Klima Gazı!!

dejaay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
1,368
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çalıştığım hastanede merkezi klima sistemi mevcut, servistekiler 6 ayda birgelip bakım yapıp gidiyorlar, biz ne kadar zamanda baktırmalıyız klimayı? geçen hafta filtreyi değiştirdim, saygılar.


KLİMA ARIZASI VE BAKIMI

Klimanız soğutmuyorsa, gazı bitmiş olabilir. Gazın bitme nedeni ise, gaz borularındaki bir çatlaktan gaz kaçağı olmasıdır. Bu gibi durumlarda, gaz kaçağının tespit edilmesi, daha sonra da gazın tamamlanması gerekir.

Klima radyatöründe arıza olması, radyatör pervanelerinden birinin arızalanması da klimanın düzgün çalışmasını engeller. Radyatör üzerinde birikmiş toz, ölü böcekler, yapraklar da klimadan verim almayı engeller. Soğutmadan azami verimin alınması için periyodik kontroller sırasında bu tür birikimleri temizlemek gerekir.

Klimanın düzenli çalışması için, kompresör tahrik kayışının gerginliğinin ayda bir kez serviste kontrol edilmesi gerekir. Yetkili servislerde, tahrik kayışının gerginliğini kontrol etmek için aşağı doğru bastırılıyor. Kayış normalden fazla gevşekse, klima yeterince soğutmaz.

Arıza nasıl tespit edilir?
Klimanız arızalıysa veya yeterince soğutmuyorsa mutlaka bir servise ya da klima tamirhanesine gitmelisiniz. Serviste klima arızası şöyle kontrol ediliyor:

• Klima gaz borularında gaz kaçağı olup olmadığı kontrol ediliyor. Gaz kaçağı varsa, kaynağı tespit edilir.
• Gaz kaçağı yoksa, klima radyatörünün üzerinde pisliklere ve radyatörün korozyon nedeniyle tıkanıp tıkanmadığına bakılır.
• Radyatörde sorun yoksa, radyatör pervaneleri kontrol edilir.

Gaz kaçağı veya diğer arızalar tamir edildikten sonra, özel bir cihazla klimanın gazı tamamlanıyor. Böylece otomobilinizdeki sorunsuz klimanızla bunaltıcı sıcaklarda serin serin seyahat edebileceksiniz.

Klimayı çalıştırırken nelere dikkat etmeli?

• Otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamalı.
• Isınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camlar kısa bir süre açık tutulmalı.
• Klima çalıştığı zaman kalorifer düğmesi soğuk konumunda olmalı.
• Motor çalıştıktan sonra klima önce düşük devirde, istenilirse daha sonra yüksek devirde çalıştırılmalı.
• Klima açıldığında havanın sürücü ve yolculara direkt gitmemesine dikkat edilmeli. Üflemeler tabana ve camlara verilmeli.

İdeal klima bakımı nasıl olur?

• Klimanın verimli çalışmasını sağlamak için belirli periyotlarla kontrol ettirilmeli.
• En az 6 ayda bir soğutma gazı kontrol edilmeli.
• Klimada arıza olduğunda yetkili olmayan kişi ve kuruluşlara kontrol ettirilmemeli. Yetkili servislere götürülmeli.
• Klimada hangi gaz kullanılıyorsa, gaz yenilendiğinde de aynı gazı kullanılmalı. Sistem elemanlarıyla uyumlu olmayan gazlar kullanılmamalı.
• Kış olsa bile klima donanımının sürekli olarak randımanlı çalışmasını sağlamak için ayda bir kez en az 10 dakika klimayı çalıştırmalı.
 

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sayın dejaay harika bilgiler verdin.. bildiğim pek çok doğrunun yanlış olduğuda sayende meydana çıktı.. İşin tuhafı ben bu bilgileri ustalardan derlemiştim. Her ne kadar mantıksız gelsede uyguluyordum.. klima kullanmayı bilmiyoruz. Bu gayet açık...
 

tjet

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
587
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
bugun gittim tekrar servise adam herhangi bir teşhiş koymadan tamirinin yapilip tekrar gaz doldurulmasinin 150 ytl ye mal olacagini soyledi. uygundur mudur??
Ya okuyorum okudukça sinirleniyorum:mad: kardeşim madem öyle önce tesisata hava bas kontrol et kaçak varsa tamir et sonra gazı bas müşteri de uğraşmasın ama olurmu müşteri bidaha gelsin bi daha gelsin her seferinde para alalım oh ne tatlı kazanç gözünüze dizinize dursun arkadaşlar klimanıza gaz bastırmadan önce söyleyin muhakkak kaçak testi yapsınlar sonra gaz bassınlar bi kaçak olmasa zaten bu gaz biryere gitmez. 150 ytl çok bence başka bir yere git kaçak var diyede durumu anlat gaz basma 50 ytl civarında tamiride okadar tutsa 100ytl eder 150 çok bence.
 

