Vectra B DTI yağ karışımı

sedat166

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şırnakta çalışıyorum ve burda adam gibi bi usta yok, şimdi aktaracağım sorunum için bana motoru indirtecekler nerdeyse. Bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.Aracım 2000 model 2000 motor Vectra B DTI ,son bir haftadır yolda giderken , rölanti ibresi bi anda sıfıra düşüyor ve hareket etmiyor, ardından araç silkeleyip stop ediyor.Geçen rölantinin yine sıfıra düştüğü anda aracı durdurup motor çalışırken , resimdeki 1 nolu hortuma baktım , gaz verince şişmesi gerekirken ,büzülüyordu resmen. 2 nolu kısımdan radyatöre bağlanıyor ordan hava emiyor bu parça,2 nolu kısmı sökünce direk hava alınca rölanti düzeldi birden, ama o 2 nolu hava aldığı kısımdan baktımki havayla beraber yağ ( yakıtta olabilir ) atıyor, ki 3 nolu kısımda atılan yağı görüyorsunuz. şimdi bu yağın ordan atılması normal bi durummu , bilen arkadaşlar lütfen yardım etsin , aracı kullanamıyorum çünkü , farkında olmadan bi anda motor stop ediyor .....:( VE evet çekişte problem varr :(
 

Ekli dosyalar

  • araç-1.jpg
    araç-1.jpg
    87.5 KB · Görüntüleme: 32

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Şırnakta çalışıyorum ve burda adam gibi bi usta yok, şimdi aktaracağım sorunum için bana motoru indirtecekler nerdeyse. Bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.Aracım 2000 model 2000 motor Vectra B DTI ,son bir haftadır yolda giderken , rölanti ibresi bi anda sıfıra düşüyor ve hareket etmiyor, ardından araç silkeleyip stop ediyor.Geçen rölantinin yine sıfıra düştüğü anda aracı durdurup motor çalışırken , resimdeki 1 nolu hortuma baktım , gaz verince şişmesi gerekirken ,büzülüyordu resmen. 2 nolu kısımdan radyatöre bağlanıyor ordan hava emiyor bu parça,2 nolu kısmı sökünce direk hava alınca rölanti düzeldi birden, ama o 2 nolu hava aldığı kısımdan baktımki havayla beraber yağ ( yakıtta olabilir ) atıyor, ki 3 nolu kısımda atılan yağı görüyorsunuz. şimdi bu yağın ordan atılması normal bi durummu , bilen arkadaşlar lütfen yardım etsin , aracı kullanamıyorum çünkü , farkında olmadan bi anda motor stop ediyor .....:( VE evet çekişte problem varr :(

Kardeş usta değilim, dizel motordan da fazla anlamam ama 10 gün önce tamircim senin motorun aynısından sıfırladı, topladığında ve çalıştırdığın da oradaydım hatta ilk marşa ben bastım... ilk çalıştırma da senin 1 nolu hortumla işaretlediğin hortumu emme manifoldunun girişinden çıkardı. araç öyle yaklaşık 40 dakika çalıştı... ben ara ara hararetine bakıyordum. bir ara yüksek devir vermeye başladı o sıra sizin dediğiniz gibi hava ve yağ karışımı atıyordu hatta ön cam full yağ oldu.. Motor yeni olduğundan mı attı yoksa devamlı mı atıyor bilemiyorum.Ancak cumartesi sorabilirim.
fakat sizin tarifinize göre araç zannedersem yeterli hava alamıyor gibi geldi bana
hava filtresi yeni ve temiz ise intercoolerı(2 nolu işaret ile gösterdiğiniz hortumun çıktığı hava soğutma radyatörü) bir kontrol ettirin. intercooler da da bir tıkanıklık yok ise turbo da sorun olabilir. zannedersem turbonuz da sorun var.... Usta değilim sadece tahmin ediyorum...Ustalarımız görünce yardımcı olacaklardır...Çözülemeyecek bir sorun değil...

