Aracın kilometresiyle oynanmış olduğunu nasıl anlayabilirim?

c0nquer0r

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Benim aracımı bende yaklaşık 1 ay önce 87K km de aldım. O da UB plakalı ama o seriden değil. Hep binek kullanılmış bir araç ve içide orjinal km yi doğrular nitelikte temiz. Ben araştırmalarımı yaparken ustalarından öğrendiğim bizim motorların isuzu yapımı olduğu ve çok uzun ömürlü olduğuydu. benim DTI almamdaki yegane nedendir isuzu motoru sahibi oluşu. Ustalardan biri 100K km de bir CDTI alacağına 200K kmde DTI al hiç korkma bile demişti. Eğer araban hırpalanmamışsa ve sorunu yoksa bencede kurcalama bin gitsin. Güle güle kullan allah kaza bela vermesin.

meraba dedıklerınız bıraz olsun ıcımı rahatlattı ama sunu soracam benım aracım 1.7DTi diye geciyor ama arka bagajdaki logoda CDTİ yaziyor.. Bu bir dezavantaj mı benım ıcın?
 

c0nquer0r

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Sizden önceki sahibi espirik yapmış :D Aracınız DTI :alkis:

Valla pek anlamadığım için herkese teşekkürler.. Aracın servisi bi sorun olmadığını ve kasanın temiz olduğunu söylediler.. Motoru da kontrol ettiler bi sorun çıkmadı.. Ama işte başka bi ustanın öyle demesi kafamı karıştırmıştı.. Dediklerinizden sonra artık gönül rahatlığıyla binecem araca :)

Peki şunu soracam bu klima ve yanındaki o sirkülasyon tuşunun rengi bayağı silinmiş ve de orjınal kumandalı anahtarının tuşları bayağı yıpranmış.. Bundan dolayı kafam karıştı açıkçası 77.000 kmdeki bir araçta da bu yıpranma olmuş olabilir mi yani kötü veya hor kullanmaktan filan?
 

Abarth

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2008
Mesajlar
272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Valla pek anlamadığım için herkese teşekkürler.. Aracın servisi bi sorun olmadığını ve kasanın temiz olduğunu söylediler.. Motoru da kontrol ettiler bi sorun çıkmadı.. Ama işte başka bi ustanın öyle demesi kafamı karıştırmıştı.. Dediklerinizden sonra artık gönül rahatlığıyla binecem araca :)

Peki şunu soracam bu klima ve yanındaki o sirkülasyon tuşunun rengi bayağı silinmiş ve de orjınal kumandalı anahtarının tuşları bayağı yıpranmış.. Bundan dolayı kafam karıştı açıkçası 77.000 kmdeki bir araçta da bu yıpranma olmuş olabilir mi yani kötü veya hor kullanmaktan filan?
Valla moral bozmak istemem ama boş vaat de vermek istemem genelde o durum yüksek km lerdeki araçlarda gözlenir, hor kullanılma ihtimali yok değil ama düşük bir ihtimal. Arabanın vites körüğü, söför koltuğu, direksiyonu, pedalları gibi noktalarınada bakmak gereklidir. Kısacası sadece bir tuşa bakarak km düşürülmüşte denemez. Ayrıca tuş üzerindeki simgenin silinmesi diğer sorunlara oranla çok daha normaldir, pedal veya koltuk kullanımı kişiden kişiey değişim gösteremez denebilir ancak kimi insanın bazı tuşları öok daha fazla veya az kullandığı gerçektir. Çrneğin benim 0 dan alıp 200k km sonra sattığım bir aracım olsa klima tuşu hiç yıpranmaz ama volume ve rezistans tuşu mutlaka yıpranır çünkü ben çoğu zaman rezistans açık giderim o kapanır ben tekrar açarım böyle bir rahatsızlığım var ;) Yani hemen karamsarlığa kapılmayın, neticede sıfır km araç almıyorsunuz bunlar olabilecek şeyler, aracınız temizse, sorunu yoksa ve heleki yük çekmemişse ne mutlu size. güle güle kullanın.
 

