Egr Valfi

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar..

Ülkemizin yakıtları malum..En iyisi avrupadaki yakıtların yarısı kalitesinde bile değil...Dizel motorlarımızın yakıt sistemi komponentleri tamamen yakıt ile yağlanmaktadır..Kullandığımız yakıtların yağlama vasfı düzeyi avrupadaki yakıtlardan çok daha aşağılardadır..Ve yağlama vasfı düşük olan yakıtlar yakıt sisteminin miadını çabuk doldurmasında önemli rol oynar..Ülkemizin yakıtlarlarıyla çalışan dizel motorlarımız zaman içerisinde yakıtın, yakıt sistemindeki hassas parçalarda bıraktığı yapışkan katranımsı maddelerden sebep düzensiz çalışmaya ve ileri derece problemlerinden hiç çalışmamaya başlıyacaktır..Multijet motorlarda yanma sonucu açığa çıkan isli eksoz gazının belirli oranda bi kısmı, araçlarımızdaki EGR sistemleri vasıtasıyla tekrar emme manifolduna bırakılmaktadır..Motor karter havalandırmasından gelen motor yağ buharı ve turbonun azda olsa emme kanalına saldığı yağ bu eksoz gazı ile birleşip çamur gibi manifold cidarlarına yağlı kurum şeklinde yapışır kalır..Bu kurum oluşumuna zamanında müdahale edilmez ise..Bir müddet sonra sekman kırmaya varana kadar türlü türlü problemler çıkarmaya başlar..İşte Carbon Clean işlemleri kendilerini buralarda gösterirler..40 bin km de başlanıp her 20 binde periyodik olarak yapılmasını şiddetle tavsiye ediyoruz..

dscn1692smallfs7.jpg


Bu kimyasallar ile mavi olanı 1 e 2 oranında mazotla karıştırıp özel makinası ile araca tatbik ediyoruz..Motorun yakıt beslemesi makina üzerinden sağlanıyor..Böylelikle Yakıt pompası,Basınç regülatörü süzgeçi,Enjektörler,piston kafası ve eksoz subabına yapışmış olan kurum ve katranları söküp atıyor..
Sarı olanı ise manifold temizleme sıvısı..özel bir spray tüpü ile basınçlı olarak pulvarize bir şekilde manifolda enjekte ediliyor ve bahsettiğim kurumlu yüzeylerdeki kurumu çözerek zamanla ortadan kaldırıyor..Özellikle yoğun kurum bağlamış manifoldlarda kurum ilerleyip emme subaplarının çalışma yüzeylerine birikir..bu birikim biraz kalınlaştığında subap tam kapanamamaya başlar ve motorun sıkıştırma oranı düşer..Emme manifoldu temizleme sprayinin içeriye enjekte ettiği kimyasal subap çalışma yüzeyine biriken kurumuda parçalayıp yerinden kalkmasını sağlar..

Kurum oluşumunun önüne geçmenin tek yolu ise EGR sistemindeki egsoz gazı sirkülasyonunu engellemektir..Bunun bir kaç yöntemi var ve mutlaka her araçda engellenebilir..EGR sistemi kapatılan araçlarda kurum oluşumu tamamen yokolur..

Araç öncesine nazaran daha fazla oranda NOx gazı üretecektir..Ama o seviye bile ülkemiz standartları çerçevesinde geçerli kalıcağından emin olabilirsiniz..Malum avrupa emisyon standartları çok sert..Bunun dışında hiç bir zararını görmezsiniz..Biz senelerdir iptal ederiz bu sistemi..Şimdiye kadar kimse gelipde sen iptal ettin bak arbamın şurasına bu oldu burasına şu oldu dememiştir..

Arkadaşlar bu konu önemli..gereken özeni göstermenizi tavsiye ederim..Bu ürünün ülke genelinde 1000 den fazla uygulama merkezi var...Tek dikkat etmeniz gereken ürünün markası dır..Çok fazla taklidi vardır..MotorVac Carbon Clean ibarelerini arayın koyulan kimyasal kutusunda..Şu unutulmamalıdır ki bu ürünler depo katkısı değillerdir..Her biri mutlaka ilgili aplikasyon cihazı ile belirli konsantrasyonlarla kullanılırlar.

dscn1693mediumje7.jpg

Benzinli araçlarda da benzer sıkıntılar var..Rolanti motoru sıkışıyor, enjektörlerin, yakıtın bıraktığı partiküllerden sebep hidrolik karakterisliği kararsızlaşıyor, piston kafasında ve sekman faturalarında biriken kurumu söküp atabiliyor..Carbon Clean ile bu tip arızalardan aracınızı uzak tutabilirsiniz..

