Sıcak motor arızası

remo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Astra 98 F 1600 16v otomatik arabada motor sıcakken (100derece yada uzeri ancak kırmızı çizgiye gelmemiş oluyor) stop ettiğimde tekrar çalışmıyor. aradan yaklasik 1 ssat geçtikten sonra çalışıyor ve herşey normal. arıza lambası yanmıyor. Bu olay özellikle klima çalıştırdıktan sonra oluyor. Herhangi bir fan arızasıda, akü problemi yok. aynı sıcaklıklarda motor çalışırken kendi kendine stop etme problemi yok. Bu olay en çok sıkışık trafik + klima ile beraber oluyor. sonra bir yere park edip stop edince bekle allah bekle (marş motoru hiç çalışmıyor) soğuyunca tekrar çalışıyor. bunun sebebi ne olabilir ?

Teşekkür ederim.
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Aracın şase baglantıları oksitlenmiş gevşemiş olabilir. Şase baglantılarını sök temizle geri tak büyük ihtimalle hararet göstergen de kliman da düzelecektir.
 

remo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracın şase baglantıları oksitlenmiş gevşemiş olabilir. Şase baglantılarını sök temizle geri tak büyük ihtimalle hararet göstergen de kliman da düzelecektir.

çok teşekkür ederim. Ancak benim klima veya hararet göstergesi ile derdim yokki. şase bağlantısı ıle sıcak motor ilişkisini anlayamadım lütfen cehaletime ver. :D
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Özellikle klima açıkken demişsin.? Klima açıkken aracın radyatörünün önündeki klima radyatörü de gazı soğutmak için ısınır. Ve aracında normalden biraz daha hararet yapmasına neden olur.
Şase oksitlenip tam alamadığında Radyatör sogutma fanının devrinde çalışmaz ve yeteri kadar sogutma yapamaz. Klma için ayrı fanın var ise onun içine aynı şey geçerli. Buda aracında özellikle klimayı açtığında normalin üzerinde hararete neden olur. Motor 100 C olduğunu motora derece koyarakmı ölçüyon. göstergeden bakmıyomusun. Scaklığın 90C olması lazım motorun fasla ısınıyor ve muhtemelen termiklerden biri korumaya alıyor.

Aynı şey başıma geldiği için söylüyorum. Formda da klima hararet diye aratırsan sonuç bulabilirsin.
 
Son düzenleme:

remo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Özellikle klima açıkken demişsin.? Klima açıkken aracın radyatörünün önündeki klima radyatörü de gazı soğutmak için ısınır. Ve aracında normalden biraz daha hararet yapmasına neden olur.
Şase oksitlenip tam alamadığında Radyatör sogutma fanının devrinde çalışmaz ve yeteri kadar sogutma yapamaz. Klma için ayrı fanın var ise onun içine aynı şey geçerli. Buda aracında özellikle klimayı açtığında normalin üzerinde hararete neden olur. Motor 100 C olduğunu motora derece koyarakmı ölçüyon. göstergeden bakmıyomusun. Scaklığın 90C olması lazım motorun fasla ısınıyor ve muhtemelen termiklerden biri korumaya alıyor.

Aynı şey başıma geldiği için söylüyorum. Formda da klima hararet diye aratırsan sonuç bulabilirsin.
teşekkür ederim
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Sorunun başka da olabilir ama mantıklı olarak önce şasene bi bak yada baktır. Şase den bu tür problemler kaynaklanabiliyor. Özellikle klima açıkken hissediliyor. Şase baglanın motorun alt tarafında olması lazım.
 

remo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sorunun başka da olabilir ama mantıklı olarak önce şasene bi bak yada baktır. Şase den bu tür problemler kaynaklanabiliyor. Özellikle klima açıkken hissediliyor. Şase baglanın motorun alt tarafında olması lazım.
teşekkür ederim
 

remo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kontak termınalınden yapabılır.
evet belkide derdim budur. Kontak anahtarını çevirince bir yerden ki orası neresi bilemiyorum tık diye bir röle sesi geliyor. akü boşmuş gibi davranıyor. Ancak görünürde elktrik sistemi düzgün çalışıyor. Lambalarda herhangi bir kısılma olmuyor. Kontak yarım açıkken (daha marş basmazdan) evvel radyatör fanı çalışmaya başlıyor. Hatta hararet 98 civarına düşüyor. Tabii devridaim motor çalışmadığı için yok. bir müddet bekledikten sonra marş basar vaziyete geliyor. Bu arada geçen süre dış ortam sıcaklığına göre 15 dakika ile 30 dakika arasında değişiyor. motor çalıştıktan sonra herhangi bir problem yok. Herşey düzgün. yeterki tekrar stop etmeyeyim .:mad:
 

vectra2.0

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
immobilizer okuma sorunu olabilirmi acaba megane ı olan bi arkadaşımın başına gelişti biraz bekleyince çalışıyodu. anahtarı okumuyomuş komple kontak değişmişti yanlış hatırlamıyorsam
 
Üst