Vitesteki araç mı yoksa boştaki araç mı çabuk durur?

send111

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
her şartta debriyaj +fren diğerlerine göre daha kısa mesafe sağlar arkadaşlar .ne kadar süratli vites küçültebilirsiniz bi düşünün panık anında tepki sürelerinizi hesaba katın .direk fren +debriyaj en kısa sürede tepki ve durmaya yol açar.
 

gh912

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
805
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yaw şaka bir yana konu basit gibi görünüyordu ama megersem hiçte sanıldıgı gibi küçümsenecek bir konu değilmiş:) amma farklı yorumlar cıktı.araba kullanmak birazda refleks işi .o an tecrübeden ve alıskanlıktan dolayı edinmiş olduğum refleksler ve bilinç altım neye hükmediyorsa aslında ben onu yapıyorum.bence her olay kendi içinde çözümlenmeli genelleme yapılmamalı.yeri gelir bilinç altın debriyaja bastırır yeri gelir sadece frene basarsın ama vites boşa almak ASLA!zaten ne yapılması gerektiğini o anki şartlar insana anlatır.
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yaw şaka bir yana konu basit gibi görünüyordu ama megersem hiçte sanıldıgı gibi küçümsenecek bir konu değilmiş:) amma farklı yorumlar cıktı.araba kullanmak birazda refleks işi .o an tecrübeden ve alıskanlıktan dolayı edinmiş olduğum refleksler ve bilinç altım neye hükmediyorsa aslında ben onu yapıyorum.bence her olay kendi içinde çözümlenmeli genelleme yapılmamalı.yeri gelir bilinç altın debriyaja bastırır yeri gelir sadece frene basarsın ama vites boşa almak ASLA!zaten ne yapılması gerektiğini o anki şartlar insana anlatır.

zaten trafiklte her şey şöförün insiyatifine kalmış bi olay. dediğiniz gibi 300 500 neyse hızla giderken önümde 40 50 ile giden bi araba geçtiği zaman kafama silah dayasalar debriyaja basmam.çünkü amacım hız kesmektir durmak değil. ama durumlar her zaman farklılık gösterir ki o anı yorumlayıp kara vermek kişiye kalmıştır..
 

cmb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2008
Mesajlar
773
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tabiki Boşta
 

timuti79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2007
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cıktıgın vitesle inmek yeterli kompresyonu saglayarak aracın hız kazanmamasını saglamak içindir ve motor freninden yararlanmak içindir.
birkere allah korusun otobanda kaptırmıs giderken önüne birden birşey cıksa kedi köpek gibi tamamen durman imkansız ancak yavaşlarsın ve hayvanı ezersin.yüksek süratlerde ben sadece frene basıyorum abs nin ayagımın altında pat pat ettiği cok olay oldu ama hep araba stop etmesin diye sonlara dogru debriyaja basarım.burda demir hocanın söylediği ani durmak gerekiyorsa debriyaj artı fren diyor ama bana cok yüzeysel geldi bu acıklama.bazı durumlarda frenin yetmeyecegini hissedip cok 5 ten 3 e sallayıpta fren yaptıgım olmustur.sonucta motor freni diye bir deyim cıkmıstır bunuda bizler cıkarmadık yine demir bükey gibi hocalar cıkardı bu deyimleri.

Selamlar,

Her zaman fren + debriyaj daha kısa duruş sağlar, yuzeyselden daha derine inersek;


m =aracın kutlesi
V1 = frene basmadan onceki seyir surati
V2 = frenaj sonrası surat
F = Surtunme kuvvetlerinin toplamı (Lastik, fren)
Fr = Ruzgar direnci
d = istenen surate inene kadar katedilen yol
E1m = Ilk hızdaki motor içi kinetik enerji
E2m = Yavaşlanan hızdaki kinetik enerji

olsun

Motor parçalarının hareketinden dogan enerjinin hesabı çok daha detaylıdır ancak buradaki Em tanımı konuyu açıklamaya yeterli olacaktır.

Buna gore beriyaja basılmaz ise aşağıdaki denklem lise fizigiyle konuyu modellemeye yetiyor.

½ (mV1² - mV2²) + (E1m – E2m) = (F x d) + (Integral V1 den V2’ye (Fr x d)

Denklemin sol tarafında aracı belli bir suratten daha farklı bir surate indirdiğimizde gereken enerjiyi temsil eden 2 surat arasındaki kinetik enerji formulu mevcuttur (Einstein’ın e=mc² sinden gelir). Kuvvet x yol da yine enerjiyi formul eder.

