sol ayakla yapılan fren daha güçlü

mstf44

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Tem 2008
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence dediğiniz biraz yanlış, yani bnm aklıma şu geldi..

genelde ve çoğunlukla sağ ayağımızla frene basarız, ve sağ ayağımız daha hassaslaşmıştır fren konusunda...

sol ayağımızla ise sadece debriyaja basarız, debriyaja basmak ise sol ayağın sağ ayak kdr hassaslaşmasını engeller yani bi nevi köreltir..

ondan, sol ayakla frene bastığımızda genelde debriyaja basar gibi kökleriz, ve daha güçlü geldiğini zannederiz..

bnm fikrim bu..
en mantıklısı bu
 

james_ümit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bence pek bi fark olucağını sanmıorum...ama saygı duymak lazım tabiii..ayrıca sol ayakla frene basmak nasıl bi duygudur acaip merak ettim şimdi ilk arabaya bindiğimde solla frene bascam bakalım nasılmış :)
 

burakank

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
1,331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bence pek bi fark olucağını sanmıorum...ama saygı duymak lazım tabiii..ayrıca sol ayakla frene basmak nasıl bi duygudur acaip merak ettim şimdi ilk arabaya bindiğimde solla frene bascam bakalım nasılmış :)
boş bi yolda dene bence.çünkü çok sert olacaktır..arkayı kontrol et..
 

mysterious

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
222
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar kaslarımız onları nasıl çalıştırırsak öyle hareket edecektir. yani bacağınızın biriyle çok seri hareketler yaparsanız o bacağımızdaki kaslarımız seri hareketleri daha kolay gerçekleştirecektir, diğer bacağımızı yavaş hareketlerle kullanırsak o bacağımızda yavaş hareketleri daha iyi yapacaktır.

frene sol ayakla bastığımızda aracın farklı tepki vermesinin sebebi sol ayağımızın daha farklı çalıştırılmış olmasıdır.
Birçok insanın sıçrama ayağı sol ayağıdır. Yani bir anda yüklenip bütün gücünüzü kısa sürede kullanırsınız, sağ bacak daha ayrıntılı ince işlerde kullanıldığı için kontrolü biraz daha kolaydır, örneğin futbol oynarken top sürme

tabi bu kişiden kişiye değişir, solakların iki ayağını daha kolay kullandığını gözleyebilirsiniz.

uzun lafın kısası: Eğer frene sürekli sol ayağımızla basarsak, bir süre sonra sağ ayağımızla arasında bir fark kalmadığını görebilirsiniz. (süre kişidien kişiye farklılık gösterir ve tahminimce en az 3 hafta sürekli kullanım sonucu farklılık görülmeye başlanacaktır)

Tabi sol ayağın fren için kullanılması ne kadar güvenlidir o da ayrı bir mevzu.
 

İLHAN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
422
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bütün fikirlerinize katılıyorum sol ayak için hemfikirim

ama BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİMİ yinede kimse anlamadı.
sağ ayağımız gaz pedalına paralael duruyor fren pedalı solda kalıyor
yanı şuna eminimki fren pedalı ayagımıza paralel olsa ,frene daha az bi kuvvetle hükmederiz.
 

utkucay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
110
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bütün fikirlerinize katılıyorum sol ayak için hemfikirim

ama BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİMİ yinede kimse anlamadı.
sağ ayağımız gaz pedalına paralael duruyor fren pedalı solda kalıyor
yanı şuna eminimki fren pedalı ayagımıza paralel olsa ,frene daha az bi kuvvetle hükmederiz.

tamamen alışkanlıkla alakalı, yani beynimize yerleşen autocontrol ile alakalı
 

neonal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
460
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
bütün fikirlerinize katılıyorum sol ayak için hemfikirim

ama BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİMİ yinede kimse anlamadı.
sağ ayağımız gaz pedalına paralael duruyor fren pedalı solda kalıyor
yanı şuna eminimki fren pedalı ayagımıza paralel olsa ,frene daha az bi kuvvetle hükmederiz.

Eh yani tabi basit bi kuvvet prensibi bu çapraz bir şekilde kuvvet uygulayınca o kuvvet hem x hem de y ekseninde uygulanıyor. Bizim fren pedalına basmamız için bize gereken y eksenindeki kuvvet x eksenindeki boşa gidiyor. Ama bu boşa giden kuvvet aradaki açı çok küçük olduğu için baya bi küçük yani ihmal edilebilir. Yani tam ayağımızın önünde olsa da şimdiki bastığımızdan ihmal edilebilecek kadar daha az bir kuvvetle bassak yeterli olur. Yani sözün özü çok bi şey değişmez :)
 

34BLR45

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
aynen öyle sol ayakla otomatik bi arabada frene bas bakıyım ne olcak camdan cıkıyomuş gibi oluyo.sağ ayak hassaslaşıyo.sola ayağa göre olay o
 

a.kerim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
544
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar birde sağ ayağınızla debriyaj pedalına basın
 

astraGame

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
673
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence dediğiniz biraz yanlış, yani bnm aklıma şu geldi..

genelde ve çoğunlukla sağ ayağımızla frene basarız, ve sağ ayağımız daha hassaslaşmıştır fren konusunda...

sol ayağımızla ise sadece debriyaja basarız, debriyaja basmak ise sol ayağın sağ ayak kdr hassaslaşmasını engeller yani bi nevi köreltir..

ondan, sol ayakla frene bastığımızda genelde debriyaja basar gibi kökleriz, ve daha güçlü geldiğini zannederiz..

bnm fikrim bu..

bencede aynen katılıyorum...
 
Üst