2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar slm,

Uzun süreli araştırma ve düşünüp taşınmaların sonucunda 2013 Octavia 1.6 TDI Elegance almış bulunuyorum. Insignia ya LPG takmaya cesaret edemediğimden, Astra ve Focus un küçük olmasından, Mazda 6 nın yüksek vergisi ve tüketiminden dolayı tercihim bu yönde oldu. Aracımda ekstra olarak 17'' Teron Jantlar var ve renk olarak Platin Gri yi seçtim. Panaromik Sunroof istiyordum ama bayii bu araçlar için kesin geliş tarihi ve sabit fiyat garantisi veremedi. Bayii tanıdık olduğu için sıkı pazarlık rica ve minnetlerle son gelen 2 zammı da yansıtmadı o nedenle gidip Ordu'dan aldım ve Ankara'ya getirdim. Bu süre zarfında 750km yol yaptım ve işte izlenimler.

1- Aracın arka süspansiyonun torsiyon çubuk olması bazılarını yol tutuş konusunda düşündürmüş. Aracı aldığım ilk gün boş yolda 70-80 km hız aralığında sert şerit değiştirmeler yaptım ve arkada bir yol tutuş kaybıi kopma hissetmedim, hatta ESP bile devreye girmedi. Sonra, Samsun çıkışında yol çizgi çalışmaları nedeniyle çizgilerin üzerine aralıklarla kukalar koymuşlardı. Solda yol vermeyen kamyonu sağından geçerken, kamyonun fikir değiştirip üzerime kırması ile tekrar sola geçtim, bunları yaparken de kukalara çarpmamak için oldukça ani kukalar arası slalom yaptım, arka tarafta beni tedirgin eden bir kopma olmadı. Tıpkı ESP devrede gibi araba kendini istediğim şeride oturttu. Kısaca çok çok zorlamadıkça torsiyon çubuğun yol tutuşa negatif etkisini yaşayacak biri olacağını sanmıyorum.

2-Aynı konunun bir de konfora etkisi tartışılmış. Şahsen ben bunun konfora da negatif bir etkisini hissetmedim. Hatta genel olarak süspansiyon konforundan bahsedersek, süspansiyon oldukça tok ama konfordan ödün vermeden tasarlanmış. Özellikle Opel Insignia ve Astra GTC ile karşılaştırınca darbe emişleri vs daha yumuşak. Çukura vs girince öyle dangur dungur sesler, tıkırtılar gelmiyor. Üstelik benim aracımda 17'' jantlar vardı.

3- Arkadaki şaft tüneli eleştirilmiş. Arkada yolculuk etmediğim için bişi söylemek zor ama genel olarak bakınca rahatsız edici değil. Hatta arka koltuk çok daha düz tasarımlı ve 3. yolcu oldukça rahat edecektir. Tabii bunu gene Insignia ve Astra ya göre söylüyorum. Bu arada bu tüneli eleştirenler için açıklama aynı şasenin 4*4 versiyonlarında da kullanılacak olmasıdır.

4- Başka bir eleştiri koltukların yan desteği ile ilgiliydi. GTC ile karşılaştırdığımda evet GTC kadar sarmıyor, ama bu iyi mi kötü mü? Ben en azından koltuklarda daralmadım. Bazı arkadaşlar yan destek yetersizliği nedeniyle virajlarda koltuklarda kaydıklarını söylemişler. Anlattığım slalom olayları da dahil ben böle bir durumla hiç karşılaşmadım. Bence döşemeler olsun, koltuğun yumuşaklık ayarı olsun, yan destekler olsun gayet başarılı ve konfora dönük. Tek sorun açık rengi temiz tutmanın zorluğu.

5- Gelelim benim en çok düşüdüren olaya, yani performansa. 180HP lik GTC ve Insignia kullanıcısı olarak Octi nin beni üzmediğini söyleyebilirim. Tabii bu araçtan neler beklediğinize bağlı. Dip gaz yapıp max torku ürettiği devirler arasında araç çok güzel devirlenip hızlanıyor, sanki bu devirler arasında tork boost varmış gibi. Ama daha üst devirlerde bu hızlanma isteğinde düşüş oluyor. Ben sürekli klima açıkken kullandım, ne düzlüklerde ne de yokuş sollamalarında üzdü beni. Bir de sanki klima farklı bir motora bağlıymış gibiydi. Özellikle yokuşlarda kapatıp sonrasında açtım ve klima açılması çekişte bir düşüklük yaratmadı. Oysa bahsettiğim düşüşü GTC hissedebiliyorum. Kullanım boyunca şehir içleri geçişleri hariç 110-115 e sabitledim ve yağ gibi geldim. Ankara çevre yolunda arkadan gelen bir Volvo S40 ın sıkıştırmasıyla 120 ile giderken biraz asıldım ve sorunsuz olarak hemen 145 lere çıktı. ROdajda olduğum için daha üst hızlara çıkarmadım.

