Kazada LPG tüpü patladı 4 kişi yanarak can verdi.

P

partner352

Bilgi Girilmemiş
Konu 2 kere ve yanlış yere açılmış. (Burası lpg uygulamaları bölümü)
İnternet paylaşımlar gibi bir bölüme taşınmalı.
Mevla rahmet eyleye.
 

dgnzcn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
www.doganozcine.com
bence burada kalması daha iyi olur. lpg taktıranlar ve taktırmak isteyenleri direkt olarak ilgilendiren, can ve mal güvenliği ile direkt alakalı bir konu çünkü.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
bence burada kalması daha iyi olur. lpg taktıranlar ve taktırmak isteyenleri direkt olarak ilgilendiren, can ve mal güvenliği ile direkt alakalı bir konu çünkü.

Bence de burada kalmasında fayda var ve özellikle Mehmet arkadaşımızın yorumunu LPG kullananlar mutlaka okumalı (bizde nedense her türlü yakıt tanklarını tıka basa doldurma hastalığı vardır, dikkat ederseniz çakmakcılarla bile neden gazı tam basmıyorsun diye tartışırız)
 
Son düzenleme:

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
lpg kitiniz ne kadar iyi olursa olsun maalesef lpg uçucu bir gaz değildir, serbest kaldığında havadan ağır olduğu için dibe çökme eğilimi vardır, piyasada çok iyi kitler var fakat gazın özelliği bu, emniyetli gaz kullanımı ancak doğal gazla mümkündür.

Bu yorumu neye dayanarak yaptığınızı bilmiyorum ancak hatalı bir bilgilendirme barındırdığı için düzeltmek gerekiyor...

LPG kitiniz ve tank ekipmanınız TSE ve ECR standartlarına uygun üretilmiş, teknik standartlara göre monte edilmiş ve bakımlı ise her zaman için güvenlidir. Doğalgaz da benzer koşullarla güvenlik sınırları içerisinde kullanılabilir. Ancak bir kademe daha büyük bir risk içerir...
Doğalgaz araçlarda "Compressed Natural Gas" (CNG) olarak kullanılır. Yani sıvılaştırılıp hapsedilmesi için soğutma ekipmanları gerektiğinden pratik olarak sıvı değil çok çok yüksek basınç altında sıkıştırılmış olarak kullanılır. Yani Doğalgaz tankının içine tank hacminin 200 misli gaz basılır. Bu durumda tank doluyken 200 bar basınca sahiptir. (atmosfer basıncının 200 katı!) LPG tankı ise kullanım esnasında 7-10 bar basınç altındadır. Yani dolu bir doğalgaz tankının 20-25 te biri!
Bu demek olur ki, eğer CNG tankı patlarsa LPG gibi sadece o arabadakileri değil, çevresindeki 10-15 arabadaki insanları da öldürür veya yakınında bulunduğu bir binayı da eğer çok sağlam değilse yıkabilir.
Patlayan bir doğalgaz tankı ciddi bir bomba etkisi yaratır. LPG tankından 25 kez daha şiddetli patlar.
Tabi bu ekipmanlar belli bir standartta üretilir. Ortalama CNG tankları 50-100 kg arasındadır. Buna rağmen bu depo 200 km civarında bir menzil sağlar size. Ayrıca mutlaka performans kaybı olur. Bir de eğer kit iyi ayarlanmamışsa motorunuzu feci şekilde yıpratır.
CNG çok iyi bir sistem değildir. Ancak, İran, rusya gibi doğalgazın bedavaya yakın bedellerle satıldığı yerlerde popüler olmuştur.
Ben Ermenistanda patlayan bir CNG tankının 17 kişiyi öldürdüğü bir kaza hatırlıyorum. Bu 17 kişi elbette CNG li aracın içindeki 4 kişi ve 13 şanssız çevre sakiniydi...
LPG her zaman için CNG den daha güvenli, performanslı ve pratik bir sistemdir. CNG daha güvenlidir ve iyidir gibi bir önermede bulunmak mümkün değildir.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Teknik eksikler olduğuna bende katılıyorum.Daha denetimli daha kaliteli montaj ve malzeme ile aksiliklerin büyük çoğunluğu azaltılabilir belki.Ancak sistem üzerine sistem konulduğunda hem arıza hemde diğer riskler artıyor.buda bilinen en basit gerçek.Ekonomi ise dizel diyenlerdenim.Zorda kalmadıkça 2 sistemi üstüste kullanmayı tercih etmem.Benzin yada motorin de çok güvenli mi sanki ? Ama üstüne birde lpg nin riskini katmaya gerek yok.Tamam risk ve arıza ihtimali elbette artar ama iyi bir dizele param yetmiyor benzinlide de çok sıkıntı yaşıyorum ve bunları bilmeme rağmen ekonomikliği beni ilgilendiriyor diyeni anlarım.Onun dışında teknik gözle bakarsak ekonomi için dizeli her zaman tercih ederim.

