Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız.

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
ben sole yapıyorum 95 oktan standart kursunsuz alıyorum shell den v- power degil normal.fullemeden once 2 depoda bir wurth enjektor temizleyici ekliyorum sonuclardan gayet memnunum.
yuksek oktan yukarıdaki yazıdan da belli olacagı gibi vuruntu ile ilgili sorunların cozumunde etkin rol oynuyor.Ancak bizim nazlı opellerimizde sorun cıkartmaz demek yanlıs olur onceleri 100 oktan da kullandım extra bi sorun yada mesafe artısı olmadı performans da bir artıs tespit edemedim.
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
oonderk' Alıntı:
95 oktan kullanılan arabada bi 98 oktan bi 95 oktan kullanmak sorun cıkarırmı
yani elektronik olarak ayar yapan unitelerini bozarmı?
aklımda bu soru işareti hep kaldı

baısmdan geceni anlatayım
2,5 sene once arabayı ilk aldıgımda benzinci sormadan daha 98 oktan koydu ( gerci o zaman 98 oktan yeni cıkmıstı ve opette 95 oktan satmıyolardı sanırım) soyle faydası var boyle faydası var diye de ovmustu
ben hep 98 aldım vuruntuyu falan azaltıyomus daha temiz iyi bir yanma oluyomus diye duydugumdan ondan aldım hep

neyse sonra hava debimetresi arızası cıktı bi gun sonra
degistirdik ozel serviste yetkili servisten daha uygun bi fiyata
bir ay sonrada yakıt hava karısımını ayarlayan bi parca arızalandı
onuda degistirdik ozel seviste
sonra bi kac kez daha arıza ısıgı yandı arada sırada
aynı ozel servise gittim yanınca
el aletini bagladı biseyler yaptı etti söndu
sonra tekrar yandı yine gittim bagladı yaptı etti söndu
(bu olaylar baya canımı sıktı o sıralar nerden aldık bu arabayı der gibi oldum)
sonra ben hem pahalı geliyo diye hemde bi faydası da yok gibi geldi arızalarıda 98 oktana bagladım kendimce
95 oktan almaya basladım hep
tesaduf mu ilgisi var mı bilmem
o gunden beri cok sukur bida yanmadı arıza ısıgı

yukarıdaki yazıda herturlu detay var ben suanda 97 v power kullanmaya basladım ve cok memnunum 100 oktan kullanmıstım bu kadar hosuma gitmemişti
 

emirhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2006
Mesajlar
253
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Cok .oktan Bi Is Ya Bu :))))))
 

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
arkadaslar 98 oktan zaten pıyasadan cekılmıs tutulmaması nedenıyle en azından bızım buralarda boyle onun yerıne 97 gelmıs kı 95 ıle 97 arasındakı fıyat farkı lt'de 60 yenı kurus.ayrıca motor olayına gelınce yetkılı servıslerde bısı demıor 98 oktan motor tıtresımlerını ve parca dayanımını azaltıyor.bu tabı hemen etkısı gostermıyor ama yuksek devırlerde yıllar ıcınde motorun cok daha fazla ve hızlı yıpranmasına neden oluyor.bılgınıze:banned: :rulet2:
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
imagoodman' Alıntı:
arkadaslar 98 oktan zaten pıyasadan cekılmıs tutulmaması nedenıyle en azından bızım buralarda boyle onun yerıne 97 gelmıs kı 95 ıle 97 arasındakı fıyat farkı lt'de 60 yenı kurus.ayrıca motor olayına gelınce yetkılı servıslerde bısı demıor 98 oktan motor tıtresımlerını ve parca dayanımını azaltıyor.bu tabı hemen etkısı gostermıyor ama yuksek devırlerde yıllar ıcınde motorun cok daha fazla ve hızlı yıpranmasına neden oluyor.bılgınıze:banned: :rulet2:

:confused: :confused: :confused: 1- 98 Oktanlı benzinin 95 Oktanlı benzine göre en büyük avantajı, daha yüksek Oktan Sayısına sahip olması nedeniyle motorun çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini arttırmaktadır. Bu da 98 Oktan Benzin kullanan bir aracın daha sessiz çalışmasını sağlar. Titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da paralel olarak artmakta ve en yüksek verim elde edilmektedir. Bu sayede motor ekipmanlarının ömrünü uzatmaktadır.

Yukarıdaki yazıya bir daha bakın isterseniz
 

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
weSti555' Alıntı:
:confused: :confused: :confused: 1- 98 Oktanlı benzinin 95 Oktanlı benzine göre en büyük avantajı, daha yüksek Oktan Sayısına sahip olması nedeniyle motorun çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini arttırmaktadır. Bu da 98 Oktan Benzin kullanan bir aracın daha sessiz çalışmasını sağlar. Titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da paralel olarak artmakta ve en yüksek verim elde edilmektedir. Bu sayede motor ekipmanlarının ömrünü uzatmaktadır.

