Benzinli-Dizel farkı ve Dizel sistemler

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cok güzel bi konu ..teşekkürler

benzinli turbonun performansı hiç bişeyle kıyaslanmaz...
dizel turbonun ekonomisi hiç bişeyle kıyaslanmaz...
Lpg mutlaka iyi bir marka iyi bir usta ile hem ekonomi ve birazda performansla ikisin ortasına yerleşir...

5.35d ye M5 gibi gidiyor diyolar ama asla bir M5 olamaz...

haklısınız deniz bey hepsinin yeri farklı.
ilginiz için asıl ben teşekkür ederim.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
elinize yüreğinize sağlık paylaşımlar için teşekkür ederim.

2009 17 ocakta 81 km de aldığım dizel combo aracımdan şükürler olsun çok memnunum.
17 ocaktan beri 200 tl 10 bin km bakımı,
jarz dinamosunun kasnağı 140.
ve bir hafta sonra 10 bin bakımı için 200 tl harcıyacam.
üç kere uzun yol yaptım hız sabitleyici taktırdım aracımdan her anlamda mutluyum benim açımdan dizel artık vazgeçilmez.

kazasız belasız binmeniz dileğimle, bu arada aracınız 3 sene yatmışmı?
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
ilginiz için teşekkür ederim sabri bey,

ancak ben yazımda performans karşılaştırması yapmamıştım, öyle anlaşılıyorsa özür dilerim.
amacım başka konudaki dizel sistemleri buraya taşıyıp peşinede motor ömürlerini yazmaktı. yazarkende laf lafı açtı konu lpg ye kadar geldi.

şayet bahsiniz 400 cdi motorla v12 600 motor performans karşılaştırması ise, her ikisinede tatminkar derecede bindim, bariz fark var ama örneği dizel teknolojilerinde gelinen noktayı belirtmek için vermiştim. Yoksa 600 e konucak turbo ile tabi fark kapanacak hatta benzinli ileri geçecektir.

saygılarımla,

deniz bey ilginiz için ben teşekkür ederim..
ben sadece ekleme yapmak istedim..:rolleyes:

bizim gibi kaçak yakıt olan yerlerde dizel araçlara yakıt kontrol edilemiyor ki bu yüzden c-max tan vazgeçtim..
iyi ki de vaz geçmişim şimdiki aracım meriva opc 1.6 turbo 180 bg ve aynı torku veriyor.. kesinlikle de tüp düşünmüyorum.. çünkü 15.000 de çıkartacağım masrafı ara ara benzine veriyorum performansım ve orjinalliği cebime kalıyor..:D

sadece demek istediğim dizel araçlar güzel ama kesinlikle şakayı sevmiyorlar..:(

paylaşım için teşekkürler..
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar lpg konusunda turno araçlar için de lpg kitleri var ve firmaların iddası var performansda en ufak bir kayıp yaşatmıyor..
yeni nesil lpg kitler çok iyi
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende müsait olduğum bir zaman forumumuzdaki emre-g arkadaşdan chip alıp, yine onla beraber zamanlamaları lpg ye göre ayarlamaya çalışacağım.
özellikle avans falan baya farkettirecektir diye düşünüyorum. ama yapmadan önce tekrardan motorumda birçok şeyi sıfırlayımki net olarak öne çıksın performans.

özellikle hortumlar, lpg enjektörleri, tesisat.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok teşekkürler emre kardeşim.

bu arada ekonomik sürüş teknikleri konusuda ileri sürüş teknikleri kısmının içerisinde.
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
konuyu yeniden farklı hortlatayım..:D

polat bey bu sıkıştırma oranı hakkında bilgi verirmisiniz..
bildiğim kadarıyla sıkıştırma oranı arttıkça alınan güç artar deniyor.. ancak 1.6 astra benzinlinin sıkıştırma oranı 10.8 iken 1.6 astra gtc turbo nun 8.8 gözükmekte..:confused: burdan şu mu çıkıyor gtc turbonun sıkıştırma oranı motor aşırı güce dayansın diye mi düşürülmüş ya da sıkıştırma oranını eşitlersek daha da çok güç alırız..
ya da ben bişey anlamadım..:D
 

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Daha önce nasıl olduda görmemişim büyük kayıp!

Bugüne kadar okuduğum en güzel ve dolu paylaşım diyebilirim bir profesyonelin tatmin olabileceği kadar detaylı bir amatörün anlayabileceği kadar basit. Ellerinize sağlık...
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
konuyu yeniden farklı hortlatayım..:D

polat bey bu sıkıştırma oranı hakkında bilgi verirmisiniz..
bildiğim kadarıyla sıkıştırma oranı arttıkça alınan güç artar deniyor.. ancak 1.6 astra benzinlinin sıkıştırma oranı 10.8 iken 1.6 astra gtc turbo nun 8.8 gözükmekte..:confused: burdan şu mu çıkıyor gtc turbonun sıkıştırma oranı motor aşırı güce dayansın diye mi düşürülmüş ya da sıkıştırma oranını eşitlersek daha da çok güç alırız..
ya da ben bişey anlamadım..:D

pistona aldığımız havanın kaçdan kaça düştüğünü gösterir. 10 birim olan havayı 1 birime sıkıştırdığımızı düşün.
ama sıkıştırma oranının belirlenme amacı 2 tanedir, birincisi yakıtın oktanı ile ilgilidir. oktan yükseldikçe sıkıştırma oranını yükseltmemiz gerekir. aksi halde verimsizlik yapar (lpg 120 oktandır ve benzine göre ayarlı bir motorda nasıl verimsiz olduğunu biliyorsunuzdur) mesela 95 oktan bir benzin düşük sıkıştırmalı bir motorda daha verimli yanmaktadır. bu benzini yüksek sıkıştırmalı motora koyarsanız lpg takmış gibi olucaktır, yanma verimsizleşecektir.
ikincisi ise şöyle. 1 birim havada 100 tane oksijen olsun (oksijen yanma için önemli), 10:1 sıkıştırmalı bir motorda yanacağı zamanda 10x100=1000 tane oksijen olucaktır ama 8:1 sıkıştırma oranlı bir motorda 8x100=800 tane. o yüzden yüksek sıkıştırma oranı yanmayı verimlileştirir (aynı ama uygun yakıtla tabi).
peki gtc neden düşük derseniz, gereken hava sıkıştırmasını fazlasıyla turbo yaptığı için. çünki turbonun performans vermesini sağlıyan aynı hacimde daha fazla oksijen olmasıdır.

ama sıkıştırma oranı arttıkça motor ömrü düşer ve risk artar. turbodada aynı şekildedir. turbodada motor ömrü düşer risk artar. bunu ortalamak için turboda sıkıştırma oranını diğerine göre düşük yapmışlar.

peki mevcut araçlarımızda bunu arttırarak verim artışı sağlayabilirmiyiz. tabiki ama bi ölçüye kadar. o ölçüyü geçerseniz kırılmalar artacaktır. sadece kapak taşlamak yetmez, piston ve sübapları gerekli dayanıklılığa göre uygun malzemeden seçilmişi kullanılmalı, sübap yayları değişmeli, sekmanlar değişmeli, contalar değişmeli. liste bu şekilde uzayabilir. hafif bir sıkıştırma oranı fazla masraf istemesede motor ömrünü azaltacaktır.

mesela doğan şahin normal benzine göre ayarlıdır. ve yapıldıkları zaman kullanılan benzin oktanı çok düşüktü (galiba 91 di ama emin değilim). şuan piyasadaki en düşük oktan 95 olduğuna göre, 77 beygir 90 model bir şahinin sıkıştırma oranını yükseltmek ortalama 85-90 beygire çıkartır arabayı.

umarım sade ve anlaşılır olmuştur...
 
Üst