20 Mart 2011
Japonyaâda yaşanan felaket, tedarik şirketlerini vurunca Avrupa ve ABDâli otomotiv devlerinin üretimleri de sekteye uğradı. GMâin Kuzey Amerikaâdaki Chevrolet Colorado ve GMC Canyon pick-up ile İspanya ve Almanya fabrikalarında Opel üretimine ara verdi. Renault da, G. Kore fabrikasında motor tedarikinde sıkıntı çektiğini açıkladı.
JAPONYAâda yaşan deprem ve tsunami felaketi, sadece Japon otomotiv devlerini değil, Avrupa ve Amerikalı devleri de etkiledi. Felaketin ardından ABDâli ve Avrupalı otomotiv şirketleri de tedarik konusunda yaşadıkları sıkıntı nedeniyle araç üretimine ara verdi.
ABDâli otomotiv devi General Motors (GM), pek çok modelinin elektronik aksamlarını üreten Japon şirketlerin, parça desteği sağlama konusunda sıkıntı yaşamasının ardından, ABD ve Avrupaâdaki fabrikalarında gerçekleştirdiği üretimi askıya aldı. GMâin Kuzey Amerikaâdaki üretimini durdurduğu, GM, Chevrolet Colorado ve GMC Canyon pick-up modellerini ürettiği Lousianaâdaki Shreveport fabrikasında üretime ara verdiği belirtildi. GM CEOâsu Dan Akerson da, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: âşirket olarak önemli göreve sahip parçaların tedariği konusunda sıkıntı çekiyoruz. Zararı en aza indirmeye çalışıyoruz. Tedarik zincirimizi şimdiden özenle yeniden gözden geçiriyoruz. Ancak Japonyaânın bize olan etkisini tam olarak 2 hafta içinde anlayacağız.â
Opel İspanyaâda 2 hafta durdu
İspanya ve Almanyaâdaki fabrikaların hafta sonu boyunca üretime kapatılacağını açıklayan GM sözcüsü Klaus-Peter Martin ise, âİspanya-Zaragozaâdaki fabrika 21 Mart tarihinde kapatılırken, Almanyaâda ise 21 ve 22 mart tarihinde üretim gerçekleştirilmeyecekâ açıklaması yaptı. Her iki fabrikadada Opelâin Corsa modelinin üretildiğini hatırlatan Martin, Zaragozaâda ayrıca küçük MPV model olan Meriva üretiminin gerçekleştiğini söyledi.
Fransız üretici Renault da, Güney Koreâdeki fazla mesai saatlerinin ileri bir tarihe erteleneceğini açıkladı. Renaultâun Samsung markası altında üretim gerçekleştirdiği Busanâdaki fabrikanın özellikle motor tedariği konusunda sıkıntı çektiği ve üretimde 4 bin araçlık kesintinin meydana geleceği belirtildi. Busanâdaki fabrikanın normal koşullarda ayda 20 bin araç ürettiği ve Japonyaâdan gelen 3.0 litrelik motor ile şanzımanın üretimdeki kesintinin en önemli sebebi olduğu kaydedildi.
Alman devi Volkswagen endişeli
Renault tarafından yapılan açıklamada Samsung fabrikalarının diğer bölümlerinin de tedarik sıkıntısından etkilenebileceği belirtilirken, diğer bir Alman otomotiv devi Volkswagenâin CEOâsu Martin Winterkorn da, Japonyaâda üretilen vites kutularının tedariği konusunda endişeli olduğu açıklamasını yapmıştı. Japon otomobil üreticileri Mazda, Toyota, Honda ve Nissan da Japonyaâdaki fabrikalarında üretimi durdurduklarını açıklamıştı.
Brezilyaâda üçüncü vardiyaya geçiyor
JAPONYAâda yaşananlardan sonra ortaya çıkan tedarik sıkıntısı nedeniyle bazı fabrikalarında üretime ara veren General Motors (GM), Brezilyaâdaki üretimini ise artırma kararı aldı. GM CEOâsu Dan Akerson, GMâin, Brezilya Sao Pauloâdaki fabrikasında üçüncü vardiyaya geçeceğini ve yıllık 50 bin adet olan üretimini 250 bine çıkarmayı planladığını ve bu kararında bir değişiklik olmadığını belirti.