Soğuk motor çalışma sorunu

Astraul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Selam arkadaşlar. 1999 model otomatik vites Astra Cd aracım var. Motor soğukken aracı çalıştırdığımda rölanti 1200-1250 civarında iken 10-15 saniye geçmeden 1000-900 civarlarına geliyor. Aracı hareket ettirip 20-30 metre sonra durduğumda motor rölantisi düşük motor sarsıntılı ve biraz gürültülü çalışıyor bazen stop ediyor. Kalktığım yer yokuş yukarı ise çekiş nerdeyse yerlerde sürünüyor gazı köklüyorum ama araç gitmiyor. bu durumda aracı durdurduğumda ise yine yukarıdaki problemi yapıyor stop ediyor ya da stop edecek kadar kararsız çalışıyor. Motor ısısı biraz artınca bu problemi yaşamıyorum. Serviste aracın Egr valfi boğaz kelebeği temizlendi rölanti valfinin durumunu bilmiyorum iyi dediler ama şüpheliyim. sorun devam ederse sıcak su müşürüne bakmak lazım dediler. Yakıt sarfiyatı da çok fazla 100 km. 13 litre civarı. Sorun devam ediyor servise gitmeden önce sizlerden bilgi almak istedim. Bu sorun nereden kaynaklanır arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
isi müsürünü degistir..ve kaplosunda kontak varmi ona da baktir..ölctür..
gecmis olsun...
 
S

Sertan_c

Bilgi Girilmemiş
Selam arkadaşlar. 1999 model otomatik vites.... sorun devam ederse sıcak su müşürüne bakmak lazım dediler. Yakıt sarfiyatı da çok fazla 100 km. 13 litre civarı.
modeline bakarak aracın 100.000 km yi geçtiğini düşünüyorum, sıcak su müşürünü tech2 ile kontrol etmek hem kolay hemde maliyetsiz bişeydir, onu yaptıktan sonra sorun görünmezse verdiğiniz diğer bilgiye de dayanarak oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini söyleyebilirim. fazla yakıt ve dengesiz çalışma, ısınınca sorunun azalması yada yok olması gibi... tabi bunu bujilerin ve bobinin kontrol edildiğini ve sorunsuz olduğunu varsayarak söylüyorum...
 

Astraul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Tech2 de herhangi bir arıza vermedi. bujiler iyi durumda biliyorum ancak bobinin durumu nedir bir fikrim yok. verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tech ariza göstermeyebilir verileri nasil??? isi sensoru veya maf iat sensoru yanlis veri verirse??? bu parcalardan olma ihtimali büyük...sonucta arac boguluyor,veriler yanlis oldugundan karisim bozuluyor...
 

Astraul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Selim bey, Tech 2 arıza göstermiyor veriler normal. Dediğiniz gibi yanlış veri akışı olabilir. Isı sensörünü biliyordum ama Maf/iat sensörünü siz yazınca araştırdım. Hava akış debimetresi galiba doğrumudur?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selim bey, Tech 2 arıza göstermiyor veriler normal. Dediğiniz gibi yanlış veri akışı olabilir. Isı sensörünü biliyordum ama Maf/iat sensörünü siz yazınca araştırdım. Hava akış debimetresi galiba doğrumudur?

evet dogru..ve bu o hatayi yapar kirli olursa bozuk olursa....
onun hakkinda opelim net bilgi bankasinda son sayfada bilgi yazmistim....
 
Son düzenleme:

gorkemonat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
maf hatası dediğiniz olaya sebep olur güç kaybı fazla olmadığından ısı yüksekken hissetmezsiniz ancak sabah özellikle aracı boğar geç gaz yer stop etme eğiliminde olur eğer devre hatası vermiyorsa maf temizlenerek çözüm bıulunabilir.
 

Astraul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Isı sensörü değişti sorun devam ediyor. Aracı çalıştırıyorum rölanti 1300 civarı hafif gaz verip ayağımı çekiyorum hop rölanti dipte. Mecburen motor biraz ısınana kadar bekliyorum bu arada rölanti 900 lere geldiğinde motor ısınana kadar araç titriyor. Egr temizliği yapıldı ama Usta yine de egr valfinden olabilir dedi. Egr alcaz sorun onda değilse bu sefer elimizde patlayacak. Bu nasıl iş anlamadım gitti. Motora balyozla vursam sorun düzelirmi acaba :)
 

istasyon29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
oksijen sensör

modeline bakarak aracın 100.000 km yi geçtiğini düşünüyorum, sıcak su müşürünü tech2 ile kontrol etmek hem kolay hemde maliyetsiz bişeydir, onu yaptıktan sonra sorun görünmezse verdiğiniz diğer bilgiye de dayanarak oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini söyleyebilirim. fazla yakıt ve dengesiz çalışma, ısınınca sorunun azalması yada yok olması gibi... tabi bunu bujilerin ve bobinin kontrol edildiğini ve sorunsuz olduğunu varsayarak söylüyorum...


Yinemi oksijen sensörü ? aracın tekleyerek çalışmasının oksijen sensörüyle bir ilgisi yok arkadaşım. temizliğide çok basit bişey değiştirmeye gerek yok. bir miktar tiner içinde 10 dk beklet sonra tazzikli bir hava sıkıp temizle. ve tekrar yerine tak. işte sana sıfır bir oksijen sensörün oldu.
 
Üst