Kazada LPG tüpü patladı 4 kişi yanarak can verdi.

dgnzcn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
www.doganozcine.com
Niğde'deki trafik kazasında 4 kişi yanarak öldü
aa - 12.11.2010
Niğde'de meydana gelen trafik kazasında kamyona arkadan çarpan LPG'li otomobildeki 4 kişi yanarak öldü, 1 kişi ise ağır yaralandı.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Yeşilgölcük-Niğde karayolunun 11. kilometresinde, Zekeriya Eroğlu'nun (42) kullandığı 06 VAF 78 plakalı otomobil, kavşaktan dönmeye çalışan Selahattin Kunduz idaresindeki 41 F 4119 plakalı kamyona arkadan çarptı.
Kaza sırasında LPG tüpünün patlaması nedeniyle otomobil bir anda alev aldı. Sürücüsü Eroğlu, otomobilde bulunan İbrahim Bengisu (28), eşi Gülizar Bengisu (24) ile çiftin 2 yaşındaki oğlu Ali Toprak Bengisu yanarak feci şekilde can verdi.
İbrahim Bengisu'nun kardeşi İlhan Bengisu( 26) ise kamyon sürücüsü Kunduz'un müdahalesi ile yanan otomobilden son anda ağır yaralı olarak çıkartıldı. Kaldırıldığı Niğde Devlet Hastanesi'nde ilk müdahale yapılan İlhan Bengisu, Kayseri Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne sevk edildi.
-CESETLER OTOMOBİLDEN GÜÇLÜKLE ÇIKARTILDI
Olay yerine gelen sağlık ekipleri yanan cesetleri otomobilden çıkarmak için uzun süre uğraş vermesine rağmen başarılı olamadı.
Otomobil, Cumhuriyet savcısının talimatıyla çekiciyle Niğde Devlet Hastanesi önüne getirildi. Cesetler burada otomobilden çıkarılarak kimlik tespiti yapılabildi.
-İNTİHAR EDEN KARDEŞİNİN CENAZESİNE GİDİYORDU-
Kazada eşi ve 2 yaşındaki oğlu ile birlikte hayatını kaybeden İbrahim Bengisu'nun, Çamardı ilçesine bağlı Üskül köyünde oturan ve kravatıyla kendini ağaca asan lise öğrencisi kardeşi S. Bengisu'nun (17) cenazesine katılmak üzere Ankara'dan yola çıktıkları öğrenildi.
Yurtta kalan Çamardı Şehit Murat Erdem Lisesi öğrencisi S. Bengisu'nun, intihar nedeninin araştırıldığı belirtildi.
Bu arada, kazaya ilişkin kamyon sürücüsü Kunduz'un gözaltına alındığı, olayla ilgili soruşturmanın devam ettiği öğrenildi.





ALLAH KAZA BELA VERMESİN.




Kaynak : http://www.zaman.com.tr/haber.do?ha...igdedeki-trafik-kazasinda-4-kisi-yanarak-oldu
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Kaza ile ilgili teknik rapora göz atmadan yorum yapmak doğru değil ama bizim o raporlara ulaşma şansımız yok;

Maalesef memleketimizdeki denetim eksikliği yüzünden, tasarımında çok ciddi güvenlik önlemleri alınan bir sistem böyle neticelenen kazalara yol açabiliyor.

LPG li araç tasarımlarında tank sistemi için çok ciddi önlemler alınmıştır. Bu tasarıma göre tank üzerinde araca gaz alış, motora gaz gönderiş, yüksek basınç tahliyesi, yangın tahliyesi ve aşırı akış valflerinden oluşan güvenlik sistemlerini barındıran MULTIVALF adında bir parça vardır. Buna piyasada ve sanayi dilinde ŞAMANDIRA derler çünkü bu parçanın bir görevi de yakıt seviyesini göstermektir.

MULTIVALF üzerinde, 27 bar basınca çıkıldığında gazı tahliye eden bir valf, yangın durumunda tank patlamadan evvel gazı tahliye edebilmek için yüksek sıcaklıkta eriyip gazı tek bir noktadan boşaltan başka bir vallf, aracın motoruna gazı taşıyan bakır borunun kopması ya da delinmesi durumunda ani gaz kaçağını algılayıp kesen bir aşırı akış valfi, kontak kapatıldığında gazı kesen bir elektrovalf bulunur. Bu birçok valfli yapı sebebi ile bu sistem elemanının adı multivalftir.