6-Bir önceki madde de dedim ya ne beklediğinize bağlı diye. Öyle milletle kapışılacak, gücünü gösteriim diyeceğiniz bir araç da değil ama. Mesela bir ışıkta Opel Vectra A kasa ile (sanırım 110hp lik di) kalktık ben kafa kaldırdım ama araç sonra beklediğim kadar hızlanamadı. Buna rağmen opeli geçtim ama anladım ki daha fazla perf isteyener için yazılım şart. Veya daha sonra gelecek 110 lukları beklemek. Ama araç gider haldeyken 1.6 atmosferik benzinlilerden çok daha iyi, özellikle hızlanma konusunda. Delice civarında sollama yaparken tamponuma dayanan bir önceki kasa Civic ben gaza asılınca kendisi de hızlanmasına rağmen aynamda biranda kayboldu

6- Yalnız bu izlenimleri araçta tek kişi, ve kısmen boş bagajla edindim. Araç dolu bagaj ve içinde 2-3 kişiyle biraz daha zorlanabilir.

7- Bu macera sonunda 85km lik ortalama hız ile 4.7lt lik ortalama tüketimim oldu. 750km lik yol sonunda yarım deponun altına düştüm ama menzil hala 320km gösteriyor

8- cruze control a çok alışamadım. En son hızı hafızıya alıyor ve cruze u tekrar devreye soktuğunuzda bu hıza geliyor. Örneğin 110 a ayarlamışsam şehir içinde 70 e sabitleyip cruze a geçtiğimde yeniden 70'den 110'a çıkıyor. bir şekilde hafızaya almasını önlemek gerek. Belki bu özelliği vardır ama ben henüz çözemedim. Cruze da beğendiğim bir özellik debriyaja bassanız dahi devreden çıkmıyor. Belirli bir hızda yolun durumuna göre vites düşürüp yükseltseniz dahi aynı hızda çalışmaya devam ediyor. GTC de debriyaja bastığınız anda cruze devreden çıkıyordu

9- Aynalar küçük değil ama evet kör nokta sorunu var. Üçgenimsi yapısı nedeniyle bazen öyle bir an geliyor ki arkanızdaki koca araç birden bire kaybolabiliyor. Bu nedenle aynalara alışmak çok çok önemli.

10- Bazı durumlarda yüksek hızlarda rüzgar sesi geliyor ama rahatsız edici değil. Ama zaten dediğim gibi bu bazı durumlarda oluyor. Onun dışında gayet sessiz. Motor sesi dizel gibi değil, birazcık tok ses veren egzosuyla oynanmış benzinli gibi. Zaten bunu da ilk kalkışlarda duyuyorsunuz. Onun dışında kabinde motor sesi yok. Tabii dışarıdan dizel olduğu belli, özellikle ilk alıştırma ve otopark benzeri yerlerde yavaş kullanırken.

11- Yalıtım başarılı yol düzgünse içeri yol sesi almıyor. Ancak bozuk veya kalitesiz asfalt ise lastik sesi gelebiliyor. Gerçi bunu çamurluk içlerine yalıtım malzemesi kaplatarak çözebilirsiniz.

Bunun dışında genel olarak:

Start stop sıkıcı değil. 1.vitese atınca gecikme olmadan çalışıyor. Ama bu motor için ne kadar sağlıklı orası tartışılır. Sanırım iptal edip kullanacağım.

Ses sistemi çok kaliteli. Bas ve tizleri çok net. Üstelik ses arttıkça bozulma olmuyor. Tek eksiği Bolero ekran da navigasyon ve video oynatıcı yok. İleride Colombus ekran getirirlerse bu ekran alınıp takılabilir. Gerçi beni çok da ilgilendiren bir özellik değil video oynatıcı.

