15-40 Yağ Motora Zarar Verir Mi?

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
10-40 dışında kullanma sibop başlarını bozarsın
yanlış bilgi veriyorsun opel zaten 15w40 veya 10w40 kullanıyor nasıl oluyorda sibop başlarını bozacak lütfen yanlış bilgi veripde kafa karıştırmayın peki 15w40 nasıl sibop başı bozarrr ?
 

vectra 07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vectra 07

slm arkadaslar bende vctra b 1.6 var benım araba 9000 km de 2.5lıtre yag yaktı tabı bu sure ıcınde ben aralıklarla elkedem arabada lpg yok ve kullandıgım yag castrol 15.40 cokmu yag yakmıs yoksa yaf markasınımı deyıstırmem gerekıyor sız ne dıyosunuz
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Herzaman 10-40 yağ alırdım. Bu kez 15-40 yağ (Castrol magnatec) koydurdum. Kimileri 15-40 bizim araca zarar virir, motoru yer diyorlar. Bu doğru mu? Bilen varsa yazarsa sevinirim. Yağı yeni değiştirdim. Doğru ise yağı yeniden değiştireceğim.

Vectra b - 2,0
Benim bir usta var 15-40 yağı fazla yağ yakan araçlarda ve normalde kullandığını, yağ yakan araçta yağ yakmayı büyük oranda azalttığını söylüyor. Hatta yağ değişiminde banada aynı şeyi teklif etti ama benim araçta yağ yakma olmadığı için castrol magnetec 10w 40 kullandım. Sonuç olarak kullandığınız yağın zarar vereceği düşüncesinde değilim...
 

EGR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
841
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Herzaman 10-40 yağ alırdım. Bu kez 15-40 yağ (Castrol magnatec) koydurdum. Kimileri 15-40 bizim araca zarar virir, motoru yer diyorlar. Bu doğru mu? Bilen varsa yazarsa sevinirim. Yağı yeni değiştirdim. Doğru ise yağı yeniden değiştireceğim.

Vectra b - 2,0

15-40 yağ ile bir sorun olmaz kafana takma aracında yağ yakma sorunu varsa ve aracın motoru 100000 km devirmiş ise 15-40 yağ kullanılabilir.
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
kayserinin soğuğunda 15w-40 yağ kullanmak yerine 5w-40 yada 0w-40 kullanılsa (bu yağlar tam sentetiktir ve biraz pahalıdır) çok daha iyi olur.
Ancak bu tam sentetik yağlar kullanılamıyorsa en azından kaliteli bir marka 10w-40 kullanılmasında fayda var.

Yağlar kabiliyetlerine göre sınıflandırılırlar: Numaraları arasında nekadar büyük fark var ise o kadar kabiliyetli yağ olarak tanımlanır.
Örn: 0w-40 bu yağ soğukken sıfır numara gibi davranırken ısındığı zaman kırk numara yağ gibi davranabilir ve 40 birim hareket yeteneği gösterir.

15w-40 ise 25 birim kabiliyet gösterir ve daha ziyade tropik bölge için ideal bir yağdır.

başlanıç numarası yani W (winter) ne kadar düşükse motor ilk çalıştırmada o kadar iyi korunur.
Örn: 0W bir yağ 10W yağa göre ilk çalıştırmada 15 sn daha erken yağlama yapar ve motorun aşınması minimum seviyede tutulur.
2 yağda ısındığı zaman 40 numara olarak davranır ve kalınlıkları eşit olur.
 

erkan34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2008
Mesajlar
1,634
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
kayserinin soğuğunda 15w-40 yağ kullanmak yerine 5w-40 yada 0w-40 kullanılsa (bu yağlar tam sentetiktir ve biraz pahalıdır) çok daha iyi olur.
Ancak bu tam sentetik yağlar kullanılamıyorsa en azından kaliteli bir marka 10w-40 kullanılmasında fayda var.

Yağlar kabiliyetlerine göre sınıflandırılırlar: Numaraları arasında nekadar büyük fark var ise o kadar kabiliyetli yağ olarak tanımlanır.
Örn: 0w-40 bu yağ soğukken sıfır numara gibi davranırken ısındığı zaman kırk numara yağ gibi davranabilir ve 40 birim hareket yeteneği gösterir.

15w-40 ise 25 birim kabiliyet gösterir ve daha ziyade tropik bölge için ideal bir yağdır.

başlanıç numarası yani W (winter) ne kadar düşükse motor ilk çalıştırmada o kadar iyi korunur.
Örn: 0W bir yağ 10W yağa göre ilk çalıştırmada 15 sn daha erken yağlama yapar ve motorun aşınması minimum seviyede tutulur.
2 yağda ısındığı zaman 40 numara olarak davranır ve kalınlıkları eşit olur.
tamamen katılıyorum
 

EGR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
841
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
kayserinin soğuğunda 15w-40 yağ kullanmak yerine 5w-40 yada 0w-40 kullanılsa (bu yağlar tam sentetiktir ve biraz pahalıdır) çok daha iyi olur.
Ancak bu tam sentetik yağlar kullanılamıyorsa en azından kaliteli bir marka 10w-40 kullanılmasında fayda var.

Yağlar kabiliyetlerine göre sınıflandırılırlar: Numaraları arasında nekadar büyük fark var ise o kadar kabiliyetli yağ olarak tanımlanır.
Örn: 0w-40 bu yağ soğukken sıfır numara gibi davranırken ısındığı zaman kırk numara yağ gibi davranabilir ve 40 birim hareket yeteneği gösterir.

15w-40 ise 25 birim kabiliyet gösterir ve daha ziyade tropik bölge için ideal bir yağdır.

başlanıç numarası yani W (winter) ne kadar düşükse motor ilk çalıştırmada o kadar iyi korunur.
Örn: 0W bir yağ 10W yağa göre ilk çalıştırmada 15 sn daha erken yağlama yapar ve motorun aşınması minimum seviyede tutulur.
2 yağda ısındığı zaman 40 numara olarak davranır ve kalınlıkları eşit olur.


Hocam eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsinz. :good:
 

mhakkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2007
Mesajlar
1,419
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
5-40 yağ daha ince galiba. km çok motorlar için uyğun degil heralde...
 
Üst