1.6 Astra G Z20LET Dönüşümü

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
196
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Selamlar

Trafikte hemen hemen hepimizin başına gelmiştir altında biraz güçlü bir arabası olan insanlar önünde giden düz 1.6 ve altı motorlu araçları ezercesine tahammülsüzce selektörler vs beni son günlerde iyice uyuz etti diyebilrim,aracım G kasa astra 2004 model sıfır olarak almıştık zamanında,araç şuanda 88binde pederin pekte değiştirmeye niyeti yok gibi,sizden öğrenmek istediğim şey şu

Ben bir Bertone hayranıyım,hep 2.0T motorlu bir bertonem olsun istemişimdir,tek kapı bir aracın bizim aileye gelmesi demek dünyanın sonunun geldiği anlamına gelir =)

Bu noktada benim en çok hoşuma giden şey dışarıdan sıradan 1.6 motor gibi durup içinde Z20LET yatan bir astra hayali,sorumsuzca otobanda selektör atan sol şeritte önümdeki araçla fren mesafesi bıraktığımda dahi o boşluğu sanki ben gidemiyormuşum gibi algılayıp sağımdan geçmeye çalışanlar için böyle bir şey peşindeyim ve yapmayıda ciddi ciddi düşünüyorum olabilitesi bence yüksek maddi açıdanda çok fazla paraya mal olmayacağı düşüncesindeyim şöyle ki aklımda ki şey bir bertone 2.0T alıp aktarma organları ve motorunu benim düz 1.6 ile tamamiyle takas etmek,bendeki motor ve şansıman vs bertoneye,bertonedeki motor ve gerekli parçalar da benim araca gelecek,bertoneyide 1.6 motor olarak satarız

bu anlattığım şeyin oluru var mı ? :D sırf dalgasına arkasına da 1.4 etiketi yapıştırmak lazım kısaca küçümseyen insanlarla dalga geçebilecek bir astra yapmak istiyorum,10bin TL ye kadar bu dediğim şey gerçekleştirilebilir mi ?
 

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ne modifiyeler yapılıyor, olur tabiki, ama sadece masrafını düşünmeyin. Tüm yaptığınız işlemleri trafiğe işletmeniz gerekiyor. Bunun yanında bunları güzel bir şekilde yapabilecek iyi ustanız olmalı, aynı zamanda uğraşacak. Birde modifiye sonrasında bu araç yolda gidebilecek mi? yani Bertone alt takımı ile sizin alt takımınız aynı değildir, fren mesafesi, kavşaklardan geçeileme özellikleri tutmayacaktır. Adamlar Murat 131 e Şahin e turbo takmış, bunuda yaparlar eminim. Soru değer mi? Ona vereceğiniz masrafla daha başka şeyler yapılabilir düşüncesindeyim.


Aşağıdakiler görüntü olarak normal araç ama :D
Opel Astra 2.2 Sport 2002 Model 22.500 TL Galeriden satılık ikinci el Kırmızı renk - 130864913

Opel Astra 2.0 T Sport 2005 Model 33.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Gümüş Gri renk - 135801183
 

yavuz_ozaydin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Böyle birşey yapmanın yanında yasal boyutunu araştırmak gerek Motor hacminiz büyüyor ve ruhsata işletmeniz mümkün mü bir araştırın derim. Bunu hallettiğinizi varsayarsak.

Gerekli parçalar.
1-Komple motor ve motor kulakları ki bu kulakları aracınıza adepte etmeniz gerek yerleri aynı olmayacaktır yani karşılamayacak karoser tarafını
2-Şanzuman
3-Aktarma organları
4-Fren sistemi diskler balatalar abs sistemi vs.
5-Beyin ve elektirik bağlantıları ve benzin pompanızı değiştirmeniz gerek yetersiz kalacaktır.
6-Göstergeleriniz yanlış göstereceği için gösterge paneline ihtiyacınız var devir saati ve hız göstergesi unutmayın ki hız lastiklerin dönüşünden değil şanzumanın dönüşünden alır hızlanmayı sizin kadranınız bu z20let e göre düzenlenmeli.
7-Kaporta işleri çıkabilir intercooler vb elamanlar olduğundan ön tanpon sorunlar yaşanabilir.
8-Çok çok iyi uzman bir mekanikçi ve elektirik-elektronikçi ;)

Bu koşullarda tahmin ettiğiniz bütçenin içerisinde kalmanız mümkündeğil. Benim şahsi fikrim Astra turbo almanızı öneririm ;)

Saygılarımla...
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Ufak capta güçledirmeler yapabilirsiniz...ama değer mi bilemem... headers, dereceli egzantrik, egzoz sistemi , yazılım, emme manifoldu gibi aksamları değiştirip 140-150 beygirlere ulaşabilirsiniz... beygir gücünü Sadece tahminen söylüyorum...20-30 hp güç artması için harcayacağınız paraya bence değmez.. 150-160 hp lere ulaştığınız da zaten vites kutusunu kırarsınız. Fren sistemi yetersiz kalır. Lastikler amortisörler vs... komple değişmesi lazım..

Neticesinde araçınız 1.6... ve aile aracı... ve bence güzel bir araç...sınıfında ki diğer araçlardan çok çok iyi...

İleride kendi aracınız olduğunda büyük motor 3.0 omega 2,5 vectra gibi bir araç alıp pis fantaziler gerçekleştirebilirsiniz..


