Motor neden yağ eksiltir?

atacanates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
519
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eger mobil 1 yağ kullandıysan kesin eksiltir kardeşim ama diğer yağların eksiltmemesi lazım diye biliyorum ok...
 

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
ekotec lerin hastaligidir, heleki x14xe x16xe(L) motorlarin. ventil kecelerinden kaciriyor. en az 6-7 saat beklemis aracin ilk calisdirmada mavi duman artar ( yanma odasina, ventillerin üzerinden sizmis olan yag), daha sonra keser, devir yükselince tekrar biraz atar ( yüksek hava emisinden dolayi ventillerin üzerinde kalan yagida iceri alir) ve normale döner. motor isininca normale dönen eksoz gazi sizi kandirmasin, yag sizmasi cok az oldu icin fark edemessiniz ama az da olsa yag yakmaya devam eder.

kesin cözüm kecelerin degismesi. gecici cözüm ise kaliteli yag kullanmak (isindikca incelmeyen yag ), gecici cözümde, zaman icinde kaliteli yag da fayda getirmiycektir.
 

yalçın yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
94
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eger mobil 1 yağ kullandıysan kesin eksiltir kardeşim ama diğer yağların eksiltmemesi lazım diye biliyorum ok...

diğer arkadaşların yazdıklarıda doğru olabilir belki ama ben yukarıda yazılana daha çok katılıyorum sadece mobil 1 değil yarı sentetik veya tam sentetik yağların hepsi zamanla motorda eksilir bu yağların kötü bir özelliğidir eğer sende böyle bir yağ kullanıyorsan bu normal bir durumdur endişelenecek bir şey yok eğer madeni yağ kullanıyorsan bence endişelen ve diğer yorumları dikkatlice oku derim.
 

selmete

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
332
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
ekotec lerin hastaligidir, heleki x14xe x16xe(L) motorlarin. ventil kecelerinden kaciriyor. en az 6-7 saat beklemis aracin ilk calisdirmada mavi duman artar ( yanma odasina, ventillerin üzerinden sizmis olan yag), daha sonra keser, devir yükselince tekrar biraz atar ( yüksek hava emisinden dolayi ventillerin üzerinde kalan yagida iceri alir) ve normale döner. motor isininca normale dönen eksoz gazi sizi kandirmasin, yag sizmasi cok az oldu icin fark edemessiniz ama az da olsa yag yakmaya devam eder.

kesin cözüm kecelerin degismesi. gecici cözüm ise kaliteli yag kullanmak (isindikca incelmeyen yag ), gecici cözümde, zaman icinde kaliteli yag da fayda getirmiycektir.

aynen katılıyorum kaç ustaya sorduysam aşağı yukarı aynı şeyi söyledi keçeleri değiştirmekte biraz masraflı 300-500 arası diyorlar
 

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
aynen katılıyorum kaç ustaya sorduysam aşağı yukarı aynı şeyi söyledi keçeleri değiştirmekte biraz masraflı 300-500 arası diyorlar

orjinal kece fiyati 70 milyon olmasi lazim, yansanayi 30 milyon.

iki sekilde keceler degisebiliyor , silindir kapagi acarak ve acmadan. acmadan yapmak gercekten kabiliyet isteyen bi isi. ama kapak acilirsa ( conta yakmis araclar icin) yag yakmasa bile bence kesinlikle kecelerin degistirilmesi lazim. eger keceler icin kapak ailicaksa, sillindirkapak contasi, triger kayisi, su pompasi, gergi bilyasi ve saplamalari ( isteye bagli ) degistirirseniz, en azindan komple motor bakimini da aradan cikarmis olursunuz.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
sıbop lastıklerı sertlesıp yuvasından cıkıyor ve arac yağ yakmaya baslıyor
 

mucipoz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2010
Mesajlar
1,278
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yukarıda arkadaşlar anlatmışlar, en güzeli iyi bir motorcuya götürüp arabaya baktırmak. Geçmiş olsun.
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun
 
Üst