Vectra B Anormal Egzoz Değerleri

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Selamlar.

Sabırla okuyacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler :) Satacağım satacağım diyordum, istediğim parayı veren çıkmadı ve verdikleri paralarla alabileceğim arabalara yüzümü ekşitmeden bakamadım, o yüzden diyorum ben son kez kökten bakımını yaptırayım 97 model müsrif ve şakacı vectra b'min.

Aracın son zamanlarda en çok can sıkan sorunu aşırı yakıt tüketimi.

Kimi zaman normal kimi zaman iki günde (100 kmyi belki geçer belki geçmez) 32 litrelik lpg tankını bitirdiğim oldu. İstanbul yolunda şaşmaz önündeki Opette ücretsiz LPG muayene kampanyası vardı. Buraya gittim, aracıma baktırdım. Arabada voltran takılı ve anladık, o voltran değişecek. Ama sonuçlar bana sorunun tek başına tüp olmadığını işaret etti.

Araca emisyon testi yapıldı ve ilginç sonuçlar çıktı.

CO Emisyonu sonuçları:

LPG'de 1,5
Benzinde 5

Bana söylediklerine göre olması gereken değer 0,8.

Ben daha ağustos ayında emisyon pulu aldım. O zaman çıkan değerleri hatırlamıyorum ama emisyon pulu verdiklerine göre bir sıkıntı yoktu.

Arabanın mevcut CO emisyonuna göre benim arabam boş yere yakıt yakıyor. Muayene görevlileri LPG emisyonunun LPG beynine bağlı olabileceğini söylediler.

Öbür taraftan benzinde olması gerekenin 5 katı emisyon çıkması çok şaşırtıcı oldu. Bana araç benzindeyken aracın boş yere motora yakıt gönderdiğini söylediler. Benzin ibresi gerçekten de günlük kullanımlarda çok hızlı şekilde aşağı iniyor.

Eldekileri toparlayalım.

LPG - Emisyon 1,5. LPG Beyni şüpheli.
Benzin - Emisyon 5. Kaynağını bilmiyorum.

Arabada kendi gözlemlediğim unsurlar:

1- O2 Sensöründen kaynaklı arıza ışığı yanıyor.
2- Arabayı benzinde kullandığımda özellikle sabahları benzin kokusu alıyorum.
3-LPG'de ikincil bir sıkıntı var. LPG enjektörleri ile regülatör arasındaki hortumda belirli aralıklarla gaz sıkışması oluyor. Bu sıkışma belirli bir seviyeye geldiğinde aracı LPG'ye geçirdiğim anda otomatik olarak stop ediyor. Bu sorunu çözmek için periyodik olarak o hortumu enjektör tarafından çıkarıyorum ve içindeki gaz boşalıyor, o zaman sorun düzeliyor.

Yani görüldüğü gibi, LPG zaten sorunlu. Ama LPG ile benzindeki anormal yakıt tüketimini nasıl bağdaştırabilirim bilemiyorum. Bu konuda yorumlarınızı bekliyorum.

Not : Olası bir soruya yanıtım.

Soru : Peki ulan canım kardeşim, 100kmde bir tankı boşaltmaya paran var da LPG'ciye gitmeye mi paran yok?
Cevap : Hangi LPG'ciye gitsem o tok esnaf yüzleriyle değişecek kardeş, bana öyle gel dedi. Kaputu açıp 37,26 derece eğilmekten başka bir şey yapan olmadı.
 
Son düzenleme:

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Selamlar.

Sabırla okuyacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler :) Satacağım satacağım diyordum, istediğim parayı veren çıkmadı ve verdikleri paralarla alabileceğim arabalara yüzümü ekşitmeden bakamadım, o yüzden diyorum ben son kez kökten bakımını yaptırayım 97 model müsrif ve şakacı vectra b'min.

Aracın son zamanlarda en çok can sıkan sorunu aşırı yakıt tüketimi.

Kimi zaman normal kimi zaman iki günde (100 kmyi belki geçer belki geçmez) 32 litrelik lpg tankını bitirdiğim oldu. İstanbul yolunda şaşmaz önündeki Opette ücretsiz LPG muayene kampanyası vardı. Buraya gittim, aracıma baktırdım. Arabada voltran takılı ve anladık, o voltran değişecek. Ama sonuçlar bana sorunun tek başına tüp olmadığını işaret etti.

Araca emisyon testi yapıldı ve ilginç sonuçlar çıktı.

CO Emisyonu sonuçları:

LPG'de 1,5
Benzinde 5

Bana söylediklerine göre olması gereken değer 0,8.

Ben daha ağustos ayında emisyon pulu aldım. O zaman çıkan değerleri hatırlamıyorum ama emisyon pulu verdiklerine göre bir sıkıntı yoktu.

Arabanın mevcut CO emisyonuna göre benim arabam boş yere yakıt yakıyor. Muayene görevlileri LPG emisyonunun LPG beynine bağlı olabileceğini söylediler.