Son olarak şunu deneyin.. şimdi 1 nolu hortumu emme manifoldunun oradan çıkarın(ecotec yazısının oradan) ve aşağıya doğru salın... motoru kirletmesin...aracı bu şekilde 1-2 km sürün... turbo devre dışı olduğundan aracın çekişi olmayacaktır. daha sonra hortumu takın.. aynı yerde aynı şekilde aracınızı kullanın, hortumu taktıktan sonra aracın çekişinde bariz bir artma yoksa turbonuz arızalı demektir....türk işi arıza tespiti :)
 

sedat166

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eywallah ustam, usta diyorum sana en azından burdakilerden daha ustasın, benimde aklıma intercoolerda acaba tıkanıklıkmı var diye geldi, 2 nolu kısımdan hortumu çıkarıp denedim ama bi süre sonraa yine rölanti sıfıra indi ve arç stop etti, inip baktığımda da 3 nolu kısma yağlrın sıçradığını gördüm, araç bu şekilde habire yağ eksiltir zaten, bu kısımda havayla yağın karışması normalmi acaba, geçen sene aracım rampada bırakınca çalışmıyordu, elli yere gösterdim motor bitik dediler en son bi usta buldum, 20 tl ye motor dönüş hortumu mu ne onu değiştirdi sorun çözüldü, kar kış demeden tek marşta çalışıyor ama şimdide bu rölanti belası başladı. EGR m bitik zaten biliyorum ama rölanti neden böyle anlamadım.rölanti yi çözsem daire başkanımız ankaralı verecem kendisine getirsin temiz elden geçirsin diyecemde araç sıkıntılı işte....
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Geçen gün bu dti den gelmişti. Vakum hortumlarını karıştırmışlar, saçma sapan bağlamışlar.. motor haliyle sapıtıyordu.. 1 saatte söktü temizledi taktı tamirci arkadaşım.Senin sorunun motordan çok usta bulamamakla ilgili...
Şimdi dti motorlarda nasıl bilemiyorum.Ama kürbürütor kapağında yağ buharının cıkmasını sağlayan, doğaya salındığında zararlı olduğu için emme manifolduna bağlanan hortumdan doğal olarak yağ-yağ buharı geliyor.Bu yağ yüzünden benim boğaz kelebeğim yağlanıyordu.Zamanla kurum yapıyor kelebekteki hava deliklerini tıkıyordu. o yüzde catch oil yaptım. linkteki konuda motor resmindeki kırmızı zımbırtı
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=95361&page=2

Şimdi aynı sistem dti motorlarda da varsa büyük bir ihtimal de intercooler dan önce (resime bakarak) sisteme bağlandığı için hava ve yağ-yağbuharı gelmesi normal gibi geldi bana...
araçınız da aşırı bir yağ eksiltme var mı önemli olan noktalardan biride bu...

zaten bu catch oil genelde dizel araçların intercoolerları yağlanıp tıkanmasın diye kullanılıyormuş...
http://www.techturkey.com/forum/genel/153397-oil-catch-can-sorunu.html

Sonuç olarak sen emme manifoldunun oradan çıkarınca da rolanti sorunun devam ediyor ise sorun turbodan çok pompaya doğru kayıyor..
Benim ki sadece bir fikir..
 

sedat166

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fikirlerin çok güzel, dediğin gibi olabilir ama bişey var ince bi detay . geçen haftaya kadar 1,5-2 ayda 1 litre falan eksiliyordu yağım, ne zamanki rölanti sorunu oluştu,1 haftada 2 litre eksilmiş..şunu anladım ki emme manifoltundan aşırı ısınıp buharlaşan yağ ve hava karışımı pistonlara püskürtülüyor ,eğer böyleyse zaten bu yağ enjektörleri habire tıkar.enjektörlerin tıkanmasıda rölantiyi etkiler herhalde, böyle böyle mazot pompasına kadar gidecem galiba.. fikir işte :)
 
Üst