her şartta debriyaj +fren diğerlerine göre daha kısa mesafe sağlar arkadaşlar .ne kadar süratli vites küçültebilirsiniz bi düşünün panık anında tepki sürelerinizi hesaba katın .direk fren +debriyaj en kısa sürede tepki ve durmaya yol açar.
yaw şaka bir yana konu basit gibi görünüyordu ama megersem hiçte sanıldıgı gibi küçümsenecek bir konu değilmiş amma farklı yorumlar cıktı.araba kullanmak birazda refleks işi .o an tecrübeden ve alıskanlıktan dolayı edinmiş olduğum refleksler ve bilinç altım neye hükmediyorsa aslında ben onu yapıyorum.bence her olay kendi içinde çözümlenmeli genelleme yapılmamalı.yeri gelir bilinç altın debriyaja bastırır yeri gelir sadece frene basarsın ama vites boşa almak ASLA!zaten ne yapılması gerektiğini o anki şartlar insana anlatır.
cıktıgın vitesle inmek yeterli kompresyonu saglayarak aracın hız kazanmamasını saglamak içindir ve motor freninden yararlanmak içindir.
birkere allah korusun otobanda kaptırmıs giderken önüne birden birşey cıksa kedi köpek gibi tamamen durman imkansız ancak yavaşlarsın ve hayvanı ezersin.yüksek süratlerde ben sadece frene basıyorum abs nin ayagımın altında pat pat ettiği cok olay oldu ama hep araba stop etmesin diye sonlara dogru debriyaja basarım.burda demir hocanın söylediği ani durmak gerekiyorsa debriyaj artı fren diyor ama bana cok yüzeysel geldi bu acıklama.bazı durumlarda frenin yetmeyecegini hissedip cok 5 ten 3 e sallayıpta fren yaptıgım olmustur.sonucta motor freni diye bir deyim cıkmıstır bunuda bizler cıkarmadık yine demir bükey gibi hocalar cıkardı bu deyimleri.
:good: :good: :good:malesef forumun çoğu yanılgı içerisinde, debriyaj artı fren her zaman daha kısa sürede durur, deneysel ve teorik olarak kendime ispatlamışlığım vardır.
vitesdeki arac her ne kadar kompresyona bağlı aracın hızını kontrol ediyor gibi olsa da aniden 0km/saate inmek istiyorsak, yürüyen aksam ve tekerin bağlantısını kesmeliyiz. böylelikle fren tertibatı sadece tekerin dönmeye bağlı eylemsizliğini yenmeye çalışır.