Yukarıdaki yazıya bir daha bakın isterseniz

bunu okursanız sevınırım...farklı bı yorum
akaryakıt dağıtım şirketlerini 98 oktan benzinleri Türk tüketicilerine yanlış tanıtmakla suçlayan teknik danışman Onno Usta, ‘Araç, yüksek oktana göre ayarlanmamış ise, 98 oktan yakıt, performansı artmaz, aksine düşürür’ uyarısında bulundu. Türkiye’deki araçların büyük bölümünün ayarlarının 95 oktan benzine göre yapıldığına dikkat çeken Onno Usta, ‘Bu nedenle, en iyi performans, süper ve 95 oktan kurşunsuz benzinle elde edilir. Motorun performansını artırmak için daha fazla bedel ödeyip, yüksek oktan sayısına sahip yakıt kullanmaya gerek yok’ dedi. YANLIŞ İMAJ Bu nedenle, yüksek oktanlı yakıtların tüm motorlarda performans artırdığı imajını yaratmanın yanlış olduğuna da değinen Onno Usta, ‘Kullanım klavuzlarında yer alan yakıtın dışında başka bir yakıt kullanılmamalı. Aksi taktirde, düşük oktana ayarlı motorda çekişi artırmak, yakıt tasarufunda bulunmak ya da aracın çabuk çalışmasını sağlamak amacıyla yüksek oktanlı benzin kullanmak, dizel araçlara benzin koymaktan farklı olmaz. Bu da araca fayda yerine zarar verir’ dedi. KAYNAK hurrıyet gazetesı
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
imagoodman' Alıntı:
bunu okursanız sevınırım...farklı bı yorum
akaryakıt dağıtım şirketlerini 98 oktan benzinleri Türk tüketicilerine yanlış tanıtmakla suçlayan teknik danışman Onno Usta, ‘Araç, yüksek oktana göre ayarlanmamış ise, 98 oktan yakıt, performansı artmaz, aksine düşürür’ uyarısında bulundu. Türkiye’deki araçların büyük bölümünün ayarlarının 95 oktan benzine göre yapıldığına dikkat çeken Onno Usta, ‘Bu nedenle, en iyi performans, süper ve 95 oktan kurşunsuz benzinle elde edilir. Motorun performansını artırmak için daha fazla bedel ödeyip, yüksek oktan sayısına sahip yakıt kullanmaya gerek yok’ dedi. YANLIŞ İMAJ Bu nedenle, yüksek oktanlı yakıtların tüm motorlarda performans artırdığı imajını yaratmanın yanlış olduğuna da değinen Onno Usta, ‘Kullanım klavuzlarında yer alan yakıtın dışında başka bir yakıt kullanılmamalı. Aksi taktirde, düşük oktana ayarlı motorda çekişi artırmak, yakıt tasarufunda bulunmak ya da aracın çabuk çalışmasını sağlamak amacıyla yüksek oktanlı benzin kullanmak, dizel araçlara benzin koymaktan farklı olmaz. Bu da araca fayda yerine zarar verir’ dedi. KAYNAK hurrıyet gazetesı


sevgili arkadasım ne guzel soluyorsun zaten yukarıdaki yazıda performansın artması degil yuksek oktanın motor vuruntusunu azalttıgı ve motor omrunu uzattıgı gibi faydalı bilgiler mevcut sizde onceki mesajınızda motoru uzun vadede yıpratır gibi yorumlar yazmıssınız suanda verdiginiz cevapda aynı sekilde

Oktan ile ilgili gerçekler:
· Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar.
Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir.

· Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur.
· Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir.
Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir.

· Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir.
Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.

Oktan ile ilgili yanlışlar

· Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.
Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz.

· Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.
Hayır, sağlamaz.

· Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.
Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz.
· Yüksek oktanlı benzin daha fazla rafine edilmiştir, daha iyi bir benzindir.
Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan rafine işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler



bakın su yazıyı bi okuyun bosuna cevaplar atmak zorunda kalmazsınız yukarıda hersey yazılı buna Sevgili Onno ustanında yapabilcegi herhangi bi durum bulunmamaktadır. saygılarımla.
 

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
weSti555' Alıntı:
sevgili arkadasım ne guzel soluyorsun zaten yukarıdaki yazıda performansın artması degil yuksek oktanın motor vuruntusunu azalttıgı ve motor omrunu uzattıgı gibi faydalı bilgiler mevcut sizde onceki mesajınızda motoru uzun vadede yıpratır gibi yorumlar yazmıssınız suanda verdiginiz cevapda aynı sekilde

Oktan ile ilgili gerçekler:

· Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar.


Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir.


· Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur.

· Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir.




Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir.


· Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir.


Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.



Oktan ile ilgili yanlışlar



· Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.


Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz.


· Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.


Hayır, sağlamaz.


· Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.


Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz.

· Yüksek oktanlı benzin daha fazla rafine edilmiştir, daha iyi bir benzindir.
Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan rafine işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler



bakın su yazıyı bi okuyun bosuna cevaplar atmak zorunda kalmazsınız yukarıda hersey yazılı buna Sevgili Onno ustanında yapabilcegi herhangi bi durum bulunmamaktadır. saygılarımla.



abı cok guzel dıyorsunda senın yaptıgın alıntı bı makına muhendısının yazdıgı bı makale.otomotıvcıler farklı dusunuyor.mak.muh.olayın sadece pratık yonunu ele almıs ben gordugum ve hocalarımın soktugu motorlardan gorduklerım uzere konusuyorum.ama aslında ıkımızde aynı seyden bahsedıyoruz.benım soylemek ıstedıgım performans arttırmaz.turkıyedekı aracların tum ayaraları 95 oktana gore yapıldıgı ıcın pratıkte zararı oluyor.kı onno hocada bı makınacı degıl bı otomotıvcıdır oda bu zararı dızel motora benzın koymak gıbı bırsey dıye espırılı bı sekılde acıklıyor.ayarlar 98 gore yapılsa haklısın ama yanma hesapları 95 oktandan hesaplanıyor.ılgıne cok tesekkur ederım.saygılar

 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et

iMAGODMAN DAN ALINTI:

abı cok guzel dıyorsunda senın yaptıgın alıntı bı makına muhendısının yazdıgı bı makale.otomotıvcıler farklı dusunuyor.mak.muh.olayın sadece pratık yonunu ele almıs ben gordugum ve hocalarımın soktugu motorlardan gorduklerım uzere konusuyorum.ama aslında ıkımızde aynı seyden bahsedıyoruz.benım soylemek ıstedıgım performans arttırmaz.turkıyedekı aracların tum ayaraları 95 oktana gore yapıldıgı ıcın pratıkte zararı oluyor.kı onno hocada bı makınacı degıl bı otomotıvcıdır oda bu zararı dızel motora benzın koymak gıbı bırsey dıye espırılı bı sekılde acıklıyor.ayarlar 98 gore yapılsa haklısın ama yanma hesapları 95 oktandan hesaplanıyor.ılgıne cok tesekkur ederım.saygılar

NOT:
*98 oktan yoksa 97 var 100 var mesele 98 meselesi degildir.
*mak muh derleyendir yazarı degildir.
*oktan ile ilgili dogrular ve yanlıslar anlatılmaktadır gidin 97-98-100 oktan alın yazmamaktadır.
*Bu yazı bilgilendirme amaclıdır
*Onno usta bu yazıdan habersiz olarak ole demiştir (işte bu benim yorumum)
*Onno usta dedigin gibi yakıt uzmanı degildir arkasında Shell ve BP argesi yoktur.
*bilgi sahibi olunmadan fikir sahibi olunmaz
*Birisi birşey demişse bunu kaynak gostererek yayımlamlısın alıntı yapmalısın.



Ahmet Yılmaz - BP Türkiye Akaryakıt Direktörü

Ali Yener - Shell Türkiye Akaryakıt Ürünleri Kalite Sorumlusu

Derleyen: Volkan Akkoç (Makina Mühendisi)
Kaynak: Obitet yani



BUNLAR YUKARIDA YAZIYOR ZATEN
Oktan ile ilgili yanlışlar

SORU: Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.
CEVAP: Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz.
SORU:
Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.
CEVAP Hayır, sağlamaz.
SORU:
Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.
CEVAP: Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz



Bende sunu diyorum zaten hepsi yazıyor dikkati okursan bosuna mesaj atmak zorunda kalmayız





 

dukeofstradone

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
98 oktan -95 oktan farkı ve önemi

1993 vectra a 1,8 kullanmaktayım.şu an kıbrıstayım.beni düşündüren şey aracım süper benzin istiyor.fakat malum olarak süper benzin kalmadı.benzinciye ne zaman gitsem adamlar direkt olarak 95 oktanlık benzin dolduruyorlar ben de bir şey demiyorum.ama bu olay sürekli aklımı kurcalıyor.98 oktan koydursam fark olurmu veya 95 oktan koydurmamın bir zararı olurmu.birde bu kurşunsuz benzinle illaki benzin katkısıda kullanmam lazımmı .lazımsa ne marka kullanayım.
 
Üst