Brake pad konusu kilitlenince yapmak istedigim ilaveyi buraya yazmak zorunda kaldim. Niye kilitlendi anlayamadim.
Brake Pad
Sunu da soyliyeyim. Ozellikle opellerdeki ABS arizalarinin cogu on takim ile ilgi herhengi bir islemden 15-20 gun ila birkac ay icerisinde cikar ve yine cogu kere komple ABS li porya (250-450 YTL) degismek suretiyle sorun giderilmeye calisilir, ancak ayni zihniyete sahip kisi yada kisilerce degistirilirse birkac ay zarfinda (bu sefer sure biraz uzar, cunku... aciklayacagim) ayni problem tekrarlar, sonuc abs sensoru arizali, hadi tekrar komple poryo degisimi (yekparedir).. Asil sorun ise sudur: ABS sensorunun kablosu icin, diskten baslamak uzere, podyeye kadar ozel yuvalar vardir. Ancak bazi akl-i evveler bunlara gerek yok deyip abs sensor kablosunu kendi haline birakir. Kablonun podye tarafindan gelen kismi ile abs tarafindan gelen kismi bir jak ile birlestirildiginden (biraz iricedir) bu jak kendi agirligi ve tekerin saga sola donmesi ve asagi-yukari hareketleri sonucu en zayif kismi olan tam poryo girisinden, icten teller kopar gorunuste henuz bisey yoktur ancak artik ABS butun tekerlerde devre disidir maalesef. Bunu yasadim, araci yeni aldim ABS arizasi var, servis kayitlarinda sadece uc ay once poryo degismis, yine degistirilmesi gerektigini iddia ettiler. Ancak israrli davranarak bi baska yerde basit bir lehimle sorun cozuldu. O gun icin 410 ytl orj. parca ve 50 ytl iscilik istenmisti.
Brake Pad
Sunu da soyliyeyim. Ozellikle opellerdeki ABS arizalarinin cogu on takim ile ilgi herhengi bir islemden 15-20 gun ila birkac ay icerisinde cikar ve yine cogu kere komple ABS li porya (250-450 YTL) degismek suretiyle sorun giderilmeye calisilir, ancak ayni zihniyete sahip kisi yada kisilerce degistirilirse birkac ay zarfinda (bu sefer sure biraz uzar, cunku... aciklayacagim) ayni problem tekrarlar, sonuc abs sensoru arizali, hadi tekrar komple poryo degisimi (yekparedir).. Asil sorun ise sudur: ABS sensorunun kablosu icin, diskten baslamak uzere, podyeye kadar ozel yuvalar vardir. Ancak bazi akl-i evveler bunlara gerek yok deyip abs sensor kablosunu kendi haline birakir. Kablonun podye tarafindan gelen kismi ile abs tarafindan gelen kismi bir jak ile birlestirildiginden (biraz iricedir) bu jak kendi agirligi ve tekerin saga sola donmesi ve asagi-yukari hareketleri sonucu en zayif kismi olan tam poryo girisinden, icten teller kopar gorunuste henuz bisey yoktur ancak artik ABS butun tekerlerde devre disidir maalesef. Bunu yasadim, araci yeni aldim ABS arizasi var, servis kayitlarinda sadece uc ay once poryo degismis, yine degistirilmesi gerektigini iddia ettiler. Ancak israrli davranarak bi baska yerde basit bir lehimle sorun cozuldu. O gun icin 410 ytl orj. parca ve 50 ytl iscilik istenmisti.
Son düzenleme: