Dizel Araba Almak Için Senede Kaç Km Yapmak Gerekir???

epulatli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2006
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
arkadaslar bence her halukarda dizel derim.alirken uzun vadeli dusunuyosan bunu erk yada gec amorti edeceksin.ayrica ikinci elde satarkende yine dizel araclar benzinliye gore daha yuksek fiyat. yani satsan bile kullandigin sure ve benzinli ile arasindaki fiyat farki mutlaka amorti edecegine inaniyorum. bende astra almayi dusunuyorum ama arkdaslarin ve nette yaptigim arastirmalarda memnuniyetsizlikleri duyunca biraz vazgecmis gibi olmsutum. yiende haala astra dusunuyorum. 2007 de cikicak yeni rutuslu modelini beklemeye karar verdim. dizelde bana sorarsanda hic tereddut etme derim
 

neonal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
460
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Şöyle de düşünülebilir. Benzinli araç alındığı zaman dizelle arasındaki fark bankaya konup benzin o paradan alınmıyo yine cepten ödeniyor. Dizel aldığın zaman bir kere fazla vereceksin ama cebinden sürekli az para çıkacak. Cebinden sürekli az para çıkması inan bana daha iyi bir şey.
 

getrag84

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
almanyada yapılan bir araştırmada senede 100.000km kullanılmayacaksa dıesel almanın mantıklı olmadığı sonucu çıkmış.ama burası Türkiye.:D
 

alpasch

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
1,151
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
getrag84' Alıntı:
almanyada yapılan bir araştırmada senede 100.000km kullanılmayacaksa dıesel almanın mantıklı olmadığı sonucu çıkmış.ama burası Türkiye.:D

birde o arastirmanin kaynagini versen? autobild yillik 15bin km demis.

kulaktan dolma seylerle insanlari kandirmayalim lütfen.
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Konu ile ilgili , net den alıntı bir kaç haber :

MEMDUH TAŞLICALI'nın haberi

Tüketicinin dizele bu kadar hızlı yönelmesinin temelinde kullanım maliyetlerinin giderek yükseliyor olmasının büyük etkisi var. Söylemeye gerek yok, dünyanın en yüksek akaryakıt fiyatları Türkiye’de. Tüketici dizel otomobil alarak yakıt masrafını azaltmaya çalışıyor. Ancak bu noktada devlet, vergilerle tüketicinin karşısına çıkıyor. Tıpkı 5-6 yıl önce LPG’ye yönelen tüketicinin karşısına çıktığı gibi.

Aslında devletin, Maliye Bakanlığı’nın özel olarak LPG ya da motorine karşı bir düşmanlığı yok. Onların tek derdi, akaryakıt üzerinden elde edilecek vergi gelirinin artmasından başka bir şey değil. Dert bu olunca insanlar neye yönelirse onun vergisini artırmak da kaçınılmaz oluyor! Otomobil satışları arttığında otomobile, motosiklet satışları arttığında motosiklete, LPG tüketimi arttığında LPG’ye vergiyi artıran devlet şimdi de dizel otomobile olan ilginin iştahıyla motorin fiyatını benzin fiyatlarına yaklaştırıyor. Bugünün fiyatlarıyla bir litre kurşunsuz benzin ile bir litre motorin fiyatları arasında 48 yeni kuruşluk fark kaldı. Motorin yerine Euro dieseli dikkate aldığınızda ise bu fark 34 yeni kuruşa indi.

2001 yılında otomobil satışlarında dizelin payı yüzde 3 iken 2002’de yüzde 13’e, 2003’te yüzde 20’ye, 2004’te yüzde 25’e, 2005’te ise yüzde 35’in üzerine ulaştı. Bu yılın ilk altı ayında ise oran yüzde 49’a yani ikide bire kadar yükseldi. Bu beş yıl içinde devletin motorini benzine yaklaştırma politikası adım adım izlenebiliyor; kurşunsuz benzin ile motorin arasındaki fiyat farkının 32 yeni kuruş olduğu 2001 yılı haziran ayında motorin benzine göre yüzde 30 daha ucuzdu. 2003 yılı ortalarında benzine göre motorinin ucuzluğu yüzde 22’ye geriledi, 2004’ün aynı döneminde ise yüzde 17’ye. Makas giderek daralacak, fiyatlar aynı olacak diye düşünülürken bu yılın haziran ayına kadar geçen süreçte yüzde 22-23 civarında fark kendini korudu. Ne var ki benzine yapılan indirimlerle birlikte hafta içi itibarıyla motorinin benzinden fiyat farkı yüzde 17’lere tekrar indi. Pek çok yeni otomobilin Euro diesel kullandığını hesaba kattığınızda ise bu oranın yüzde 12’ye kadar gerilediğini görmeniz mümkün. Tabii litre başına azalan fiyat farkı bile dizel otomobilde daha az yakıt tüketiminden kaynaklanan avantajı bertaraf etmiyor.

ABD’de motorinin birim fiyatı benzinden daha fazla; ancak orada motorini daha çok kamyonlar, iş makineleri kullanıyor. Yani iş amaçlı, ticari amaçlı olarak kullanım fazla. Otomobilde dizelin payı yok denecek kadar az. Türkiye’de de bu şekilde (ticari olarak) kullanım fazla; ama otomobilde dizelin yaygınlaşmasıyla birlikte vergiyi artırıp fiyatı benzin fiyatlarına yaklaştırmak ne derece doğru ya da tüketiciden yana bir tavır, bu tartışma konusu.

OTOMOBİL SATIŞLARINDA DİZEL PAYI (%)

2001 - 3

2002 - 13

2003 - 20

2004 - 25

2005 - 35

2006*- 49

*İlk 6 ay

link :http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=185860
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Bu da digeri, sordugunuz kaç kilometre yapılmalı sorusuna yorum yapılmış :

Dizel mi Benzinli mi?

Akaryakıt fiyatları yükselince dizel araçlara hücum başladı. Ancak dizel araç alırken, yıllık yapacağınız kilometreyi ilk parametre olarak almalısınız. İşte dizel almanın püf noktaları.
Akaryakıttaki fiyat yüksekliği nedeniyle yakıt tasarrufu yüksek olan dizel araçlara yönelme olduğunu, buna karşın çok yol katetmeyen sürücüler için yüksek bakım masrafları nedeniyle dizel araçların, benzinli araçlara göre maliyetlerinin yükselebileceği bildirildi.
Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, yaptığı açıklamada, son aylarda akaryakıta sık aralıklarla yapılan zamlar nedeniyle vatandaşların daha tasarruflu olduğu gerekçesiyle dizel araç satın almaya yöneldiklerini söyledi.
Dizel araçların satışında son aylarda artış gözlendiğini belirten Aydın, dizel araçların belirtildiği gibi yakıtta fazla bir tasarruf sağlamadığını savundu.
Yılda 30-35 bin kilometre yapanlara dizel araç almalarını önerdiklerini ifade eden Aydın, ''Aksi taktirde bu araçlar bakım maliyetleri nedeniyle daha pahalıya mal olabilir. Aynı silindir ve motor hacminde olup da yılda 10-15 bin kilometre yapan vatandaşlar için benzinli araçlar daha avantajlı'' dedi.
Prof. Dr. Aydın, dizel ve benzinli araç kıyaslamasını en son teknolojiyle yapılan dizel araçlara göre yaptıklarını kaydederek, yeni teknolojili dizel araçlarda diğerine göre yüzde 10 daha pahalı ve kükürt oranı 50 PPM'in altında olan motorinin kullanılması gerektiğini ifade etti.
Yağ değişimlerinin de benzinli araca göre dizel araçlarda daha fazla olduğunu anlatan Aydın, şöyle konuştu:
''Dizel araçlarda 7 bin 500 veya 10 bin kilometrelerde yağ değişimi mutlaka yapılması gerekiyor. Benzinli araçlarda ise yağ değişimi 15 ve 20 bin kilometrelerde yapılıyor. Benzinli araç bir kez yağ ve filtre değişimi için servise giderken dizel araçlar iki kez gitmek durumunda kalıyor.'' Aydın, dizel araç sahiplerinin euro dizel yerine kükürt oranı yüksek olan motorini kullanmaları halinde pompa ve enjektörlerinin kısa sürede kullanılmaz hale geldiğini kaydetti.
Garanti kapsamı dışında olan pompa ve enjektör arızalarının normal dizel araçlarda bin YTL, lüks olanlarda ise 5-6 bin YTL'ye kadar çıkabildiğini anlatan Aydın, ''Benzinli araçlarda ise bu rakam 200-300 YTL civarında. Vatandaşlar, ilk başta (biraz fazla para verip yakıtta bunu telafi ederim) diyor ama aracın garantisi bittikten sonra olası arızalarda yapacakları masrafları düşünürlerse zararlı çıkabilirler. Bu nedenle dizel araç satın almadan önce reel maliyet hesaplamasının çok iyi yapılması gerekiyor'' diye konuştu


link : http://www.aktifhaber.com/read_news.php?nID=45011
 
Üst