Brake Pad yazisi 2

Seyf

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Brake pad konusu kilitlenince yapmak istedigim ilaveyi buraya yazmak zorunda kaldim. Niye kilitlendi anlayamadim.


Brake Pad
Sunu da soyliyeyim. Ozellikle opellerdeki ABS arizalarinin cogu on takim ile ilgi herhengi bir islemden 15-20 gun ila birkac ay icerisinde cikar ve yine cogu kere komple ABS li porya (250-450 YTL) degismek suretiyle sorun giderilmeye calisilir, ancak ayni zihniyete sahip kisi yada kisilerce degistirilirse birkac ay zarfinda (bu sefer sure biraz uzar, cunku... aciklayacagim) ayni problem tekrarlar, sonuc abs sensoru arizali, hadi tekrar komple poryo degisimi (yekparedir).. Asil sorun ise sudur: ABS sensorunun kablosu icin, diskten baslamak uzere, podyeye kadar ozel yuvalar vardir. Ancak bazi akl-i evveler bunlara gerek yok deyip abs sensor kablosunu kendi haline birakir. Kablonun podye tarafindan gelen kismi ile abs tarafindan gelen kismi bir jak ile birlestirildiginden (biraz iricedir) bu jak kendi agirligi ve tekerin saga sola donmesi ve asagi-yukari hareketleri sonucu en zayif kismi olan tam poryo girisinden, icten teller kopar gorunuste henuz bisey yoktur ancak artik ABS butun tekerlerde devre disidir maalesef. Bunu yasadim, araci yeni aldim ABS arizasi var, servis kayitlarinda sadece uc ay once poryo degismis, yine degistirilmesi gerektigini iddia ettiler. Ancak israrli davranarak bi baska yerde basit bir lehimle sorun cozuldu. O gun icin 410 ytl orj. parca ve 50 ytl iscilik istenmisti.
 
Son düzenleme:

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
adam kendini tanıtmamış, imza ayarlarını yapmamış o yüzden!!!!
 
Son düzenleme:

Seyf

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
adam kenini tanıtmamış, imza ayarlarını yapmamış o yüzden!!!!


tesekkur ederim, sagol. Bana cevap yazilarak kapandigi icin hafif ustume alinir gibi oldum da..

O zaman astramm a burada cevap vereyim.
Haklisin uzun sure sonra bunlar gercekten sokulmesi cok guc hale geliyor, ancak bunu asmanin yollarini aramalisin oyle degil mi? Pas sokucu spray vb. gibi. Gercekten sokulemeyip kopabilir, benim bahsettigim bu degil. Adam balata kablosunu takmiyor, kopariyor yada hatali takiyor, hic bisey olmamis gibi musteriyi gonderiyor. Sonra vatandas derdine care ariyor. Bu mudur yani?
Selamlar..
Seyf Kamali
 
Son düzenleme:

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Brake pad konusu kilitlenince yapmak istedigim ilaveyi buraya yazmak zorunda kaldim. Niye kilitlendi anlayamadim.


Brake Pad
Sunu da soyliyeyim. Ozellikle opellerdeki ABS arizalarinin cogu on takim ile ilgi herhengi bir islemden 15-20 gun ila birkac ay icerisinde cikar ve yine cogu kere komple ABS li porya (250-450 YTL) degismek suretiyle sorun giderilmeye calisilir, ancak ayni zihniyete sahip kisi yada kisilerce degistirilirse birkac ay zarfinda (bu sefer sure biraz uzar, cunku... aciklayacagim) ayni problem tekrarlar, sonuc abs sensoru arizali, hadi tekrar komple poryo degisimi (yekparedir).. Asil sorun ise sudur: ABS sensorunun kablosu icin, diskten baslamak uzere, podyeye kadar ozel yuvalar vardir. Ancak bazi akl-i evveler bunlara gerek yok deyip abs sensor kablosunu kendi haline birakir. Kablonun podye tarafindan gelen kismi ile abs tarafindan gelen kismi bir jak ile birlestirildiginden (biraz iricedir) bu jak kendi agirligi ve tekerin saga sola donmesi ve asagi-yukari hareketleri sonucu en zayif kismi olan tam poryo girisinden, icten teller kopar gorunuste henuz bisey yoktur ancak artik ABS butun tekerlerde devre disidir maalesef. Bunu yasadim, araci yeni aldim ABS arizasi var, servis kayitlarinda sadece uc ay once poryo degismis, yine degistirilmesi gerektigini iddia ettiler. Ancak israrli davranarak bi baska yerde basit bir lehimle sorun cozuldu. O gun icin 410 ytl orj. parca ve 50 ytl iscilik istenmisti.
tamam haklısınız ben onu demek ıstemıyorum. balata fişini demek ıstıyorum. mercedes vw... ufacık bı fişle işi bitirmiş o fiş her seferınde yenılenır ama opelde eger balata bırazcıkfişe surmusse ki yazının yanması ıcın surtmesı sart.fiş komple bozuluyor balata komple bıtmemıs dahı olsa cok zayıf bı melzeme sökerken yada takarken cıt dıye gıdıyor 2 side kırılırsa 50 ytl fiş parası verılıyor. bazen ustada dıyebılır yanı önemlı degıl dıye burda iş araç sahıbıne kalıyor sen yenısını tak demezse takmaz yanı
 

Seyf

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Bir diger yanlis uygulama da su: Adam mesela on amartisoru vs. sokuyor, komple diski, (balatasi vb.ile) bosluga birakiyor. Bunlari tek tutan sey fren hidrolik rekoru. Duruma gore saatlerce oyle durabiliyor. Yahu altina bi takoz gibi bisey koy, ne olur yani? Evet bu rekor oldukca saglam ama yapilan uygulama gereksiz ve de bilincsiz. Ayrica onun saglamligi nedir? bu saglamlik nereden ileri geliyor, cekme direnci de ayni sekilde cok guclu mudur?
Selamlar..
Seyf Kamali
 
Üst