EGR Nedir ve Nasıl Çalışır..;

Eksozdan alınan hava zaten yanmış olduğundan tekrar yanamaz..Eksoz gazının tekrar içeriye alınmasının sebebi Piston kafasını bir miktar soğutmaktır..Şu şekilde soğur piston kafası; eksoz gazı belirli oranda tekrar içeriye alınarak normal temiz hava ile karıştırılır..bu karışım piston tarafndan emilip sıkıştırıldıktan sonra yakıt üzerine püskürtüldüğünde %100 temiz hava gibi etkili bir yanma olmaz..İçeriye alınan eksoz gazı oranında yanma şiddeti azalır..Yanmayı bu şekilde dizginleyerek piston kafaasının belirli bir sıcaklığın üzerine çıkmasını engellerler..Piston kafası neden soğtulmalıdır.? ; çünkü piston kafasındaki sıcaklık belirli bir seviyenin üzerine çıktığında yanma sonucu açığa NOx gazları çıkmaya başlar..Ve bu gazı emisyon standartları gereği pek sevmezler..

Arkadaşlar sağa sola yazdığım makalelerden derledim..Konuyla ilintililerdir..Faydası olabilir..
detaylı anlatım için çok teşekkürler üstad.
 

astrax_35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,739
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar bu egr temizlenmesine rağmen yine devreye girip arabayı rahatsız etmeye başladı...Arac 120 ile giderken tekleme yapıp devre ışığını yakıyor...Artık gerçekten çok sıkıcı bi durum oldu bu...Bi çözüm bulan yokmu..Servis iptal etmiyor arac 99 model olduğu için...SIrf bu yüzden Opeli bırakmayı düşünmeye başladık ailede....
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Hasanın kendisi tamirci..Kendisi ettirmiştir..Bu aralar nete giremiyor yoğun hayli..Gerçi sabah buralarda dolaşıyodu..:)

İptal etmek için birazcık kafası çalışan bir teknisyen yeterli..
 
Son düzenleme:

hasang

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
964
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
nerde iptal ettirdin kardeş. sadece programlamı iptal ettirdin yoksa mekanik bir operasyonda uyguladılarmı
sözde servis programla iptal etmişti ama program hikayee!en ii yol mekanik olarak iptal etmekk!geçenlerde emme manifoldunu söktümm turbodan gelen yağğ egr den gelen kurum manifolt resmen tıkanmış!hava geçişi baya bii zorlaşmış!söktüm manifoltuu içini pırıl pırıl yaptımm(içinden resmen katran çıktıı)!daha sonra egr yi silindir kapağının üzerinden iptal ettimm!en garantiili işlemm silindir kapağının üzerinden iptal etmekk!egr nin üzerinden iptal edildiği zmn gerek programla gerekse tapayla kesin çözüm olmaz!egr açılmamış haldeyken bile 1.3cdti ler için sölüyorumm hava geçişi kesintisiz devam ediyoo!bu eksost gazının emme manifoltuna ulaşmaması için en güzel yöntem egr nin silindir kapağı ile arasındaki ilişkiyi kesmekk!araya sac tapa koymakk yeterlii!
 

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yüksek devirli araç kullananlar bence kesinlikle iptal ettrimeli,hem performans artışı var hem de ikide bir başınız ağrımaz egr yüzünden.
 

Emre-G

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2007
Mesajlar
502
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mehmet abi çok teşekkür ederim bilgiler için..Bigün yanına gelcem carbon clean we egr iptali için ama ne zaman bilemiyorum:)
 

sailor24

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2006
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Egr yi iptal ettirmek ve Carbon Clean yaptırmak istiyorum, Kozyatağı civarında bildiğiniz bir yer var mı??
OpelTeam egr iptali için 50 ytl istiyo sadece program ile iptal edecek, mekanik bi değişiklik olmayacak
Carbon Clean yapmıyo,
Ataşehir Opel egr iptali yapmıyo, Carbon Clean için 80 ytl istiyo 45 dak. felan sürer diyor. özel servis için bana pahalı geldi çünkü Gedizleri aradım 75 ytl ve 3 saat sürüyo dedi.
Özellikle egr iptali için işini iyi ve sorunsuz yapan bi servis önerebilir misiniz?
Bir de egr yi sadece programsal olarak iptal etmek,mekanik olarak parçaya dokunmamak ne kadar etkili olur?
Cevaplarsanız çokkkk sevinirim..
 
Üst