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
arkadaslar ne yazıkkı cok yanlıs bılgılere sahıbız...
klıma yeterınce soguk uflemeyınce hemen gaz bastırmaya gıdıyoruz.
Neden bastırıyoruz tekrar kacırsın dıye mı?
klıma arıza tesbıtı zor ve zahmetlı bır ıstır herkes yapamaz
ama herkes gaz basabılır bunu unutmayın
once arızanın kacagın nerede oldugunu tesbıt ettırelım
unutmayalım kı ısın en zahmetlı kısmı budur!!! cunku kacak genellıkle ıgne delıgınıden daha ufaktır ve tum borular tesısat taranır.kacak bulunursa ıslemın gerı kalan kısmı kolaydır tessat onarılır gaz basıncı tamamlarnır sıstem calısır hale getırılır
en cok karsılasılan arızalar
kompresor kecelerı
klıma radyatoru
borulardakı kacaklar
ayrıca her yaz klma gazını tamamlama gafletınde bulunmayın herhangı bı kacak olmaması durumunda gazın degerlerıyle oynamanıza gerek yoktur.
bilginize
 

fast print

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.fastprintreklam.com
çok teknik olarak anlatamayacağım fakat, bahsedilen konulara ilave olarak;
klima gazı sistem içerisinde 2 halde dolaşıyor. sıvı ve gaz olmak üzere. kompresörde hem sisteme basınç yapıyor diğer taraftanda vakum yaparak sistemin devirdaimini tamamlıyor. sistemde kaçak yok, gazı tam kompresör faal olsa bile soğutma yapmayabiliyor.
çünkü gazın sıvı halden gaz haline veya gaz halinden sıvı hale geçerken problem yaşanıyorsa klima soğutmuyor. vectra b lerde dönüşümün olduğu parçalardan bir tanesi torpidonın altındaki peteğin dibinde (motor kısmından içeriye tam girerken) diğer dönüşüm parçası ön tamponun içinde sol tarafta. işin tam uzmanı olan klimacılarda valeonun bir cihazı var(benim gördüğüm) ısı sensörleri ve basınç ölçerler sayesinde klima sisteminin probleminin nerede olduğu hemen anlaşılıyor.
sisteme fazla gaz basıldığında kilma gazı yoğunlaşma yaptığından gaz haline geçiş yapamıyor ve soğutma randımanlı olmuyor.

çokta teknik bir bilgi olmadı fakat ustalarımız bu konuda daha detaylı bilgiler verebilir. fikir edinmek amacıyla umarım yardımcı olur.
 

Corsa_98_Swing

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2007
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Klima Emek Sonuç

Merhaba;
Öncelikle konu hakkında uzmansınız ve bu bilgileri paylaştığınız için teşekkür ediyorum, çalıştık kazandık bir 98 model corsa aldık,klima problemini bir türlü çözemedik:

- Klima kompresörü sıkışmadan dolayı kilitlenmiş
- Benden önceki sahibi kompresörü çıkma bir klima ile değiştirmiş.
- Değiştirdikten sonra ben satın aldım
- Soğutma performansı giderek düştü 1 Ay içinde çalışmaz duruma geldi
- Klimanın gazı bitmişti
- Klimayı değiştiren yere götürdüm, fosforlu sıvı bastı, gazı doldurdu
- Aradan 1 kış ayı geçti, gaz bitti, fosfor izi de görülemedi,
- Başka bir servise götürdüm, 400 psi basınçlı hava verdi
- Hava verirken basınçta düşme olmadı, sistem basıncı aynı kaldı, servis : "borularda çatlak olsa idi kesin patlar , basınç düşerdi dedi"
- Boruda çatlak yok ise keçedendir dendi,
-Keçeyi yenisiyle değiştirdim, 1 ay sonra gene gaz bitti,

Bolu civarında ikamet etmekteyim, zamanım olsa ve yakın olsa kaarmana kesin gelirdim sizin yanınıza, çünkü buralarda iyi bir klimacı bulamadım,

Söyleyecekleriniz benim için önemli, yorumlarınızı önerilerinizi bekliyorum,


Saygılarımla,

Davud










KLİMA ARIZASI VE BAKIMI

Klimanız soğutmuyorsa, gazı bitmiş olabilir. Gazın bitme nedeni ise, gaz borularındaki bir çatlaktan gaz kaçağı olmasıdır. Bu gibi durumlarda, gaz kaçağının tespit edilmesi, daha sonra da gazın tamamlanması gerekir.