Öbür taraftan benzinde olması gerekenin 5 katı emisyon çıkması çok şaşırtıcı oldu. Bana araç benzindeyken aracın boş yere motora yakıt gönderdiğini söylediler. Benzin ibresi gerçekten de günlük kullanımlarda çok hızlı şekilde aşağı iniyor.

Eldekileri toparlayalım.

LPG - Emisyon 1,5. LPG Beyni şüpheli.
Benzin - Emisyon 5. Kaynağını bilmiyorum.

Arabada kendi gözlemlediğim unsurlar:

1- O2 Sensöründen kaynaklı arıza ışığı yanıyor.
2- Arabayı benzinde kullandığımda özellikle sabahları benzin kokusu alıyorum.
3-LPG'de ikincil bir sıkıntı var. LPG enjektörleri ile regülatör arasındaki hortumda belirli aralıklarla gaz sıkışması oluyor. Bu sıkışma belirli bir seviyeye geldiğinde aracı LPG'ye geçirdiğim anda otomatik olarak stop ediyor. Bu sorunu çözmek için periyodik olarak o hortumu enjektör tarafından çıkarıyorum ve içindeki gaz boşalıyor, o zaman sorun düzeliyor.

Yani görüldüğü gibi, LPG zaten sorunlu. Ama LPG ile benzindeki anormal yakıt tüketimini nasıl bağdaştırabilirim bilemiyorum. Bu konuda yorumlarınızı bekliyorum.

Not : Olası bir soruya yanıtım.

Soru : Peki ulan canım kardeşim, 100kmde bir tankı boşaltmaya paran var da LPG'ciye gitmeye mi paran yok?
Cevap : Hangi LPG'ciye gitsem o tok esnaf yüzleriyle değişecek kardeş, bana öyle gel dedi.

arabayı lpgde düzgün kullanmak istiyorsanız önce benzinde sorunsuz hale getirmelisiniz... unutmayın lpg beyni benzin verilerine bağlı çalışır.
tavsiyem madem satmıcaksınız önce benzinde kullanın bi kaç gün. arızayıda sildirin tekrar yanarsa nedenini bulun ve çözün...sonrasında ya düzgün bir bakımla lpgnizi aktif hale getirin yada gidin en fazla bin liraya (tank değişimi yapılmayacak borularda değişmez) (lpg şamandırasını ya temizletin ya değiştirin) atiker taktırın arıza lambası yanmayacak şekilde teslim alırım diyede baştan anlaşın... parayıda arıza lambasının yanmadığını bi 10 dakikalık turdan sonra ödeyin... takistle taktırsanız emin olun bu yakıt sarfiyatından dolayı yeni lpg sisteminiz bedavaya gelir...
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
arabayı lpgde düzgün kullanmak istiyorsanız önce benzinde sorunsuz hale getirmelisiniz... unutmayın lpg beyni benzin verilerine bağlı çalışır.
tavsiyem madem satmıcaksınız önce benzinde kullanın bi kaç gün. arızayıda sildirin tekrar yanarsa nedenini bulun ve çözün...sonrasında ya düzgün bir bakımla lpgnizi aktif hale getirin yada gidin en fazla bin liraya (tank değişimi yapılmayacak borularda değişmez) (lpg şamandırasını ya temizletin ya değiştirin) atiker taktırın arıza lambası yanmayacak şekilde teslim alırım diyede baştan anlaşın... parayıda arıza lambasının yanmadığını bi 10 dakikalık turdan sonra ödeyin... takistle taktırsanız emin olun bu yakıt sarfiyatından dolayı yeni lpg sisteminiz bedavaya gelir...

evet, çok mantıklı. ancak bu söylediklerinizi henüz yapmamamın sebebi karşıma beklediğimden çok daha fazla bir masraf çıkabilecek olması. ne bileyim, beyin arızası çıksa ve 2000-3000 tl gibi rakamlar söyleseler altından zor kalkarım. üstüne bir de lpg değişecek. ama dediğinizi uygulayacağım, benzinde kullanmak hiç aklıma gelmemişti. inşallah ustalar bu sefer de benzin tesisatın değişecek deyip kestirip atmazlar.

benzer sorunlar yaşayan veya verdiğim bilgilerden yola çıkanların tahminlerini bekliyorum :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:57 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 19:41 ----------

