GM, 2009'dan endişeli..

HAGI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2006
Mesajlar
1,374
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
GM’yi ’2009’u göremem’ korkusu sardı, Obama yardım sözü verdi

ABD’li General Motors (GM) son bir ayda nakit desteğinin 2 milyar dolara yakın düştüğüne dikkat çekerek "Yılın sonunu bile getiremeyebiliriz" açıklaması yaptı.

ABD’de ocak ayında Başkanlık koltuğuna oturacak olan Barack Obama da, "Otomotiv sektörü ABD’nin belkemiği konumunda. Bu nedenle takımımla birlikte sektörü güçlendirecek bazı kurallar belirlemeye öncelik tanıyoruz. Ayrıca bu yeni kurallardan önce sektörün rahatlamasını sağlayacak 25 milyar dolarlık paketin hızla çıkması için de kongreyi ikna etmeye çalışacağım" dedi.

Finansal açıdan gün geçtikçe daha da zora giren General Motors bu sene sonuna kadar dayanabileceği konusundan şüphe duyduğunu açıklarken hükümet artık sektöre yardım yapmak veya iflasa mahkum etmek konusunda bir seçim yapmak zorunda kalacak. Çok acil bir hükümet desteği almadan en fazla 2009 yılının ortalarına kadar dayanabilefceklerine dikkat çeken GM yetkilileri, "Bu durum nedeniyle Chrysler ile birleşme konusuna odaklanmayacağız. Petrol fiyatları, giderek güç yitiren ekonomi ve kredi sıkıntısının yarattığı zorlukları aşmanın yolunu bulmak konusu çok önemli" dedi. GM’in bu açıklaması Obama’yı da etkiledi. Buna karşın, hükümet hálá sektöre para akıtmak konusunda ciddi bir kararsızlığın eşiğinde bulunuyor. Yardım yapması durumunda bir daha başı sıkıştığında şirketin yine aynı taleple devlete koşması tedirginlik yaratıyor. GM’in batması durumunda oluşacak işsizlik sorunu ve güven bunalımı ise hükümet için terazinin diğer ucunda duruyor.

100 bin işsiz yarattı

Barack Obama, "Otomotiv endüstrisine finansal krizle çarpışabilmelerinin yanısıra daha az enerjiye ihtiyaç duyan modeller geliştirmeleri için de destek olmak istiyorum" diyor. Programında özellikle orta direğin sorunlarına eğilen Obama, bu büyük şirketlerde oluşacak problemin çok sayıda evde daha büyük finansal sıkıntıya mal olacağını savunuyor. GM’in yanısıra zor bir yıl geçiren Ford da iş gücünü yüzde 10 azaltacağına dikkat çekiyor. Detroitli üreticilerin 2006 yılından bu yana işten çıkardıkları kişi sayısı 100 bini buluyor.

Obama umudu sardı

Bush hükümeti ise daha önce sektöre 25 milyar dolarlık bir kredi vermişti. Ancak son 15 yılın en kötü satış rakamlarını yakalayan sektör ise bunun yeterli olmayacağını belirtiyor. Halen Başkanlık koltuğunda oturan Bush’u bu konuda ikna etmekte zorlanan otomobil sektörü öncüleri yeni yardım için Obama’yı bekliyor.

Kurtarma paketine ihtiyacımız var

44’üncü Amerikan Başkanı Barack Obama, ekonomik krizde bir kurtarma paketi hazırlayıp bu planın temeline de orta direği oturtacağının sinyallerini verdi. Ekonomi kurmayları arasında, ABD’nin eski başkanlarından Bill Clinton döneminden Larry Summers, Robert Reich, Paul Volcker gibi isimlerin de yer aldığı Obama ması dikkati çekti. Bu yıl 1.2 milyon iş kaybının olduğu ABD’de toplam 10 milyon Amerikalı’nın işsiz olduğuna dikkat çeken Obama, "On milyonlarca Amerikalı faturalarını ödemekte ve oturdukları evi korumakta güçlük çekiyor. Başkan olduktan sonra ilk işim kredi krizini rahatlatacak, çalışan ailelere yardım edecek, büyüme ve refahı yeniden kuracak gerekli bütün adımları atmak olacak. Herşeyden önce de orta sınıf için bir kurtarma planına ihtiyacımız var" dedi. Barack Obama’nın Başkanlığı döneminde birlikte çalışacağı kurmayların yeni görevlerini önümüzdeki hafta açıklaması bekleniyor.

ABD, iki bankaya daha el koydu

ABD’nin TMSF’si FDIC zordaki 2 bankaya daha el koydu. Bu da ülkede bir yılda el konulan banka sayısının 19’a çıkmasına yol açtı. Bankalardan Houston merkezli Franklin Bank’in 5.1 milyar dolar, Kaliforniya merkezli Security Pacific Bank of California’nın ise 561 milyon dolarlık varlığı vardı. El konmanın ardından Franklin Bank’in tüm varlıkları Teksas merkezli Prosperity Bank’e geçti. Pacific Western Bank of Los Angeles ise Security Pacific Bank’in 51.8 millyon dolarlık varlığını satın aldı. FDICi batan iki bankanın fona maliyetinin 1.8 milyon doları bulacağını açıkladı. Security Pacific’in batışıoyla birlikte bu yıl Kaliforniya’da el konulan banka sayısı da üçe yükseldi. Kaliforniya mortgage krizinin en büyük darbeyi yarattığı eyaletler arasında yer alıyordu.