Klima radyatöründe arıza olması, radyatör pervanelerinden birinin arızalanması da klimanın düzgün çalışmasını engeller. Radyatör üzerinde birikmiş toz, ölü böcekler, yapraklar da klimadan verim almayı engeller. Soğutmadan azami verimin alınması için periyodik kontroller sırasında bu tür birikimleri temizlemek gerekir.

Klimanın düzenli çalışması için, kompresör tahrik kayışının gerginliğinin ayda bir kez serviste kontrol edilmesi gerekir. Yetkili servislerde, tahrik kayışının gerginliğini kontrol etmek için aşağı doğru bastırılıyor. Kayış normalden fazla gevşekse, klima yeterince soğutmaz.

Arıza nasıl tespit edilir?
Klimanız arızalıysa veya yeterince soğutmuyorsa mutlaka bir servise ya da klima tamirhanesine gitmelisiniz. Serviste klima arızası şöyle kontrol ediliyor:

• Klima gaz borularında gaz kaçağı olup olmadığı kontrol ediliyor. Gaz kaçağı varsa, kaynağı tespit edilir.
• Gaz kaçağı yoksa, klima radyatörünün üzerinde pisliklere ve radyatörün korozyon nedeniyle tıkanıp tıkanmadığına bakılır.
• Radyatörde sorun yoksa, radyatör pervaneleri kontrol edilir.

Gaz kaçağı veya diğer arızalar tamir edildikten sonra, özel bir cihazla klimanın gazı tamamlanıyor. Böylece otomobilinizdeki sorunsuz klimanızla bunaltıcı sıcaklarda serin serin seyahat edebileceksiniz.

Klimayı çalıştırırken nelere dikkat etmeli?

• Otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamalı.
• Isınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camlar kısa bir süre açık tutulmalı.
• Klima çalıştığı zaman kalorifer düğmesi soğuk konumunda olmalı.
• Motor çalıştıktan sonra klima önce düşük devirde, istenilirse daha sonra yüksek devirde çalıştırılmalı.
• Klima açıldığında havanın sürücü ve yolculara direkt gitmemesine dikkat edilmeli. Üflemeler tabana ve camlara verilmeli.

İdeal klima bakımı nasıl olur?

• Klimanın verimli çalışmasını sağlamak için belirli periyotlarla kontrol ettirilmeli.
• En az 6 ayda bir soğutma gazı kontrol edilmeli.
• Klimada arıza olduğunda yetkili olmayan kişi ve kuruluşlara kontrol ettirilmemeli. Yetkili servislere götürülmeli.
• Klimada hangi gaz kullanılıyorsa, gaz yenilendiğinde de aynı gazı kullanılmalı. Sistem elemanlarıyla uyumlu olmayan gazlar kullanılmamalı.
• Kış olsa bile klima donanımının sürekli olarak randımanlı çalışmasını sağlamak için ayda bir kez en az 10 dakika klimayı çalıştırmalı.
 

kamil akdeniz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
ya klimanın gazı kendi kendine boşalmaz. Mutlaka klima radyötöründe veya sistemde kaçak vardır. O gaz doldurup:) 50 ytl verdiğin usta bozuntusu niye kaçak varmı diye kontrol etmedi. . Aldı parayı yattı aşagı.
 

ogretmen82

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
407
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
köpükle kontrol etmek ve hava basarak kontrol etmek çözüm olmuyor. çünkü hava basıldığında kaçak varsa hava çıkmayabiliyor yada çok yavaş çıktığı için farkedilemiyor ama gaz basılınca büyük bir basınç olduğu için hemen gaz boşalıyor.
yetkili serviste yada bosch car servis gibi klima hakkında uzman olan servislerde bir kontrol yaptırın bence. onlar ilk başta ilaç sıkıyorlar sonra ilaçın sızdığı yerler belli oluyor ve o hortumları değiştiriyorlar. ben uzman olmayan bir yerde yaptırdım sonra yine kaçak oldu yetkili serviste yaptırdım çok şükür taş gibi maşallah şuan.
 

astra bor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
bazı ustalar diyor ki: gazı vermeden kaçağı bulamayız. yalan.
başıma geldi 40 ytl 2 ay da gitti. meğerse kaçak siboplarda mış. hatta fazla kaçırmasın diye sibop kapağına conta sıkıpta kapatmış ne kadar komik değil mi? bir cihaz varmış. içindeki havayı çekiyor eğer delik varsa basınç düşüyormuş, böylelikle kaçak anlaşılıyormuş. son gittiğim yerde bunu uyguladılar böylelikle siboptan olduğu anlaşıldı. 9 ay geçti süper soğutuyor.
 
Üst