Ek Bilgi : Yeni aklıma geldi, ustalar sorunun katalizör kaynaklı olabileceğini de söylemişlerdi.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
LPG den anlamam ama rolanti dalgalanması güc kaybı hissediyormusunuz? debimetre soketini çekin birde öyle deneyin. düzelme varsa ne ala düzelmezse oksijen sensoru sorunlu olabilir bunun için aracınız cihazla bakılmasından yarar var.Ama en azından debimetreyi sökerek deneyebilirsiniz
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
gaz kelebeğini ve rölanti ayarlayıcısını iyice temizlettirin, hava debimetresi ve oksijen sensörünün sağlam olduğundan emin olun, lpg yi depodan kapatın ve sigortasını çıkarın,akünün kutup başını akşamdan sökün ,sabah takın,aracınızı 100 150 km civarı benzinde kullanın,ve emisyon değerlerini benzinde yeniden kontrol ettirin,bence problem kalmaz,daha sonra lpg basıncınızı 1200 mbara ayarlayıp,enjektör memelerinizi de 2.5 mm yaparak araca lpg ayarı yaptırın; tabii voltranda ne tip enjektör var bilmiyorum valtek tip lpg enjektörü 150 tl civarında olmalı gerekirse değiştirin...
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
rölanti dalgalanması mı bilemiyorum ama rölantideyken arada bir titreşimler hissediyorum. hani borudan yakıt geçiyormuş da arada hava kabarcığı varmış gibi, kabarcık gelince bir titreşim oluyor ta sırtımda hissediyorum. hemen şimdi deneyeceğim.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 20:56 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 20:30 ----------

semia;

dediğinizi yapım. arabada normalde rölanti dalgalanması görünmüyor. stop edip debimetreyi söktüm, debimetresiz biraz düzensiz oldu ama debimetreyi söktüğümde de dalgalanma olmadı.

ancak, debimetre sökülmüşken hareket halinden yavaşlayıp durduğum zaman durduğumda rölanti dalgalandı.

daha sonra debimetreyi geri takıp çalıştırdığımda 1-2 saniye rölanti dalgalandı sonra yeniden sabite döndü.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ahmet bey benim demek istediğim öyle bir kullanın yakıtda azalma varmı demek istedim yani bedava para harçamadan test.Baktınız azaldı o zaman debimetre sorunlu yoksa cihazla mutlaka debimetre ve oksijen sensoruna bakmak gerek.
Yani araçınız çok yakıyorsa mutlak önce debimtre sonrası oksijen sensoru yanlış hava ve motor sıcaklık sensorudur
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Ahmet bey benim demek istediğim öyle bir kullanın yakıtda azalma varmı demek istedim yani bedava para harçamadan test.Baktınız azaldı o zaman debimetre sorunlu yoksa cihazla mutlaka debimetre ve oksijen sensoruna bakmak gerek.
Yani araçınız çok yakıyorsa mutlak önce debimtre sonrası oksijen sensoru yanlış hava ve motor sıcaklık sensorudur

teşekkürler Selim bey, deneyip sizinle paylaşacağım.

sırayla tüm önerileri deneyeceğim. ilgilenen herkese çok teşekkür ederim.
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Selim bey,

Henüz sizin formülünüzü deneyemedim, yoğun bir zamandayım, pek fırsat olmuyor. Ancak iki gün önce bujileri yeniledim, 20.000 km yol yapmıştım bujilerle. LPG'de düşük devirde tekleme yaşıyordum, bobin değişince azaldı, buji değişince hemen hemen bitti. Hatta hiç yaşamadım.

Ayrıca benzin ibresindeki düşüş eskiye göre yavaşladı gibime geliyor. (yaptığım yol standart olarak aynı.) Ayrıca LPG sarfiyatında da biraz iyileşme hissettim. Sizce sorunun kaynağı bu olabilir mi yoksa bu olabilecek başka bir sorun muydu?

Ayrıca son baktırdığımda aracımda sadece O2 sensöründen ötürü arıza ışığı yanıyordu, LPG için normal demişlerdi. Bujileri taktırdığım yerde tekrar cihaza bağlattım, bu sefer hem O2 hem debimetre için yanıyormuş ışık. Debimetreyi söküp taktığımdan ötürü olabilir mi?

Sınav haftam, bittiğinde yeni emisyon testi yaptıracağım. Gelişmeleri paylaşmak istedim.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet sınav haftası iki oğlumda sınavlara çalışıyor başlarını kaşıyamıyor Allah yardımcınız olsun.
Şimdi Önce pahali masraftan önce lambda sensorun yanması ve yakıt sarfiyatı için şimdi beyin motor sıcaklığını ne algılıyor? ona bakmak lazım arızada herdaiam olmasada oksijen sensorunu yakar eğer yanlış veri veriyorsa buda yakıta vurur.diğer olasılık debimetre. bunların sağlam olduğuna bakılması gerek,motor sıcaklık sensoru 25tl civarı. Tabii herşeyin başında aracınız hem lpg hemde benzinde olmaması arızanın burda olmamasına bağlı,Öncelikle LPG yi bitirin benzinde kalsın ve ona göre bu parçalara bakın motor sıcaklık sensoru debimetre.Debimetre arızza ışığı muhtemelen soketini çektiğiniz için kalmış olabilir. debimetresiz kullanmayı ihmal etmeyin
 
Üst