c0nquer0r

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Valla moral bozmak istemem ama boş vaat de vermek istemem genelde o durum yüksek km lerdeki araçlarda gözlenir, hor kullanılma ihtimali yok değil ama düşük bir ihtimal. Arabanın vites körüğü, söför koltuğu, direksiyonu, pedalları gibi noktalarınada bakmak gereklidir. Kısacası sadece bir tuşa bakarak km düşürülmüşte denemez. Ayrıca tuş üzerindeki simgenin silinmesi diğer sorunlara oranla çok daha normaldir, pedal veya koltuk kullanımı kişiden kişiey değişim gösteremez denebilir ancak kimi insanın bazı tuşları öok daha fazla veya az kullandığı gerçektir. Çrneğin benim 0 dan alıp 200k km sonra sattığım bir aracım olsa klima tuşu hiç yıpranmaz ama volume ve rezistans tuşu mutlaka yıpranır çünkü ben çoğu zaman rezistans açık giderim o kapanır ben tekrar açarım böyle bir rahatsızlığım var ;) Yani hemen karamsarlığa kapılmayın, neticede sıfır km araç almıyorsunuz bunlar olabilecek şeyler, aracınız temizse, sorunu yoksa ve heleki yük çekmemişse ne mutlu size. güle güle kullanın.


Peki şey soracam.. Orjinal anahtarı da bayağı yıpranmış.. O da mı kilometrenin çok olmasından mı dolayıdır?
 

Abarth

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2008
Mesajlar
272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bakın dediğim gibi çyle olabilrde olmayabilirde. Mesela ben aldığımda aracımın anahtarı normal yıpranmıştı ama kilitleme tuşu tutukluk yapmaya başladı bazen işlemesi için 5-10 defa bastırarak basmak zorunda kalıyorum, işgüzarlığımdan dolayı bir türlü yaptıramadım, şimdi tuş eski ve yıpranmış görünüyor. Bçyle birşey olup olmadığını bilemezsiniz. Türlü türlü nedenleri olabilir. Ancak bütün noktalar birleşirse o zaman çok kullanmaktan kaynaklıdır diyebiliriz. Benim anahtarım arabadan 2 kat fazla km yapmış görünüyor şu anda ;)
 

TearsOfTheSuN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
226
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
bunu profosyenel yapan yerler var zor anlarsın servısı bılmem ama onlarda anlıyamaz diye tahmin ediyorum oncekı kayıtları falan yoksa :)
 

meftunn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
3,000
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
usta bizim dedede 2004 megane vardı.. sıfır aldı sonra 2007 modelleri çıkarken sıfırladı arabayı ağustosta.. yani taş çatlasa 3 senelik arabaydı.. km de bayağ vardı ama taş çatlasın 100.000 olsun dielim.. neyse arabanın ilk günkü hallerini bliodum bide satılmadan önce bindim.. arabanın içi bayağ kötü vaziyetteydi.. net hatırlamıorum ama bi çok yerde yazı silinmesi vardı.. yani vitesin üstü gibi bi çok yer.. yani yazılar silinebilio demekki:D
 

dnanor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2007
Mesajlar
1,321
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
aracınızdan memnunsanız sorun yoktur derim..uüraşmayın....ama illaki kurtlarımı dökecem derseniz...şahsi düşüncem km si oynanmış o aracın.....2003 model benzinli bir araç ortalama o kmçlerde..dizel lerin bence 100bin civarı olması lazım..benim aracım 2007model ve 33bini devirdik...mesleğim öğretmen...
bahsettiğiniz yıpranan parçaların anlamı bana göre araç içerisinde çok zaman geçirildiği yönünde.....
fakat servis sorun yok dediyse pek de kafayı yormayın keyfini çıkarın...
 

c0nquer0r

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
usta bizim dedede 2004 megane vardı.. sıfır aldı sonra 2007 modelleri çıkarken sıfırladı arabayı ağustosta.. yani taş çatlasa 3 senelik arabaydı.. km de bayağ vardı ama taş çatlasın 100.000 olsun dielim.. neyse arabanın ilk günkü hallerini bliodum bide satılmadan önce bindim.. arabanın içi bayağ kötü vaziyetteydi.. net hatırlamıorum ama bi çok yerde yazı silinmesi vardı.. yani vitesin üstü gibi bi çok yer.. yani yazılar silinebilio demekki:D


bi arkadaş da söyle dedi.. Bu opellerin diğer tiplerine göre ön konsol ve bir çok parça farklıymış.. Mesela 1.3CDTi ler radyo ve saat göstergesi digital ekrana sahip.. Dikiz aynaları gövde renginde.. Ve bunun gibi biraz opsiyonel özellik fazla.. Bu araçlar tek kapı olduğundan dolayı tuşlarda ve benzeri şeylerde yıpranma diğerlerine göre daha çabuk oluyormuş artık ne kadar doğru bilemem ama.. Aracımın şu an bir sorunu yok ve performansından da çok mutluyum.. O yüzden en iyisi olduğu gibi kullanmak ve kafaya takmamak hiçbirşeyi..
 
Üst