Hyundai ve Chrysler cip satışını görüşüyor

GÜNEY Kore’nin otomobil firması Hyundai, ABD’li Chrysler’in çatısı altındaki Cerberus Capital Management ile Chrysler’in cip bölümünün satışı konusunda görüşmelerde bulunduğu bildirildi. Hyundai, Cerberus ve Chrysler firmaları konu hakkında açıklama yapmaktan kaçınırken, Cerberus’un cip bölümünün satışı konusunda Renault Nissan ile görüşmelere yeniden başlamayı planladığı ifade ediliyor. Küresel finansal krizden önemli ölçüde etkilenen Chrysler firmasının önemli ölçüde nakit ihtiyacı içinde olduğu belirtiliyor.
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
tüm firmalarda durumlar çok kötü, hayırlısı olur umarım ülke başta olmak üzere tüm dünyada kriz atlatılır, bizde de çok fazla çıkış veriliyor, allah sonumuzu hayır etsin...
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
inşallah insigniayla ilgili bir durum olmaz
 

vectra delisi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
2,618
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Durum kritik gerçekten haberlerde krizden etkilenmicek denilen GM nin son 60 yıl içinde zarar etmezken bu kriz dalgasında zarara uğradığını açıklamış. Ayriyetten starbucks ta yüksek zarara uğradığını açıklamış. Allah bu içinde bulunduğumuz durumda yardımcımız olsun.:(
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
Dünyanın bu hale gelmesinin tek sebebi Bush'tur.
 

mhakkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2007
Mesajlar
1,419
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
batarsa ne olcak bizim arabaların durumu parça sıkıntısı olurmu?
 

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
parça sıkıntısı olmaz.. bu tip krizlerde ilk etkilenen sektörler lüks tüketim sektörleridir. Mesela inşaat,otomotiv ve bazı elektronik sektörleri .. Zaten bu sektörlerde bunu bildikleri için ona yönelik önlem alırlar. En fazla gidere neden olan Ar-ge gibi departmanlarından feragatta bulunurlar..

Ha gm batmazmı, batabilir.. GM batarsa ne olur? Bence öyle kolayca silinip gitmez; çünkü ortada yılların bir markası ve tecrübesi var. Otomotiv sektörüne girmek isteyen yada zaten varolan bir grup tarafından ederinden daha aşağı bir meblağa satın alınır. Zarara neden olan bazı dalları,budakları budanır ve yeniden üstelik daha da güçlü olarak piyasaya çıkar..

Bunun pek çok örneği var; skoda,seat,dacia gibi markalar berbat bir vaziyette iken maharetli idarecilerin ellerinde gayet iş yapar hale getirildiler.. Gerçi bunlar sadece sektörel marka idi, grup değillerdi ama grubu dahil etmek de çok farklı değildir.

Neticede bu tip krizler, gm gibi firmaların el değiştirmesine neden olur; bu tip el değişiklikleri de tüketici için hiç bir zaman kötü olmaz.. Aksine yenilik her zaman artı puandır.

Gmnin şimdiki sahibi akrabanız değilse endişe edecek birşey yok.
 

GMGermany

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Bana kalirsa GM batsin sorun degil.
Opel kendi kendini idare eder hatta daha iyi olur. Almanyadaki Opelde aslen bundan sikayet ediyor.
Bölge Müdürü geldigi zaman, Amerikadan ne emir gelirse mecburen uymamiz gerekir diyor, kendi istedigimiz gibi hareket edemiyoruz diye yaniyor oda.
Demek istedigi: Model politikasi, Kalite sorunu v.s..

Cok ucuz üretmek- kar edilen parada Amerika GM Merkezine
 

akduman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2008
Mesajlar
2,964
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Dünyanın bu hale gelmesinin tek sebebi Bush'tur.

parça sıkıntısı olmaz.. bu tip krizlerde ilk etkilenen sektörler lüks tüketim sektörleridir. Mesela inşaat,otomotiv ve bazı elektronik sektörleri .. Zaten bu sektörlerde bunu bildikleri için ona yönelik önlem alırlar. En fazla gidere neden olan Ar-ge gibi departmanlarından feragatta bulunurlar..

Ha gm batmazmı, batabilir.. GM batarsa ne olur? Bence öyle kolayca silinip gitmez; çünkü ortada yılların bir markası ve tecrübesi var. Otomotiv sektörüne girmek isteyen yada zaten varolan bir grup tarafından ederinden daha aşağı bir meblağa satın alınır. Zarara neden olan bazı dalları,budakları budanır ve yeniden üstelik daha da güçlü olarak piyasaya çıkar..

Bunun pek çok örneği var; skoda,seat,dacia gibi markalar berbat bir vaziyette iken maharetli idarecilerin ellerinde gayet iş yapar hale getirildiler.. Gerçi bunlar sadece sektörel marka idi, grup değillerdi ama grubu dahil etmek de çok farklı değildir.

Neticede bu tip krizler, gm gibi firmaların el değiştirmesine neden olur; bu tip el değişiklikleri de tüketici için hiç bir zaman kötü olmaz.. Aksine yenilik her zaman artı puandır.

Gmnin şimdiki sahibi akrabanız değilse endişe edecek birşey yok.


Tamamen katılıyorum.... :mad:Bush = küçük deccal :mad: sövmemek için kendimi zor tutuyorum...:mad:
 
Üst