Multivalfin en önemli görevlerinden biri euro normları gereği tankın %80 den fazla dolmasını engellemektir. Şamandıra belli bir seviyeyi algıladığında gaz girişini keser. Örneğin 60 litrelik bir tankın 48 litre, 40 litrelik bir tank 32 litreden fazla gaz almasına müsade edilmemesi gerekir... Bu sıcaklık genleşmeleri ve darbelerde tankın yırtılıp bir faciaya sebep vermemesi için düşünülmüştür. Çünkü tanktaki gaz adı üzerinde LİKİT yani SIVI fazdadır ve hidrolik kanunları gereği sıvılar sıkıştırılamaz. Yani %80 den fazla dolu bir tank ki çoğu zaman %100 e yakın doluluklar olur, küçük bir darbede bile yarılıp ortalığı cehenneme çevirme potansiyeline sahip olacağından %80 gibi bir güvenlik bariyeri oluşturulmuştur..

Peki zaman zaman duyduğumuz tank patlamaları nasıl oluyor??

Burada maalesef denetim eksikliği ön planda oluyor.
Multivalf denilen parçanın dünyada en ucuza üretildiği ülke TÜRKİYEDİR. Sektörde 3 sene yöneticilik yaptığım için bu bilgilere net olarak sahibim.
Bu ucuz fiyat sebebi ile maalesef yabancı bir sistem de kullansanınz multivalfinizin yerli olarak kullanılabiliyor olması söz konusudur. Yabancı kit üreticileri bu fiyat farkını bildikleri için ya multivalflerini Türkiyede ürettirir ya da ÖN KİT denilen kitler satarlar, yani multivalfi türkiyeden alın takın biz kaputun altındaki sistemi veriyoruz derler. Böylece yerli kit fiyatlarına yaklaşırlar.
Vaktiniz olursa LPG li aracınızın deposunda multivalfe (sarı renk yani pirinçten imal edilmiş yuvarlak bir parçadır) bakın. Çoğunuz satın aldığınız LPG kitinin markasını göremeyeceksiniz. Görseniz de taklit olma olasılığı yüksektir. Bunu multivalfteki ECR numaralarından veya bobinin kalitesiz kalıbından kolayca anlarsınız.
İşte ne oluyorsa bu ucuz imalatta oluyor. Hiçbir kalifiye personel çalıştırmayan bazı üreticiler, testten yoksun, dolumu %80 de kesmeyen, yanlış alarmlar yüzünden sorun çıkarmasın diye aşırı akış valfleri iptal edilmiş veya normlarına uygun üretilmemiş, tahliye valfleri doğru dürüst ayarlanmamış multivalfler piyasaya verilebiliyor.
Ancak burada esas sorumlu bu işin testlerini tam yapmayan sızdırmazlık noktalarıdır. Araca tamam raporu verilmeden önce dolup yaptırılarak tankın ne seviyede gaz alışını kestiği tespit edilmiyor çünkü böyle bir test talimatlarda yok. Bu zor bir iş ama çok kritik bir iş.

Tabii ki ülkemizde bu işi hem ucuz hem de kaliteli şekilde yapan gerçekten çok iyi üreticiler de var. Bu konuyu genellemediğimi açıkça söyleyeyim.

LPG li aracınızda gazı bitirip sonra da depo fullediğinizde tank hacminden % 80-85 ten fazla gaz aldığını görürseniz kullandığınız ürünün kalitesi ile ilgili bilgi sahibi olabilirsiniz. %90-100 gibi bir dolum olursa da bir daha deponuzu tam doldurmamanız sizin için daha iyi olur.

LPG sistemlerinin can damarı olan multivalfler gerek üreticilerde, gerekse sızdırmazlık test noktalarında tam olarak test edilmediği sürece bu tip haberleri alıp üzülmeye devam edeceğiz...
 
Son düzenleme:

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
arkadaslar ben aracına LPG tankı diye bildiğiniz 12kg'lik mutfak tüpü takan gördüm yaaa... benim depom hem darbelere dayanıklı ben ısıya dayanıklı kaldıki koruma subabı var kacak durumunda gazı kesmesi için. aracım çok soğuk bir kış günü stop etti LPG'de çalışırken. neyse tekrar çalıştırdım aracı LPG'ye geçmedi. hemen ustaya gittim bozuldu mu diye. kaçak koruması var dedi...

bence LPG fiyatına müdahale edilemediğinden dolayı bu tür haberler LPG'yi karalama kampanyasından başka birşey değil.
 

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kaza ile ilgili teknik rapora göz atmadan yorum yapmak doğru değil ama bizim o raporlara ulaşma şansımız yok;

Maalesef memleketimizdeki denetim eksikliği yüzünden, tasarımında çok ciddi güvenlik önlemleri alınan bir sistem böyle neticelenen kazalara yol açabiliyor.

LPG li araç tasarımlarında tank sistemi için çok ciddi önlemler alınmıştır. Bu tasarıma göre tank üzerinde araca gaz alış, motora gaz gönderiş, yüksek basınç tahliyesi, yangın tahliyesi ve aşırı akış valflerinden oluşan güvenlik sistemlerini barındıran MULTIVALF adında bir parça vardır. Buna piyasada ve sanayi dilinde ŞAMANDIRA derler çünkü bu parçanın bir görevi de yakıt seviyesini göstermektir.

MULTIVALF üzerinde, 27 bar basınca çıkıldığında gazı tahliye eden bir valf, yangın durumunda tank patlamadan evvel gazı tahliye edebilmek için yüksek sıcaklıkta eriyip gazı tek bir noktadan boşaltan başka bir vallf, aracın motoruna gazı taşıyan bakır borunun kopması ya da delinmesi durumunda ani gaz kaçağını algılayıp kesen bir aşırı akış valfi, kontak kapatıldığında gazı kesen bir elektrovalf bulunur. Bu birçok valfli yapı sebebi ile bu sistem elemanının adı multivalftir.

Multivalfin en önemli görevlerinden biri euro normları gereği tankın %80 den fazla dolmasını engellemektir. Şamandıra belli bir seviyeyi algıladığında gaz girişini keser. Örneğin 60 litrelik bir tankın 48 litre, 40 litrelik bir tank 32 litreden fazla gaz almasına müsade edilmemesi gerekir... Bu sıcaklık genleşmeleri ve darbelerde tankın yırtılıp bir faciaya sebep vermemesi için düşünülmüştür. Çünkü tanktaki gaz adı üzerinde LİKİT yani SIVI fazdadır ve hidrolik kanunları gereği sıvılar sıkıştırılamaz. Yani %80 den fazla dolu bir tank ki çoğu zaman %100 e yakın doluluklar olur, küçük bir darbede bile yarılıp ortalığı cehenneme çevirme potansiyeline sahip olacağından %80 gibi bir güvenlik bariyeri oluşturulmuştur..

Peki zaman zaman duyduğumuz tank patlamaları nasıl oluyor??

Burada maalesef denetim eksikliği ön planda oluyor.
Multivalf denilen parçanın dünyada en ucuza üretildiği ülke TÜRKİYEDİR. Sektörde 3 sene yöneticilik yaptığım için bu bilgilere net olarak sahibim.
Bu ucuz fiyat sebebi ile maalesef yabancı bir sistem de kullansanınz multivalfinizin yerli olarak kullanılabiliyor olması söz konusudur. Yabancı kit üreticileri bu fiyat farkını bildikleri için ya multivalflerini Türkiyede ürettirir ya da ÖN KİT denilen kitler satarlar, yani multivalfi türkiyeden alın takın biz kaputun altındaki sistemi veriyoruz derler. Böylece yerli kit fiyatlarına yaklaşırlar.
Vaktiniz olursa LPG li aracınızın deposunda multivalfe (sarı renk yani pirinçten imal edilmiş yuvarlak bir parçadır) bakın. Çoğunuz satın aldığınız LPG kitinin markasını göremeyeceksiniz. Görseniz de taklit olma olasılığı yüksektir. Bunu multivalfteki ECR numaralarından veya bobinin kalitesiz kalıbından kolayca anlarsınız.
İşte ne oluyorsa bu ucuz imalatta oluyor. Hiçbir kalifiye personel çalıştırmayan bazı üreticiler, testten yoksun, dolumu %80 de kesmeyen, yanlış alarmlar yüzünden sorun çıkarmasın diye aşırı akış valfleri iptal edilmiş veya normlarına uygun üretilmemiş, tahliye valfleri doğru dürüst ayarlanmamış multivalfler piyasaya verilebiliyor.
Ancak burada esas sorumlu bu işin testlerini tam yapmayan sızdırmazlık noktalarıdır. Araca tamam raporu verilmeden önce dolup yaptırılarak tankın ne seviyede gaz alışını kestiği tespit edilmiyor çünkü böyle bir test talimatlarda yok. Bu zor bir iş ama çok kritik bir iş.