Diyelimki Bir X16XER 'imiz var.. - page 1 - Proje Araçlarımız - Opel Garage

opeL garage de doldurulan Astra GSi Atmosferik 2.0 dan turbo lu 2.0 a


Opel Astra GSI Turbo [SEL20LET Project] - page 1 - Proje Araçlarımız - Opel Garage

X20XEV den Z20LET e - page 1 - Proje Araçlarımız - Opel Garage



2 adet cevap vermişim mod arkadaşlar bir tanesini silerse sevinirim
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Ufak capta güçledirmeler yapabilirsiniz...ama değer mi bilemem... headers, dereceli egzantrik, egzoz sistemi , yazılım, emme manifoldu gibi aksamları değiştirip 140-150 beygirlere ulaşabilirsiniz... beygir gücünü Sadece tahminen söylüyorum...20-30 hp güç artması için harcayacağınız paraya bence değmez.. 150-160 hp lere ulaştığınız da zaten vites kutusunu kırarsınız. Fren sistemi yetersiz kalır. Lastikler amortisörler vs... komple değişmesi lazım..

Neticesinde araçınız 1.6... ve aile aracı... ve bence güzel bir araç...sınıfında ki diğer araçlardan çok çok iyi...

İleride kendi aracınız olduğunda büyük motor 3.0 omega 2,5 vectra gibi bir araç alıp pis fantaziler gerçekleştirebilirsiniz..


Diyelimki Bir X16XER 'imiz var.. - page 1 - Proje Araçlarımız - Opel Garage



opeL garage de doldurulan Astra GSi Atmosferik 2.0 dan turbo lu 2.0 a


Opel Astra GSI Turbo [SEL20LET Project] - page 1 - Proje Araçlarımız - Opel Garage

X20XEV den Z20LET e - page 1 - Proje Araçlarımız - Opel Garage
 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
196
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bertone ile Normal sedan aynı iskelete sahip değil mi yani ? vites kutusundan fren sistemlerine kadar herşey sedana cuk diye oturur sanıyordum ben =) sonuçta buradaki modifiye başka bir aracın motorunu ve diğer düzeneklerini uydurmasyon bir şekilde araca yerleştirmek değil,aynı kasa aynı iskelet var diye geçişi başka araç motoru entegrasyonundan daha kolay olur dedim,5 10hp için macera aramam zaten,benim hoşuma giden maalesef bu dışardan bakıldığında içindeki motordan kimsenin haberi olmamalı =)
 

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Düşüncenizde haklısınız, fakat şunu unutmayın, aile için tasarlanmış ve ekonomik bir aracın parçaları ile hız ve sürat için tasarlanmış spor bir aracın herşeyi aynı olamayacaktır. Örneğin 1-turbo bir motorda ister istemez fazladan parçalar olacağı için şase ye tam oturmayacak, sağdan soldan yer açmak gerekecektir.
2-1.6 standart bir aracın şanzımanı ile 2.0T bir aracın şanzımanı elbette aynı olmayacaktır.
3-Daha hızlı ve daha hırçın bir aracın fren ve amartisör sistemi ile günlük kullanımdaki bir aracın fren ve amartisör sistemi de yine aynı olmayacaktır.

Bunlar benim aklıma gelenler.
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Madem 10.000 lira gibi bir bütçeniz var motor değiştirmek yerine
Headers-Komple Egzoz -Dereceli Egzantrik ve Egzantrik kasnakları - Chip tuning - Kutu içi bir performans filtre - Ayrıca Silindir kapağını işleyip- Port polish ve Blue Print yaparsan yaklaşık 40 hp güç alırsın buda bertone 2.0 t motordan farksız gelir sana emin ol ayrıca fren sistemlerini geliştirip kaliteli bir coilevır ve lastik takımıyla Audi s3 lere kafa tutarsın
 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
196
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Düşüncenizde haklısınız, fakat şunu unutmayın, aile için tasarlanmış ve ekonomik bir aracın parçaları ile hız ve sürat için tasarlanmış spor bir aracın herşeyi aynı olamayacaktır. Örneğin 1-turbo bir motorda ister istemez fazladan parçalar olacağı için şase ye tam oturmayacak, sağdan soldan yer açmak gerekecektir.
2-1.6 standart bir aracın şanzımanı ile 2.0T bir aracın şanzımanı elbette aynı olmayacaktır.
3-Daha hızlı ve daha hırçın bir aracın fren ve amartisör sistemi ile günlük kullanımdaki bir aracın fren ve amartisör sistemi de yine aynı olmayacaktır.

Bunlar benim aklıma gelenler.

tamam da zaten fren şanzuman gibi parçalar da aynen olduğu gibi kasadan kasaya aktarılacak,arka tekerleklerinde disk dahi olmayan astraya 2.0T takıpta yola çıkmak zaten akıl karı olmaz,bana ilginç gelen şey ise ikiside aynı araç sadece biri 4 kapı biri 2 kapılı üretilirken 2 kapılı olanın şasesi ne kadar değişikliğe uğruyor ki ?

540x405_opel-astra-bertone-t-1108717.jpg


1326503124-opel-astra-g-16-16v-74kw.jpg



snc00362z.jpg

DSC00491.jpg


kesme biçme işlemi illaki olacaktır ama parçaların uymaması büyük gelmesi gibi bişey olmaması lazım yanlışmıyım ? aynı şekilde şanzuman fren sistemi,benzin pompası ecu gibi gerekli olan bütün parçalar bir araçtan diğer araca yerleştirilecek çok zor bir sevda mı bu :=)
 
Üst