Maxi Dot çok bilgilendirici. Bir çok özelliği kumanda edebiliyorsunuz. Örneğin yağ sıcaklığını bile görmeniz mümkün. Ortalama ve anlık tüketim değerleri ile yapılan km, ortalama hız ve kullanım süresini her yolculuğunuz için ayrı ayrı görebilmeniz mümkün. Yalnız 2 olumsuz yönü var, ilki bu ayarları yaparken dalıp yolu tamamen unutmanız mümkün. Kısaca araba hareket halindeyken çok oynamayın. 2. si de ekran pozisyonu bakımından bilgilere bakmak istediğinizde yine gözünüzü yoldan ayırmak zorunda kalıyorsunuz. GTC de bu bilgiler Bolero'ya göre daha yukarı konumlandırılan yol bilgisayarında veriliyor ve hem yolu hem bilgileri rahatlıkla görebiliyorsunuz.

Sonuç olarak benim gibi spor araç tutkunu birinin bile hoşuna giden bir araç yapmışlar. Piyasadaki diğer rakipleri ile karşılaştırınca da aynı fiyata daha fazla donanım, güvenlik ve hacim sunuyor. Kısacası aldığıma hiç pişman olmadım. Herkese tavsiye ederim
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
kazasız belasız kullanın. torsiyonlu süspansiyon beklentilerinizi karşılıyorsa sorun yok...
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
hayırlı uğurlu olsun
 

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Hocam hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin, her daim ilk günkü ağız tadıyla kullanmak nasip etsin.

Forumdaki (kendimin de dahil olduğu) skoda sempatisi giderek somutlaşıyor :) :)
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Torsiyon çubuklu süspansiyon yük üzerindeyken dezavantajlarını farkettirir. Tek kişilik, boş kullanımlarda bağımsız süspansiyonla yol tutuş anlamında dağlar kadar fark yoktur aralarında. TAbi bir de, aracın taşıyıcı sisteminin ne kadar başarılı tasarlandığı, yük dağılımının nasıl olduğu da önemli. İyi tasarlanmış bir torsiyon çubuklu sistem, daha kötü tasarımlı bir bağımsız sistemden iyi performans verebilir.
 

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Güle güle kullan gerçekten çok güzel arabalar , allah kaza bela göstermesin
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun yeni aracınız..Astra GTC 06 ve insignia 09 model(yılı) bir araç..Oysa yeni aracınız 2013 model bir araç...Motoru, şasisi, kullanılan malzemeler de ona göre...Bu durumda fark olması gayet normal.. Arada neredeyse 7-8 yılı aşkın teknoloji farkı var..09 moel bir insignia ile 01 model bir octavia yı kıyaslamış olsaydınız, sanırım insignia adına çok daha fazla pozitif şeyler konuşacaktık :D Ancak yazınız gayet açık olmuş ve dürüstçe yazılmış..Yani arabam com daki gibi belli markaları yere göğre sığdıramayan bir yazı yazmamışsınız...Kazasız belasız kullanmanızı dilerim yeni aracınızı...17'' jant tercihinizi de ayrıca beğendim :bir:
 

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.

Skoda son yıllarda çok iyi işler çıkarıyor bence.
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi dilekleri için teşekkürler. Umarım daha iyileri, gönlünüzdeki araçlar sizlerin olur,

Aslında Octi'yi Insignia ve GTC ile karşılaştırmamın sebebi, Octi bu araçlardan üstün demek değil. Bu araçları güncel olarak kullanmam ve daha objektif bir bakış açısı sunacak olmamdı. Tutup da hiç kullanmadığım bir Focus la karşılaştırsam dürüst olamazdım.

Yine de belirtmeliyim ki şartlar beni zorlamamış olsa gidip Octi almaz GTC ile devam ederdim. Ya da Gider 1.6T Cosmo Insignia alırdım. Bu iki aracın yeri benim için apayrı. Ama bahsettiğim gibi, ailemize bebeğimizin katılması beni geniş hacimli, geniş bagajlı ve ekonomik bir araç arayışına yöneltti. Bu durumda maliyet/fayda/beğeni oranı en yüksek olan model Octavia oldu. İyi de oldu. İnşallah kazasız belasız zevkle binmek nasip olur
 
Üst