X20XEV Termostat Değişimi

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Önceden söyleyeyim, bu az biraz "how-to", biraz da "bu ne be?" tarzında bir konu olacak.

Aracım süratlı kullanımlarda soğuk çalışmaya meğilli olduğundan dün termostatını değiştireyim dedim.

internet üzerinden Behr marka termostat almıştım, indirimli hali ile 30TL civarı tuttu.

Bu motorlarda termostat nispeten kolay bir yerde, diğer parçalarda olduğu gibi motorun yarısını sökmenize gerek kalmıyor :D

Hatta örnek resim, işte burada:

iki tane vida tutuyor, vidalar Torx E10, bu vesileyle torx seti de almış oldum :D

Su kabına giden ince hortum ve radyatöre giden kalın hortumun kelepçelerini pense yardımı ile çıkarmak gerekiyor.

Ve sonuç:

ilk "bu ne be?" sorusu: Bu kadar da paslı olması normal mi? :D

Yeni termosatı takarken contasının tam oturduğundan emin olun (mutlaka yeni conta kullanın, termostatın içinden çıkıyor zaten). Ben conta kanalına vazelin sürdüm, böylece conta güzel yapıştı ve takarken de düşmedi. Soğutma sıvısını tamamladıktan sonra motoru çalıştırıp ısınmasını bekliyoruz, termostatın oralardan sıvı sızıntısı olmadığından emin oluyoruz.

Ve bu da mutlu son:

Bu halde sabit kalması gerekiyor, ve bu duruma geldiğinde radyatöre giden hortumun da ısınmış olması gerekiyor.

Bunlar da çıkan termostatın resimleri, iç taraf kırmızı renkte kaplı, pas renginden biraz daha kızıl sanki ve hiçbir şekilde kazınmadan çıkmıyor:
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
eline sağlık alper güzel çalışma olmuş :)
 

anjelotkral

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
1,089
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Önceden söyleyeyim, bu az biraz "how-to", biraz da "bu ne be?" tarzında bir konu olacak.

Aracım süratlı kullanımlarda soğuk çalışmaya meğilli olduğundan dün termostatını değiştireyim dedim.

internet üzerinden Behr marka termostat almıştım, indirimli hali ile 30TL civarı tuttu.

Bu motorlarda termostat nispeten kolay bir yerde, diğer parçalarda olduğu gibi motorun yarısını sökmenize gerek kalmıyor :D

Hatta örnek resim, işte burada:

iki tane vida tutuyor, vidalar Torx E10, bu vesileyle torx seti de almış oldum :D

Su kabına giden ince hortum ve radyatöre giden kalın hortumun kelepçelerini pense yardımı ile çıkarmak gerekiyor.

Ve sonuç:

ilk "bu ne be?" sorusu: Bu kadar da paslı olması normal mi? :D

Yeni termosatı takarken contasının tam oturduğundan emin olun (mutlaka yeni conta kullanın, termostatın içinden çıkıyor zaten). Ben conta kanalına vazelin sürdüm, böylece conta güzel yapıştı ve takarken de düşmedi. Soğutma sıvısını tamamladıktan sonra motoru çalıştırıp ısınmasını bekliyoruz, termostatın oralardan sıvı sızıntısı olmadığından emin oluyoruz.

Ve bu da mutlu son:

Bu halde sabit kalması gerekiyor, ve bu duruma geldiğinde radyatöre giden hortumun da ısınmış olması gerekiyor.

Bunlar da çıkan termostatın resimleri, iç taraf kırmızı renkte kaplı, pas renginden biraz daha kızıl sanki ve hiçbir şekilde kazınmadan çıkmıyor:


ben hiç ibremin 90 da durdugunu gormedım hatta 90 a yaklastıgnı bıle gormedım motor fan acmayı unttu arasıra manuel olarak ben acıyorum
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Manifolta olan yakınlıktan dolayı, o taraftaki saplamalar soğuk-sıcak ya kırılıyor ya yalama oluyor. İşçilik olarak işi kolaylaştırsa da, dayanıklılık için kötü bir tasarım bence.
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ben hiç ibremin 90 da durdugunu gormedım hatta 90 a yaklastıgnı bıle gormedım motor fan acmayı unttu arasıra manuel olarak ben acıyorum

Bende de trafiksiz yerlerde böyle idi, aslında motor için çok kötü durum değil ama ekonomik kullanım için çok iyi değil çünkü beyin sürekli 90'lı derecelerde tutmak için karışımı zenginleştiriyor. İşim uzak olmasa ve yılda 15bin km yapıyor olmasam ellemezdim :)
 

burki77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Eline saglik gerçekten de çok yararli bir bilgi paylasimi olmus. Benim aracinda termostadi acik kalmis o sebeple degismesi gerekiyordu, artik kendim yaparim. '' Eline saglik''
 

GEREMY

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
eline sağlık bende corsa b ninkini değiştirttim.
açık kaldığı için motor ısınmıyordu.
 

senator 2.5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
belli bir kilometreden sonra vectra b ya da astra g araçların termostatlarını ve hararet müşürlerini mutlaka orjinal gm olanlarıyla değiştirmek gerekiyor. çünkü yan sanayi olanlar bir türlü verimli çalışmıyor. sürekli bir yerlerinden soğutma suyunu kaçırıyor. ben geçen hafta aracın hararet göstergesi hep düşük kaldığından hemen termostatla birlikte hararet müşürünü değiştirdim. aracın harareti ve fan açma derecesi normale döndü.
 

BlueLive

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
793
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
son zamanlarda hararet 80-82'yi geçmiyor. park halinde 15-20dk araba çalışırsa önceki gibi 90'da kalıyor. termostat aldım, henüz değiştirmedim. emin olamıyorum neden olduğuna
 

wendor11

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2017
Mesajlar
132
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Uzun yolda helede kışın hararet 80 e bile cikmiyor mavi çizginin hemen üstünde kalorifer de isitmiyor araçta antifiriz var petek de temiz kendim tertemiz ettim

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst