Su eksiltme ile ilgili...

nitro_glycerine

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İyi günler arkadaşlar,

Benim bir sorunum var Vectra B kasa aracım var. Aracım bir süre önce su eksiltmeye ve ekzostan beyaz duman atmaya başladı. Tamire götürdüm usta silindir contası değişecek, soğutma sistemine kompresyon veriyor dedi, ayrıca su silindirlere sızdığı için egzostan buhar olarak atıyor dedi. Silindir contası ve üst takım contalar değişti. Silindir kapağı taşlandı, subaplar değişti. Bir hafta filan iyiydi su eksiltme egzostan buhar hiç bir şey yoktu. Sonra yine başladı aynı sorunlar. :confused:

Ustamı aradığımda bloktada eğrilik olabilir bloğun taşlanması gerekir, ilk zamanlar conta yeni olduğu için aradaki boşluğu tolere etmiştir daha sonra blok ve kapak birbirine iyice oturduğu için tekrarlamıştır dedi. Sizin fikriniz nedir bu konuda?
 
Son düzenleme:

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu tür olay ilk defa başıma geldiğinde bende değişmiştim aradan 2 hafta sonra tekrar su kaçırdı tabii ilk değişmemizde havalar soğuk ve evin parkında yapmış idim...hali ile eller donuyor eve koşuyorsun aradan ısınınca tekrar dışarı... :)
anlatmam olayı anlaman ve yol göstermek için..
sonra motoru tekrar sök yeni conta yeni silindir kafası vidaları motorun conta kısmını iyice temizlemek ve kafayı temizlemek ve temiz işcilik ardından tekrar monta etmek...ne mi oldu hiç birşey taş gibi
yani o zaman benim ilk kendi motor tamirim idi yani motor contası, ustan acaba kaç defa söktü? hiçmi bakmadı blokun eğriliğine ki ben ilk defada bile ona baktım?
BU masrafı o karşılasın madem işini doğru yapmıyorsa para kolay mı kazanılıyor?
neyse kardeşim motor bloğunda veya kafada kıl çatlaması olsa başdan belirtirdi yani motor ve kafada sorun yok, diğer ihtimal ya işini temiz yapmadı yada blokda eğilme var taşlanacak, başka temiz bir usta bul taşlamadan önce sende başında bulun ve eğikliğine bak aman yeni takım vida al( 10 tane oluyor) onu kullansın...
eğiklik yoksa hayır duanı o ustaya yollarsın :)
 

mucipoz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2010
Mesajlar
1,278
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Radyatör, ahtapot hortum, lpg li ise lpg t hortum bağlantılarını kontrol ettirin, bunların hiç birinden su kaçırmıyorsa motor olabilir.
 

nitro_glycerine

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu tür olay ilk defa başıma geldiğinde bende değişmiştim aradan 2 hafta sonra tekrar su kaçırdı tabii ilk değişmemizde havalar soğuk ve evin parkında yapmış idim...hali ile eller donuyor eve koşuyorsun aradan ısınınca tekrar dışarı... :)
anlatmam olayı anlaman ve yol göstermek için..
sonra motoru tekrar sök yeni conta yeni silindir kafası vidaları motorun conta kısmını iyice temizlemek ve kafayı temizlemek ve temiz işcilik ardından tekrar monta etmek...ne mi oldu hiç birşey taş gibi
yani o zaman benim ilk kendi motor tamirim idi yani motor contası, ustan acaba kaç defa söktü? hiçmi bakmadı blokun eğriliğine ki ben ilk defada bile ona baktım?
BU masrafı o karşılasın madem işini doğru yapmıyorsa para kolay mı kazanılıyor?
neyse kardeşim motor bloğunda veya kafada kıl çatlaması olsa başdan belirtirdi yani motor ve kafada sorun yok, diğer ihtimal ya işini temiz yapmadı yada blokda eğilme var taşlanacak, başka temiz bir usta bul taşlamadan önce sende başında bulun ve eğikliğine bak aman yeni takım vida al( 10 tane oluyor) onu kullansın...
eğiklik yoksa hayır duanı o ustaya yollarsın :)


bloktaki eğrilik gözle farkedilir mi yoksa ölçüm yapmak mı gerekir? bir de motor bloğu motor indirilmeden taşlanabilir mi?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
motor bloğunu ölçmek için özel cetvel vardır uzunlamasına yanlamasına ve çapraz koyarak bakılır...ben iş yerinden ödünc almıştım yani motor sökülmez sırf üst kafa sökülecek ve cetvelle bakılacak gerekirse taşlanır işte sen o ölçümde yanında bulun azıcık eğiklik sorun çıkarmaz bunu conta kapatır zaten ustan sana söyler..ihtimal temizz olmayan işcilik veya vida sıkımında hata...kolya gelsin
 

nitro_glycerine

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
motor bloğunu ölçmek için özel cetvel vardır uzunlamasına yanlamasına ve çapraz koyarak bakılır...ben iş yerinden ödünc almıştım yani motor sökülmez sırf üst kafa sökülecek ve cetvelle bakılacak gerekirse taşlanır işte sen o ölçümde yanında bulun azıcık eğiklik sorun çıkarmaz bunu conta kapatır zaten ustan sana söyler..ihtimal temizz olmayan işcilik veya vida sıkımında hata...kolya gelsin

peki bloğu taşlamak gerekirse motoru indirmeden yapılabilir mi? bir de ben motoru açtırmadan önce bu vidalar tekrar sıkılsa bir denense olur mu? bu vidaların sanırım belli bir sıkılma sırası ve torku var bilginiz var mı bunla ilgili.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eğer sildir kapağı taşlanacaksa sırf sildir kapağı sökülür,ama motor taşlanacaksa motor sökülmesi gerekecektir.
vidalar sonradan sıkılsa bile bu çözüm olmayacaktır.
yapılacak işlem tekrar sökülecek motor ve kapağın eğimine bakılacak gerekirse taşlanacak, yeni conta ve vidalar gerekecek,çünkü motor ve sildir kapağı vidaları gergi vidalarıdır ve kullanıldıktan sonra tekrar kullanılmaz(kullanılırsa kırılma olasığı yüksektir artı gerildiği için ikincisinde sendeki gibi tekrar su yağ karıştırma yapabilme olasılığı yüksektir)
vidaların nasıl sıkıldığını ustaların zaten bilir
herşey temiz olduktan sonra kapak conta (bağzı yerlere O ring ve conta silikonu sürülür) sonra vidalar konur, spiral şekilde ortadan dışarı doğru önce hafif sıkılır sonra 25Nm ondan sonra 90 derece artı 90 derece artı 90 derece en son 45 derece sıkılır
 

nitro_glycerine

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim yerimde olsanız ne yapardınız. su eksiltmesinin çözümü için para harcadım ve boşa gitmiş gibi hissediyorum.
 

knightrider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
benim yerimde olsanız ne yapardınız. su eksiltmesinin çözümü için para harcadım ve boşa gitmiş gibi hissediyorum.
Aaah, 2.0 vectra ve su eksiltme sorunu...:( Elbette çözümü vardır, Allah kolaylık versin. Bana da en son gittiğim usta conta kontrol edilecek blok eğriliğine bakılacak demişti.
 
Üst