Debriyaja basılırsa denklem aşağıdaki şekilde olacaktır;

½ (mV1² - mV2²) = (F x d) + (Integral V1 den V2’ye (Fr x d)

Ne yaptık, motor içi surtunmeleri debriyaja basmakla sistemden izole ettik,

Buna gore hız değişiminden kaynaklanan kinetik enerji ½ (mV1² - mV2²) sabit kalacağından ve benzer şekilde F kuvvetlerini ve ruzgar direncinin olusturdugu enerjiyi de sabit kabul edersek, d mesafesi de azalacaktır. Kolay anlaşılsın diye tamamen atmasyon sayılar koyuyorum;

½ (mV1² - mV2²) = 60
(E1m – E2m) = 10
F = 10
(Integral V1 den V2’ye (Fr x d) = 10 buna gore

Ilk denklem (debriyaja basmadık)

60 + 10 = (10xd) + 10
60 = 10 x d buna gore d = 6 olur

Ikinci denklem (debriyaja basıyoruz)
60 = (10xd) + 10

50 = 10 x d buna gore d = 5

Kolayca gorulebileceği gibi debriyaja basıldıgından durma mesafesi daha kısa olacaktır.

Umarım bu yeterince detaylı olmuştur.

Saygılarımla,

Not: Fr hızın karesi ile formule edildiğinden yavaşladıkça sabit kalmayacak, azalacaktır. (Integral hesabı simgelerini bulamadıgımdan bu şekilde yazıyorum)
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Bu olay bayağı bilimsel olmaya başladı. Arkadaşlar formüllerle açıklama yapıyor.
Bi ara fırsatı olan arkadaşlar boş bi yol bulun da deneyelim
en hızlı motor freniyle mi debriyaj ilemi duruyo..


Bende sunu sorayım
Debriyaj ı nezaman kullanyorsunuz.

sadece vites değiştirme ve frene basıp durmaya yakın mı değiştiriyorsunuz.

Ben mesala tümsek lerde uygun olan yerlerde filan boşa alyodum şimdi sürüş esnasında debriyaja mümkün olduğu kadar az basmaya çalışyorum.
 

Alper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
244
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
malesef forumun çoğu yanılgı içerisinde, debriyaj artı fren her zaman daha kısa sürede durur, deneysel ve teorik olarak kendime ispatlamışlığım vardır.

vitesdeki arac her ne kadar kompresyona bağlı aracın hızını kontrol ediyor gibi olsa da aniden 0km/saate inmek istiyorsak, yürüyen aksam ve tekerin bağlantısını kesmeliyiz. böylelikle fren tertibatı sadece tekerin dönmeye bağlı eylemsizliğini yenmeye çalışır.
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
biraz durum karışmışmı banamı öyle geliyor:D arkadaşlar rampa aşağı tam değilde yavaşlamak için motor freniyle sadece fren uygulayarak daha kolay başarılı bir şekilde yavaşlama olur ancak çiğ yakıt atar motor... tabi debriyaj + fren yani tam durmak istenildiiğindede çiğ yakıt atar... uzun lafın kısa hikayesi tam durmayacaksa araç yavaşlatılmak isteniliyorsa sadece araç viteste iken sadece frenle daha çabuk yavaşlanır tam durmak isteniliyorsa debriyaj + fren daha çabuk durdurur.. zaten panik frenajda debriyaj + fren yapıyoruz ister istemeden yani genelde... sadece frende motor rölantiye düşüne kadr yavaşlarsınız ancak araç durmaz ya stop eder yada aracı titreterek aracı yürütür... saygıLAr....
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
malesef forumun çoğu yanılgı içerisinde, debriyaj artı fren her zaman daha kısa sürede durur, deneysel ve teorik olarak kendime ispatlamışlığım vardır.

vitesdeki arac her ne kadar kompresyona bağlı aracın hızını kontrol ediyor gibi olsa da aniden 0km/saate inmek istiyorsak, yürüyen aksam ve tekerin bağlantısını kesmeliyiz. böylelikle fren tertibatı sadece tekerin dönmeye bağlı eylemsizliğini yenmeye çalışır.
:good: :good: :good:
 

tanerr22

Kayıtlı Kullanıcı
04-Ağrı
Katılım
5 Tem 2010
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
yahu konuyu açan arkadaş yokuştan bahsetmiyorki....eğer yokuş ise dediğiniz doğrudur ama düz yolda vitesteyken araç güç üretir dolaysıyla frenede basarsanız fren mesafesi boş vitese göre daha uzar.....
 
Üst