sıfır arabada hız

deliormanlı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracı fazla devirli kullanmaktan ziyade düşük devirlerde yada başka bir tabirle bayıltarak kullanmak çok daha zararlıdır. Bu aynen şuna benzer, eşeğe taşıyabileceği yükün iki ya üç katını yükleyerek rampa yukarı çıkmasını zorlamak. Eşeğin ayaklarını aracın piston kolları olarak düşünün. Çok fazla değil, bu şekilde arabayı yarım saat cıvarında kullanmanız hararet yapmasına yeter de artar. Gaz pedalı sabit durduğu halde araç yavaşlıyorsa bir alt vitese almak durumu kurtaracaktır.
Ayrıca düz vites araçlardaki hız sabitleyici acemi şoförler için iyi değildir çünkü arabanın bayıldığını hissedemezler
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
bu konu her acıldıgında aynı sorun ben aldım bayi sadece klima farlar otm ve bazı özellikleri anlattı ama hiç 1000 km kadar söle kullan böle kullan demedi + turboyu kullandıktan sonra bekletip stop ette demedi gecen servise gittim bunu sordum gerek yok dedile şimdi ben ne yapayım servistekimi bilmiyor burda beklet yazan arkadaşlarmı iyi biliyor bi fikir ha şimdi cabuk bozulsun diye servis böle diyor diyecekler tek bildigim ve anladıgım yorumları okudukca birşey bilmedigim yada kafamın cok karıştıgı :) ben hiç 1000 min dinlemeden kullandım su ana kadar tık yok demekki ben şanslıyım bana sorasan kardeş mal senin nasıl kullanmak içinden geliyorsa öle kullan su ana cnc lerde demir aksamlar 0 paso ile yani birbirine tam uymlu işleniyor eskiden tornada adam kafasına göre işliyordu sorun oluyordu şimdi bilgisayar işliyor

turbo işini bayi söylememiş olabilir ama ilk çalıştırmada 1dk civarı çok yüklenmemek ve kullanımdan sonra da 15-30sn beklemek (performanslı kullanımda 1-2 dk bile olabilir) beklemek turbonun sağlığı için zorunludur. siz araç durur durmaz stop ederseniz motor yağlamayı keser turbo yağsız şekilde dönmeye devam eder. size yanlış bilgi veren servise de suç bulmuyorum, adam gibi eğitim vermiyorlar ki eleman turboyu bilsin.. beklemek gerekmeseydi turbo timer diye birşey olmazdı.
 

dewilking08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,792
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
ben ilk 1000km rodaj yapmadım ve ilk yağının 10000 yerine 15bin km'de değiştirdim.sonucunda 45000km'de turbo değiiştirdim;)özellikle şanzuman için gerekli(golf'te test etmiştim)
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
zaten yağ 10000de değişmezki, benim bildiğim metallerin alışma aşamasında parçalarda aşınma olup yağa karışması düşüncesiyle 1000km sonra yağ değiştirilir:) turboyu patlatmanın sebebi başkadır
 

dewilking08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,792
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
zaten yağ 10000de değişmezki, benim bildiğim metallerin alışma aşamasında parçalarda aşınma olup yağa karışması düşüncesiyle 1000km sonra yağ değiştirilir:) turboyu patlatmanın sebebi başkadır

bana da ilk aldığımda 10bin km sonra gel demişlerdi.ben değiştirmemiştim.o halde kullanmıştım.turbonun kanatlarından biri hafif eğik çıktı.turboyu yenileyince de ıslığı da duymaya başladım, performansı da kendine geldi:D hava filtresinden yabancı materyal girme ihtimalini de düşündüm bir ihtimal diye ama pek mantıklı gelmemişti o an:)şuan basıncı aynı seviyede.sürekli 21psi, tavan 25psi civarı:)
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
yanlız bu konuda yazılanlardan anladım ki servis çalışanları bi poh bilmiyormuş:D ne varsa forumlarda var
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Okuma yazma bilen medeni insanlar, hele kendine araba alacak seviyeye gelmiş kişiler, bir ürün aldıklarında önce kullanma klavuzunu okur sonra kullanmaya başlarlar.
Bu durumda klavuzu okumayı tavsiye eden arkadaşları tebrik ediyorum.
klavuzda yapın denileni (aracı ilk başta zorlamamak, ani frenden kaçımak gibi) yapın, yapın denilmeyeni (turboyu soğutmak için rölantide bekleyip boş yere mazot yakmak gibi eski model Kamyoncu işlerini) yapmayın.
Gerisi boştur, işgüzarlıktır, israftır.
ARACI TASARIMLAYAN, MÜHENDİSLİK HESAPLARINI YAPAN, KALIPLARINI YAPTIRAN, HESAP KİTAP NETİCESİNDE BİR ÜRETİM BANDI KURUP ÜRETEN KİŞİLER EN DOĞRUSUNU BİLİYORDUR VE BUNU DA KLAVUZDA YAZMIŞLARDIR ÖYLE DEĞİL Mİ?
 
Son düzenleme:

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
Okuma yazma bilen medeni insanlar, hele kendine araba alacak seviyeye gelmiş kişiler, bir ürün aldıklarında önce kullanma klavuzunu okur sonra kullanmaya başlarlar.
Bu durumda klavuzu okumayı tavsiye eden arkadaşları tebrik ediyorum.
klavuzda yapın denileni (aracı ilk başta zorlamamak, ani frenden kaçımak gibi) yapın, yapın denilmeyeni (turboyu soğutmak için rölantide bekleyip boş yere mazot yakmak gibi eski model Kamyoncu işlerini) yapmayın.
Gerisi boştur, işgüzarlıktır, israftır.
ARACI TASARIMLAYAN, MÜHENDİSLİK HESAPLARINI YAPAN, KALIPLARINI YAPTIRAN, HESAP KİTAP NETİCESİNDE BİR ÜRETİM BANDI KURUP ÜRETEN KİŞİLER EN DOĞRUSUNU BİLİYORDUR VE BUNU DA KLAVUZDA YAZMIŞLARDIR ÖYLE DEĞİL Mİ?

yaşınıza, tecrübenize saygı duyarım ama Astra ilk turbolu arabanız mı?:)

O.B.K hocadan alıntı

"Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

Ama nedir bunun mantığı?

Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner. "

Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur."
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
bana birşey olmaz dediler basıyorum arabayı saat 3 te aldım 65 km yaptım aksam 6 ya kadar ilk önce 120den yukarı çıkmadı ama şimdi 160 civarına kadar bastım...şu anda karma kullanım ortalama yakıt tüketim 5.8 lt...
 
Üst