Konuyu da baya bir saptırmışız rotasından.Ama çok üzüldüm gencecik insanlar ve hiçbirşeyden habersiz yevrucuğa.Allah rahmet eylesin.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
geçen gün haliçde adamın motorsikletide yandı :D odamı lpg den yandı :D

her araç lpg den yanmaz ayrıca yansada vardır bir şey tüv onaylı dört dörtlük yasal mevzuata uygun merdiven altı olmayan lpg nin yanmasına havaya uçmasına v.b imkan yok çünkü o kitlerde 3-4 tane güvenlik önlemi var biri olmasa diğeri sistemi kesiyor adamlar en ufak bir açığa ihtimale yer vermemişler..
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
geçen gün haliçde adamın motorsikletide yandı :D odamı lpg den yandı :D

her araç lpg den yanmaz ayrıca yansada vardır bir şey tüv onaylı dört dörtlük yasal mevzuata uygun merdiven altı olmayan lpg nin yanmasına havaya uçmasına v.b imkan yok çünkü o kitlerde 3-4 tane güvenlik önlemi var biri olmasa diğeri sistemi kesiyor adamlar en ufak bir açığa ihtimale yer vermemişler..
Hakan iyi güzel de bizim milletimiz sıkı kontrol yapıyorlar diye TÜV'e gıcık. Öyle bir zihniyete sahibiz ki, hem TÜV'e kızarız, hem de araçlarımızı satarken TÜV'den sorunsuzca geçti diye hava atarız (sanki araç sırat köprüsünden geçiyor). Bizler bir hizmet alırken öncelikle etiketlere, sonra da malın kalitesine bakan bir nesiliz. Her ne kadar LPG konusuna son derece yabancı olsam da duyduğum kadarıyla piyasada 900-2000 TL arasında monte edilen (sıralı sistem) LPG sistemleri mevcutmuş. Aradaki bu kadar fiyat farkının elbette mantıklı bir nedeni vardır.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hakan iyi güzel de bizim milletimiz sıkı kontrol yapıyorlar diye TÜV'e gıcık. Öyle bir zihniyete sahibiz ki, hem TÜV'e kızarız, hem de araçlarımızı satarken TÜV'den sorunsuzca geçti diye hava atarız (sanki araç sırat köprüsünden geçiyor). Bizler bir hizmet alırken öncelikle etiketlere, sonra da malın kalitesine bakan bir nesiliz. Her ne kadar LPG konusuna son derece yabancı olsam da duyduğum kadarıyla piyasada 900-2000 TL arasında monte edilen (sıralı sistem) LPG sistemleri mevcutmuş. Aradaki bu kadar fiyat farkının elbette mantıklı bir nedeni vardır.

savaş abi kaliteli lpg takan adama kök söktürüyorlar iki senede bir sızdırmazlık tesstine girip temiz kağıdı alması lazım lpg li araçların ayrıca ek olarak tüvdende geçmesi lazım yani anla ne kadar sıkı kontrol var lpg li araçlarda.. zaten merdiven altı kayıt yapanlar ne sızdırmazlık ne kontrol ne tüv hak getire..
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
TÜV de doğru dürüst yürümeyen işlerden biri memlekette... Keşke kalitesiz parça TÜV de yakalansa. Far ayarına, akü kutup başı lastiğine gösterdikleri dikkatin onda birini LPG sistemine gösterseler sorun biter zaten, bunu sadece sızdırmazlığa bırakmaları doğru değil.. Bizdeki herşey gibi TÜV olayı da dostlar alışverişte görsüne dönüşmüş durumda. Garajda 3 sene yatmış sıfır araç TÜVden geçemiyor ama, bir taraftan da öyle araçlar geçiyor ki insan 2 kere düşünmek zorunda kalıyor.
Bazı TÜV istasyonlarının adı çıkmaya başladı bile. Hayır rüşvet değil ama sorun çıkarmıyor diye mimlendi. O istasyonlarda sürekli kuyruk var ama bazıları onlarla kıyaslanınca sinek avlıyor.

Bu arada LPG parçalarını üreten şirketleri denetlemek gerekiyor. Bu da sanayi ve ticaret bakanlığının işi. Şimdi Rami'den başlayıp ümraniyeye uzanalım. 25-30 firma var Multivalf üreten. Bazıları sadece Atölye. Hem de LPG ekipmanı üretme yetkisi olmayan atölyeler. Çoğunun üründeki ECR belgesi yarı çakma diyeceğimiz türden. Bu konuda meşhur bir doğu avrupa ülkesine 3-5 bin Euro ile ürünü gönderiyorsunuz size belgeyi yolluyorlar ve ürününüz merdiven altı olmamış oluyor... Neyse detaya girmeyeyim. Devlet devlet olsa benim gibi kişilerin bildiklerini kullanıp bu sektördeki merdiven altını 1 haftada yok eder.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
zaten kaliteli markalar ve yerler belli eskiden sadece iş yapalım para kazanalım derdindeydiler ama artık şimdi bir marka değerleri oluşdu ve bu marka değerini lekeletmemek için ellerinden geleni yapıyorlar.. büyük bir firma olmanın nedemek olduğunu çoğu biliyor önceden apartman dairesinde yada bir iş hanında ofis olarak başlayan bu firmalar şimdi kendilerine ait binaları bir çok yerde artık bayileri servisleri araba firmalarıyla anlaşmaları falan var avrupa standartında o yüzden iş yapmak zorundalar bunu riske atamazlar brc zavoli atiker v.b kendi aralarındada bir rekabet var zaten bunun dışına eğerki araç sahibi kayıyorsa merdiven altı yada üstü olsun onunda buna eğilimi var demekdir önemsemiyordur kaliteyi standartı ucuz olsun iş görsün derdindedir... yani devlet istanbulda merdiven altını bitirse millet ucuz diye gider antepdeki merdiven altında yaptırır yada ordan parçayı getirtip istanbulda taktırtır yeterki insanın içinde olmaya görsün..
 
Üst