Anlaşilamayan sorun!!

akın27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2008
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sağolun arkadaşlar ama benim anlamadığım elektrik ustası araçtaki şase prolemini nasıl anlayamaz!Yada neden anlamamazlık gelir!Bu şase olayı usta açısından anlaşılması yada tamiri zor bir olaymı ki?
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Sağolun arkadaşlar ama benim anlamadığım elektrik ustası araçtaki şase prolemini nasıl anlayamaz!Yada neden anlamamazlık gelir!Bu şase olayı usta açısından anlaşılması yada tamiri zor bir olaymı ki?

Akın şase baglantın vardır zaten. Yalnız araç açşırı güç çekmeye başlayınca şeseyi besleyemiyodur. Kilmadan kaynaklanan hararet konusu da şase zayıflığı ile ilğili.
Benim gördüğüm hiçbir elektrikçi eline ölçü aleti alıp çalışmıyor.
Elinde basit bi ampül saga sola değdirip köylü usulü bakıyor. Senin dediğin elekrikçinin de farklı olduğunu sanmıyorum.
Şaseni anlaması için ölçü aletiyle ölçmesi gerek. OHM degerini görmesi gerek
Voltajın düşüp düşmediğini görmesi için ölçü aleti ile bakması gerek.

Bence şaseni temizlet yada sen sök temizle. Zamanla aracı yıkamadan vs yıllar geçtikçe oksitlenip zayıflıyor. Ondan sonra sorunu bidaha takip et.
 
Son düzenleme:

setapxxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
2,238
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Akın şase baglantın vardır zaten. Yalnız araç açşırı güç çekmeye başlayınca şeseyi besleyemiyodur. Kilmadan kaynaklanan hararet konusu da şase zayıflığı ile ilğili.
Benim gördüğüm hiçbir elektrikçi eline ölçü aleti alıp çalışmıyor.
Elinde basit bi ampül saga sola değdirip köylü usulü bakıyor. Senin dediğin elekrikçinin de farklı olduğunu sanmıyorum.
Şaseni anlaması için ölçü aletiyle ölçmesi gerek. OHM degerini görmesi gerek
Voltajın düşüp düşmediğini görmesi için ölçü aleti ile bakması gerek.

Bence şaseni temizlet yada sen sök temizle. Zamanla racı yıkamadan vs yıllar geçtikçe oksitlenip zayıflıyor. Ondan sonra sorunu bidaha takip et.
aynen öle yazıldığı gibi...ama rica ederim bende köylüyüm:):)benim ölcü aletim ve kontrol lambam elimdn düşmez
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
aynen öle yazıldığı gibi...ama rica ederim bende köylüyüm:):)benim ölcü aletim ve kontrol lambam elimdn düşmez

Sen modern köylüsün.:) Mecazi anlamda söyledim Ama bunlar iş yeri açmış sizin 20,30 bin YTL lik aracınızı kurcalıyo ama daha elinde ölçü aletini kullanmayı bilmeyen insanlar.
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
nerdedir bu şase bağlantısı acaba

Araçlarda çalışan tüm sistemmlere AKÜ veya şarj dinamosundan çıkan (+) uç kablo ile (-) uç aracın metal kasası üzerinden iletilir. Yani şase üzerinden.
AKÜ nüzün (-) ucu aracın gövdesine kalın bi kablo ile tutturulmuştır.
Yıllar geçtikçe yagmur çamurda kablo somunları oksitlenip iletkenliği azalmaktadır.
Bu da aracınızdaki elektrikle çalışan sistemlerin yeteri kadar güç alamamasına neden olur.


eng-gnd.gif
 
Son düzenleme:

akın27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2008
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cengiz şimdi bu aküden çıkan (-)ucumu söküp temizlicez.Biraz daha açıklarmısın.
 

setapxxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
2,238
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
akın bey...akünün şase ucundan motorun bloğuna makul bir yere şase kablosu cekin..kalın olacak şekilde..yada bir elektirikciye bağlatın
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Cengiz şimdi bu aküden çıkan (-)ucumu söküp temizlicez.Biraz daha açıklarmısın.

Akü ucu değil Akü ucu temizdir genelde motor bloğunun altında bi yerlerde oluyor.
Kablo aracın kasasına somun ile vidalanıyor.
Bende astra var şase kablosu gevşemiş klima çalışmıyodu araç duruduğu yerde hararet 100c yi geçti. Şase temizlenip sıkılınca sorun kalmadı.
Motor bloğunun altından bi yerden temizlenip sıkıldı ama vectra da nerede bilmiyorum Vectrası olan bi arkadaş yardımcı olabilir.
Aracın kasasına bağlı olan ucu temizlemek gerek.
Yada soner arkadaşımızın dediği gibi ayrı bi kablo da çekilebilir.
 

EGR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
841
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
alternatör veya şarj dinamosu vs kontrol ettirin akünüzün bakımını yaptırın. muhtemelen elektrik yetersizliğindendir
 
Üst