aynı dönemine göre yüzde 34.9’luk bir düşüş yaşanırken, en çok otomobil satan 10 markanın 4’ü bu oranın üzerinde kayıp yaşadı.

FORD BEŞİNCİLİĞE GERİLEDİ

İlk 5 ayda Ford satışlarında yüzde 53’le en fazla kayıp yaşayan marka olurken, geçtiğimiz yılın aynı döneminde 2’nci olduğu sıralamada bir anda 5’inciliğe geriledi. Ford’u düşüşte yüzde 47’yle Hyundai takip etti. Hyundai, 2006 yılında en fazla otomobil satan 3’üncü markayken bu yılın ilk 5 ayında 6’ncılığa geriledi. Sıralamada ortalamanın üzerine çıkan diğer iki marka ise Peugeot ve Volkswagen oldu. Peugeot sıralamada 8’incilikten 9’unculuğa inerken, Volkswagen ise 5’incilikten 7’nciliğe geriledi.

Bu 4 markanın dışında 5 marka toplam pazara göre daha az bir düşüş gerçekleştirirken, Honda ise ’Top 10’da satışlarını artıran tek marka oldu. Honda geçtiğimiz yıla göre satışlarını yüzde 17 artırarak, 9’unculuktan 8’inciliğe yükseldi. Sıralamada en fazla yükselen markalar ise Toyota ve Fiat oldu. Toyota, satışları yüzde 24 düşse de 6’ncılıktan 2’nciliğe yükselirken, Fiat ise yüzde 21’lik kayba rağmen 7’ncilikten 3’üncülüğe yükseldi. Sıralamada yerini koruyan markalar ise Renault, Opel ve Kia oldu. Renault, satışlarında yüzde 23.7’lik kayba rağmen en yakın rakibinin iki katı otomobil satarak 9 yıldır sürdürdüğü liderliğini korudu. Opel, yüzde 32’lik düşüşle 4’üncülükteki yerini korurken, Kia ise yüzde 33’lük kayıpla 10’uncu sırada kaldı.

Yeni model ve kampanya etkili oldu

Top 10 sıralamasında yaşanan bu değişimde, yeni model ve kampanyalar etkili oldu. Toyota, yeni Corolla Sedan ve Auris’in gücüyle sıralamada ikinciliğe yerleşirken, Fiat’ın satışlarında ise Mayıs’ta piyasaya sürülen Linea ve düzenledikleri kampanyalar etkili oldu. Honda’nın artışındaki en büyük etken ise Civic Sedan ve tüm modellerine ’6 yıl garanti’ vermeleri oldu. Renault, farklı kampanyalarla liderliğini korurken, Opel ve Kia’da benzer yöntemlerle yerini koruyan markalar oldu.

Honda satışlarını ve pazar payını artırdı

Türkiye’de otomobil satışlarının Top 10’unda pazar paylarında da satışlara paralel değişimler oldu. Geçtiğimiz yıl yüzde 14.2’yle lider olan Renault, bu yılın ilk 5 ayında bu payını yüzde 16.6’ya çıkarırken, Toyota yüzde 7.5’lik payını yüzde 8.7’ye, Fiat ise yüzde 7.1’lik payını 8.6’ya yükselti. İlk 10’da pazar payını en çok artıran ise 3 puanlık artışla Honda oldu. Honda’nın pazar payı geçtiğimiz yılın aynı döneminde yüzde 3.7’yken bu yıl yüzde 6.7’ye yükseldi. Ford’un ise 3.2 puanlık kayıpla pazar payı yüzde 11.4’ten yüzde 8.2’ye geriledi. Böylece en çok kan kaybeden marka oldu.

Ford, yeni Mondeo ile Eski yerimi tekrar alırım diyor

Ford, Hyundai, VW ve Peugeot ise ilk 5 ayda model açısından biraz sessiz kaldı. Otomobil satışlarındaki düşüşüne rağmen hafif ticari araç satışıyla ilk 5 ayın toplam pazarda lideri olan Ford, yeni Mondeo ile Haziran’dan itibaren otomobil satışlarında da atağa kalkmaya hazırlanıyor. Sıralamada ve satışlarda büyük düşüş yaşayan diğer markalar da yılın ikinci yarısından itibaren sıçrama bekleniyor. Özellikle Peugeot’un Eylül ayında satışa sunmaya hazırlandığı 308 modeliyle yılın son aylarında satışlarında artış bekleniyor. Top 10 sıralamasının sonunda yer alan Kia ise ömür boyu garanti kampanyası ile satışlarında artış beklenen bir diğer marka.

Rekor Audi ve MINI’nin

Otomobil satışlarında ilk 10 marka dışında, geçtiğimiz yıla göre en fazla satışını artıran markalar ise MINI ve Audi oldu. Honda en çok satan ilk 10 otomobil arasında satışlarını artıran tek marka olurken, MINI yüzde 280’lik artışla satışlarının en çok artıran marka oldu. MINI, geçtiğimiz yıl ilk 5 ayda 67 otomobil satarken, bu yılın ilk 5 ayında piyasa sürdükleri yeni MINI’nin etkisiyle 255 adet otomobil sattı. Audi ise aynı dönemde 1939 adet otomobil satarak geçtiğimiz yıla göre satışlarını yüzde 42 artırdı.

Hafif ticaride Top 10’a yeni iki üye

Ocak-Mayıs ayında otomobil satışlarında yüzde 34’lük düşüş yaşanırken, hafif ticari araç satışları da geçtiğimiz yıla göre yüzde 28.7’lik bir daralma yaşandı. Bu daralma en fazla hafif ticari araç satan ilk 10 sıralamasını da değiştirdi. Ford, yüzde 23.8’lik düşüşe rağmen liderliğini açık ara korurken ilk 5’te geçtiğimiz yıla göre sıralamada bir değişim yaşanmadı. İlk 5 marka arasında en çok kaybı yüzde 39.7’lik düşüşle Volkswagen yaşarken, Renault’yla arasındaki fark kapanmaya başladı. İlk 5 ayda sıralamaya Isuzu ve BMC de dahil olurken, Mercedes ve Citroen ise ilk 10’dan şimdilik çıktı. Hafif ticari araç satışlarında artışı ise Isuzu ile Mitsubishi yaşadı. Isuzu satışlarını geçtiğimiz yıla göre yüzde 18 artırken, Mitsubishi ise yüzde 6 artırdı. Bu artışlar Isuzu’lu sıramada 13’ncülükten 8’inciliğe, Mitsubishi’yi ise 8’incilikten 6’ncılığa taşıdı.

Hürriyet Oto Yaşam
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
opel astra sedan la 2007 yi 1. bitirir diye düşünüyorum çünkü renault ne yaptıysa Megane sedan ve clio sedan la yaptı
 

corsaDistorsiyon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
1,404
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Paylaşım için teşekkürler...
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opel yeni model avantajını kullanmış neyseki
 

haluk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
117
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hondayı gerçekten tebrik etmek lazım iyi bir başarı yakalamış ve tabiki iyi bir araba ile
 
Üst