Tabii ki ülkemizde bu işi hem ucuz hem de kaliteli şekilde yapan gerçekten çok iyi üreticiler de var. Bu konuyu genellemediğimi açıkça söyleyeyim.

LPG li aracınızda gazı bitirip sonra da depo fullediğinizde tank hacminden % 80-85 ten fazla gaz aldığını görürseniz kullandığınız ürünün kalitesi ile ilgili bilgi sahibi olabilirsiniz. %90-100 gibi bir dolum olursa da bir daha deponuzu tam doldurmamanız sizin için daha iyi olur.

LPG sistemlerinin can damarı olan multivalfler gerek üreticilerde, gerekse sızdırmazlık test noktalarında tam olarak test edilmediği sürece bu tip haberleri alıp üzülmeye devam edeceğiz...


mehmet bey verdiğiniz bilgiler gerçekten çok iyi siz bu forumda var olan lpg dizel benzinli çatışmasını yok edebileceğinizi inanıyorum

bu arada bu haberi bende tv de gördüm ve kaza yapan eski model bir kartal olması lazım ve tahminimce ilk çıkan lpg kitlerinden biri ve ucuz yollu kit olma olayı yüksek depo sağlam bile olsa araç sağlam değil ve ülkemizdeki denetim çok da iyi değil iyi bile olsa insanımız denetimi sevmezz
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
arkadaslar ben aracına LPG tankı diye bildiğiniz 12kg'lik mutfak tüpü takan gördüm yaaa... benim depom hem darbelere dayanıklı ben ısıya dayanıklı kaldıki koruma subabı var kacak durumunda gazı kesmesi için. aracım çok soğuk bir kış günü stop etti LPG'de çalışırken. neyse tekrar çalıştırdım aracı LPG'ye geçmedi. hemen ustaya gittim bozuldu mu diye. kaçak koruması var dedi...

bence LPG fiyatına müdahale edilemediğinden dolayı bu tür haberler LPG'yi karalama kampanyasından başka birşey değil.

LPG karalanabilecek birşey değil. Uygun sistemlerle güvenli ve gayet iyi neticeler alınabiliyor.
Ayrıca memleketimiz ustalarının da ağzına kilit vurmak mümkün değil.
 

mstf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2009
Mesajlar
1,000
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
önden hasar alan bi aracın lpg den yanması nasıl oluyor anlamıyorum.
 

dgnzcn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
www.doganozcine.com
hızlı bie şekilde kamyona çarpıp lpg tüpü basınçtan patlamış olabilir mi?

yada sızıntı yapıp alev almışta olabilir...
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Depo %100 civarına yakın dolu ise, güvenlik sistemleri doğru çalışmıyorsa, darbenin önden alınması çok farketmez. Müthiş bir momentum yüklenmesi olur ki aynı peşpeşe dizilen 8-10 bilyeden en öndekine yaptığınız bir darbenin sistemin bütününü hareket ettirmeden en arkadaki bileyi ayırması gibidir. O darbe tüm aracta aynı etkiyi gösterir. Ön kısım daha fazla parçalanır ama bagajdaki bir eşya aynı ivmeyle durup tüm kuvveti kütlesinin ani duruştaki ivmeyle çarpımı kadar hisseder.
Bir de araç eski bir araçsa, tankların 10 yılda bir değişmesi gereğini de yerine getirmediyse sebepler zinciri büyür de büyür..
 

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Tanklar ülkemizde maalesef farklı standartlarda üretiliyor. Sac kalınlığı her noktada homojen olmalı, ve birleşim yerlerinde incelme olmamalıdır. Bunu önlemenin yolu basınç testidir. Bu sayfada bu işin ideal rakamları yazılı:
http://unallpg.com/urunler.php?brc
Burada belirtildiği üzere, 4,5 bar basınçla çalışan bir tüp maksimum 30 bara kadar sorunsuz dayanacak şekilde tasarlanır ve 67,5 bar basınçta patlaması normal karşılanır. Testte 60 bar basınçta kaçak yoksa sorunda yoktur. Ama bu testler kaç firma tarafından uygulanıyor?? Uygulamaları devlet ne kadar denetliyor? Halen ülkemizde LPG si ruhsata işlenmemiş binlerce araç var.
 

hakanatila

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lpg kitiniz ne kadar iyi olursa olsun maalesef lpg uçucu bir gaz değildir, serbest kaldığında havadan ağır olduğu için dibe çökme eğilimi vardır, piyasada çok iyi kitler var fakat gazın özelliği bu, emniyetli gaz kullanımı ancak doğal gazla mümkündür.
 
Üst